Studio Lucasfilm je už dnes známé tím, že chce mít plnou kreativní kontrolu nad svými projekty. Nedělá mu tedy problémy zasahovat do rozjetých projektů, upravovat scénáře, žádat o přepracování apod. Tony Gilroy ale zčásti boří tento mýtus, neboť on měl zcela kreativní svobodu.
A toto se stoprocentně hezky poslouchá, protože se v poslední době setkáváme spíše s opakem. Tony Gilroy vypomáhal již s dotáčkami filmu Rogue One, posléze dostal na starosti seriál Andor. Tam sice původně plánoval pět řad, ale nakonec to zkrátil pouze na dvě s tím, že se bude více (především v plánované druhé řadě) skákat v čase.
A dobrá zpráva je ta, že mu studio Lucasfilm nijak nekecalo do práce a nechalo tohoto talentovaného tvůrce v klidu pracovat. Gilroy si tak mohl dělat naprosto vše podle uvážení. Neměl žádná omezení, pouze se musel držet již zavedeného loru. Nikdo mu ale neupravoval dialogy, nikdo nechtěl přepracovat scénář, nikdo ho nenutil, jaká postava se musí či nemusí objevit. Gilroy měl naprostou svobodu.
(Tony Gilroy: Nikdo mi do scénáře ani do ničeho jiného nemluvil. Foto: Disney)
A to také zdůraznil v nedávném rozhovoru pro Empire. A stejnou zkušenost má i s druhou řadou. První u diváků zabodovala, ale sledovanost se držela pod průměrem (hraných) Star Wars seriálů. Člověk by si mohl myslet, že mu studio bude malinko koukat přes prsty, ale ani v tomto případě se nic takového nedělo. Tony Gilroy je tak možná jediným tvůrcem z posledních pár let, kterého nechalo studio v klidu pracovat.
A takto vypadá důvěra. Na druhou stranu je asi rozdíl, když máte na palubě Tonyho Gilroye nebo začínající Sharmeen Obaid-Chinoy. Důležitou zprávou je ovšem to, že Myšák rozhodně není takový pedant, jak si mnozí fanoušci myslí. A pokud najmete dostatečně zkušeného a zapáleného tvůrce, do ničeho vám kecat nebude. Tak slyšíte, milí tvůrci, stačí se jen snažit, být trochu workoholik a nikdo vás za nic peskovat nebude.
Zdroj: ComicBook.com
To je určitě zajímavý pohled. Tony Gilroy je známý svou precizností a hlubokým pochopením příběhů, což mohlo přesvědčit studio, aby mu dalo volnou ruku. Pokud jde o poznámku o DEI (Diversity, Equity, and Inclusion), je důležité si uvědomit, že různé projekty mají různá zaměření. Gilroy měl možná štěstí, že se jeho vize a přístup shodovaly s cíli Lucasfilmu, takže se nemusely řešit jiné priority. Výsledek ale mluví sám za sebe – Andor je jedním z nejlépe přijatých projektů ve světě Star Wars. Zdá se, že když se klade důraz na příběh a tvůrčí svobodu, z toho těží všichni.
Zdroj: https://gamer-choice.com/
Vážně neměli DEI tabulky přednost před příběhem? Opravdu se neprotlačil na plac exot bez talentu jen protože neví jaké má pohlaví? Tak tomu uvěřím až to uvidím.