Jean-Pierre Jeunet

Jean-Pierre Jeunet

1.11.2004 0:00


Režie (Vetřelec: Vzkříšení)

Podle stylu, který tento Francouz vykouzlil ve čtvrtém Vetřelci nebo Městečku ztracených dětí, by se zdálo, že natáčí jen úchylné filmy, jeho nejslavnějším filmem však zůstává hravé melodrama Amélie z Montmartru.


Režiséři videoklipů a reklam nemusí vždy pocházet jen ze slunné Kalifornie, talentovaní tvůrci se rodí i na druhé straně Oceánu. Samouk Jean-Pierre Jeunet zaznamenal v počátcích své kariéry největší úspěchy se svými krátkými nezvyklými filmy, které točil spolu se svým uměleckým dvojčetem Marcem Caro. Natočili spolu tři krátké snímky – L´Evasion, Le Manége a Le Bunker de la derniére rafale (dva další – Pas de repos pour Billy Brakko, Foutaises – zvládl Jeunet sám), a společně vstoupili i na půdu celovečerního filmu jako tvůrci lehce ulítlého bijáku Delikatesy, v podobném duchu pokračovali i ve svém druhém filmu, Městečko ztracených dětí. Vetřelec: Vzkříšení byl první samostatnou velkou zkušeností Jeuneta, navíc v Hollywoodu, ihned ve svém dalším filmu se však vrátil do Francie. Amélie z Montmartru se kontextu dosavadní tvorby Jeuneta velmi vymyká, ale právě s ní a její dojemnou atmosférou, slavil největší úspěchy po celém světě – kritické i finanční.

Režijní filmografie:

1991 – Delikatesy (Delicatessen)

1995 – Městečko ztracených dětí (La cité des enfants perdus)

1997 – Vetřelec: Vzkříšení (Alien: Resurrection)

2001 – Amélie z Montmartru (Le fabuleux destin d´Amelie Poulain)

2004 – Příliš dlouhé zásnuby (Un long dimanche de fiancailes)



Chceš taky něco napsat? Ale k tomu se musíš registrovat nebo se přihlásit!

Zatím žádné komentáře