Druhý díl odkryl více informací kolem postavy kapitána, který se začíná ztrácet mezitím, co je realita a co je sen. Konec epizody přináší obrovský zvrat, který zamíchá všemi kartami. Více se dočtete v další z našich rekapitulací.
Oheň ho připravil o všechno
Jako tomu bylo v první epizodě i druhý díl se ze začátku soustředí výhradně na jednu postavu. Pozornost nyní dostává kapitán Eyk, který se nenachází uprostřed Atlantského oceánu, ale kdesi na pevnině v lesích. Následuje hlas, v němž rozpozná svou dceru Ninu, která s její matkou a dvěma sestrami zemřela při tragickém požáru. Fakt, že Eykova manžela byla tou, kdo založil požár, pochroumá s jeho psychikou natolik, že se začne utápět v alkoholu a obklopí se vodou jakožto kapitán, aby byl daleko od ohně.
Eyk se sice ze svého snu probudí, jenže epizody na minulost se mu promítají do běžného života. Vrací se do lesů, vrací se do vyhořelého domu a vrací se hlas jeho dcery. Velkou záhadou je, že kousek látky, který Eyk nalezne na opuštěném Prometheovi v minulém díle, patřil právě Nině, která se na lodi posmrtně nemohla vyskytovat. Z blouznění ho posléze vyvede zelený brouk, kterého kapitán následuje skrze krbovou šachtu až do své kajuty, kde objeví záhadný poklop pod svou postelí. Pro fanoušky seriálu Dark se jedná o brilantní odkaz na jeskyni, kudy se postavy dostávaly do jiné časové doby, v 1899 se postavy dostávají do jiné reality.
Eyk se musel vypořádat s drtivou osobní ránou.
Potopit loď
Lodní společnost posílá na Kerberos zprávu, aby se potopila nalezená loď. S tím kapitán nesouhlasí a začne si dávat jednu a jednu dohromady. Obě lodi byly vyslané do New Yorku s malým nákladem a se spoustou nezaplněných kajut a společnost ani nechce vyšetřit, co se stalo s lodí se 1400 ztracenými. Eyk nabyde podezření, že jeho nadřízení přesně vědí, co se na moři děje a všechno se snaží zamést pod koberec. Rozhodne se proto nepokračovat v cestě, ale vrátit se domů. Jde navíc o kratší cestu, protože uhlí by jim tak tak stačilo na dojezd do Ameriky. Mezitím se na lodi zblázní všechny kompasy, což Eykovi ztíží plán.
Chlapec mlčí a mlčí
Maura si nalezeného chlapce, jediného přeživšího z Promethea, odvede do své kajuty, kde se z něj snaží vytáhnout informace, co se na lodi stalo. Během naléhání si všimne symbolu trojúhelníku na chlapcově krku. Chlapec však odmítá mluvit a neustále chrání černou pyramidu, kterou Mauře daroval, když ho zachránila. Maura proto vyzkouší jinou metodu a s chlapcem se pokusí emociálně spojit skrze osobní historku, na kterou nerada vzpomíná.
Když byla stejně stará jako chlapec, její otec ji jednoho dne vzal do lesa na procházku. Po čase se jí otec ztratil z dohledu a ona zůstala na všechno sama. V lese přes noc přenocovala s myšlenkou, že nikdy nenajde cestu zpátky domů. Dalšího rána se její otec vrátil a pověděl jí, že ji opustil schválně, aby ji mohl pozorovat. Ani touto historkou se jí chlapce nepovede rozmluvit.
Proč chlapec nechce říct ani slovo?
Záhadný muž
Po nalezení Promethea na druhou loď vnikl neznámý cestující, který se sám ubytoval v kajutě vedle Maury. Té se snaží být až okatě poblíž, jenže Maura si jeho přítomnosti nevšímá a snaží se ignorovat jeho příliš osobní dotazy. Z rozhovoru je nám odhaleno jméno záhadného muže – Daniel Solace. O to víc překvapivé je, když Daniel ze své kapsy vytáhne barevnou fotografii s Maurou.
Daniel jakožto záhadný muž k sobě přivábí pomocí brouka malou Adu, sestru těhotné ženy, kterou Maura v první epizodě zachránila. Ta je záhadným způsobem usmrcena a její tělo je později nalezeno na palubě. Tvůrci nám tímto servírují další odkaz na Dark, v němž se ztrácely děti, které byly později nalezeny bez známek života, s podivnou spáleninou v oblasti očí. Jaký důvod měl Daniel k zabití nevinné Ady?
Kdo koho sleduje?
Závěrečné minuty opět přináší velký zvrat. Za doprovodu písně Child in Time od britské skupiny Deep Purple se z lodi přesouváme do pracovny, která není z 19. století. Do stěny jsou vsazeny malé televizní obrazovky, na nichž vidíme jednotlivé postavy z Kerbera. Podle nábytku v místnosti, psacímu stroji a typu zvolené písně bychom se mohli ocitat kolem roku 1970. Otázkou je, kdo naše postavy sleduje. Mohlo by to mít co do činění s Mauřinou historkou, v níž její otec studoval její chování, když si myslela, že z lesa nikdy nenajde cestu ven?
Budeme v seriálu 1899 opět cestovat časem?
Postřehy a zajímavosti
Podobnost s Lost
Spousta diváků začalo přirovnávat 1899 k seriálu Lost, v němž se taktéž každá epizoda soustřeďovala na jednu cílovou postavu. Tvůrci používají i podobný vzorec, když se postavy probouzí ze snu, na který by raději zapomněly.
Vlci a ovce
Dva dělníci si začnou zkracovat přihazování uhlí do pece rozhovorem o tom, co se na Prometheovi mohlo stát. Jeden z nich přijde s myšlenkou, že všechny zabil vlkodlak, kterým by mohl být ten jediný nalezenec. Ačkoliv pověrčivost nezná mezí, symbolika s vlky je v této epizodě na místě. Pokud se pozorně rozhlédnete po kajutě Ángela a Ramira, kteří ve skutečnosti nejsou bratry, na stěně mají pověšenou malbu s vlkem a ovcí. Ángel navíc sebe přirovná k vlkovi a svého partnera k ovci.
Jak se vám líbila druhá epizoda a čeho jste si vy všimli při sledování?
Epizodu nezapomeňte taktéž ohodnotit.
Foto: Netflix
#2 paulus79: Že to nezajímá zrovna tebe, neznamená, že jsi „všichni“. Obecně se na různých forech dokola řeší malá odezva. Lidi si článek přečtou, ale komentář nevloží. Navíc sem na Ednu chodí spousta lidí bez registrace, takže ti také nekomentují. Přesto tam, kde jsou vidět počty zobrazení, je poznat, že článek čtený byl. Pro autory je to mrzká odměna za jejich snahu, ale tak to bohužel funguje.
nemyslím si. věřím, že spousta lidí si to ráda přečte. ačkoliv už třeba gotko nevychází, skoro každý článek týkající se tohoto světa si rád přečtu
je…podobne ako clanky o rodoch z game of thrones,uz to nikoho nezaujima a tento serial uz vobec nie
#4 RamtDíky, ale… není to zbytečná práce :)?