Již několik let skáčeme stále stejným způsobem ve hře Assassin's Creed a vývojáři chtěli pro herní titul Oddysey vymyslet zcela jiného. Série se tak oprostí od svých klasických aspektů a nabídne zcela nový a svěží herní zážitek. Co nového nás čeká v očekávané hře?
Na veletrhu her E3 byla představena i očekávána hra Assassin's Creed: Odyssey, která se v mnohém bude lišit oproti ostatním hrám. Vývojáři a tvůrci se rozhodli vydat trošku jiným směrem a přilákat ke hře třeba i nové hráče, kterým dosud herní styl Assassin's Creed vůbec nevyhovoval. Po tolika hrách si nicméně už série říkala o změny a tady jsou ty nejvýraznější.
Ve hře se bude hráč aktivně rozhodovat, čekají ho dialogová okna, kdy se bude muset rozhodnout, jaký čin udělá. Podle toho, jak se rozhodne, bude příběh dál pokračovat. Každé vaše rozhodnutí má váhu a bude ovlivňovat věci budoucí. V potenciální potyčce se tak můžete přidat na stranu zlých, na stranu hodných nebo si vybojovat zkrátka svou vlastní cestu. Vše, záleží zcela na hráči. Vy budete tvořit hru.
Tentokrát na hráče zcela čeká volný styl hraní. Otevřený svět je pochopitelně samozřejmostí, ale nyní už třeba můžete zabíjet civilisty, být k nim nenávistní či naopak přátelští. Vaše chování k lidem bude mít znovu dopad na postup ve hře. Navíc hráč nebude hrát za asasína, ale za žoldáka, což nabízí zase další aspekty navíc, které třeba nebyly v předchozích hrách.
(Znovu nás čeká pěkná a barvitá krajina. Foto: Ubisoft)
Od vícero lidí můžete dostat stejný úkol a bude pouze na vás, jak se rozhodnete ho udělat a hlavně pro koho. Pro koho se rozhodnete pracovat, bude mít také dopad na události budoucí a může vám to zvýšit či snížit reputaci u jiných žoldáků či jiných, vysoce postavených lidí v Řecku. Když už jsme u těch žoldáků, tak pochopitelně na vaší hlavu může být vypsána odměna. Zase záleží, jak hrajete. Čím větší obnos máte u sebe peněz, tím více na sebe budete přitahovat pozornost. Čím více průšvihů uděláte a čím více si znepřátelíte lidí, tím více žoldáků půjde po vašem krku.
Žoldáci vás mohou napadnout prakticky kdykoliv – při klidné procházce městem nebo také při plnění nějakého hlavního a složitého úkolu. Připraveni zkrátka musíte být vždy. Každý váš nepřítel je váš potenciální spojenec a můžete ho rekrutovat či uplatit. Hra je pochopitelně dělána tak, že nemůžete získat všechny své nepřátele, ale pouze část z nich, kdy znovu záleží, jak hrajete a jaké společné rysy máte s danými žoldáky.
Hra se má odehrávat 400 let před Origins, k dispozici budete mít opět orla a celý ansámbl zbraní. Tentokrát by ale neměl být k dispozici štít a třeba skrytá čepel, tu by ale měl nahrazovat hrot kopí. Jak můžete z dostupných informací vidět, čeká nás herní revoluce v sérii Assassin's Creed, která přinese spoustu svěžích novinek a oprostí se od klasického stylu této herní série.
Co na nové herní prvky říkáte?
Zdroj: PCGamer.com
Tak dycky se taky můžem podívat na zrod templářů, ti už byly v origins pěkně naolejovanej stroj a k té skryté čepeli, narovinu, díky tomu jak se rozšířil arzenál tak se její využití poměrně dost snížilo a chybět zase tak nebude, možná myšlenka na ni bude lidem chybět ale ona samotná ani moc ne, v AC3 se čepel vysunovala jako dýka, když se pořádně podíváte tak ji Connor nikdy nepoužil jako hidden blade, kromě předskriptovanejch animací, dycky ji vysunul a bodnul obět jako by to byl nůž, takže jestli místo toho budeme mít po ruce Leonidovo kopí, nejspíše úlomek ráje, hele já sem za.
#6 cicus84: Oni to vysvětlí, neboj. Je to jen trailer a o příběhu jsme se nic nedověděli.
ja osobně jsem zhnusen co s tím provedli proč to ma nazev assasin když už to vlatně neni assasin
#7 CoRnDuCKNechtěli byste už přidat do postav Bayeka?
#2 CoRnDuCK: To já bych se nebál o vysvětlení :) I Assassini museli mít nějaké předky, tak proč ne třeba tyhle. Spíš mi jde o to, že tam vždy bylo zázemí toho bratrstva, které tady asi bude simulované nějakou jinou skupinou nebo pár lidmi, ale nebudou to ti další zkušení assassini třeba, protože to bratrstvo vznikne až za nějakých 500 let.
#3 -Skinner-: Ohledně měnění minulosti si nejsem jist. Co si pamatuji, tak byl speciální, že se její Animus mohl napojit na jakoukoliv osobu z minulosti, když získala jejich DNA, takže nebylo třeba přímého potomka určeného Assasina.
#1 Warriorn: Nebolo v Origins niečo o tom, že Laylin Animus je iný a dokáže meniť minulosť? Súhlasím s tebou v tom, že aj ja by som bol radšej keby to bolo zasadené v stredoveku a videli by sme viac assassinov.
#4 Warriorn#1 Warriorn: Já si osobně myslím, že to nějak vysvětlí. Koneckonců můžou to vysvětlit tak, že Layla se pomocí Animusu vydává do Řecka, aby našla ty úlomky ráje (jelikož je protagonisté používají za zbraně). To je moje teorie.
#4 WarriornJsem osobně trošku na pochybách. Nějak si říkám, že by se tohle už nemělo jmenovat Assassin. V Origin aspoň vzniklo, ale 400 let před tím nebude nic a Assassin bez Hidden Bladu? Nějak se mi to nechce líbit. Navíc jsem u Assassina celkem vítal přímočarost, už z toho důvodu, že to je historie a ta je neměnná a zatím jsem se moc nesetkal s kvalitním systémem rozhodnutí – následek. Většinou akorát naštveš jednoho nebo druhého a to o kvalitě moc nevypovídá. Uvidíme, jak to dopadne.
#2 CoRnDuCK #3 -Skinner-