Dnes se vrátíme do minulosti a připomeneme si veškerá úskalí natáčení filmů během pandemie. Celý tvůrčí tým čelil nevšedním situacím, které musel rychle vyřešit. A i když to na první pohled ve výsledném filmu nevypadá, tak možná ty nejjednodušší scény mají nejvíce triků.
Natáčení Spider-Mana 4 už zajisté takové potíže mít nebude, i když člověk nikdy neví. Na internetu se můžete dočíst zaručených zpráv, že v dalším filmu se stoprocentně objeví Venom s Knullem a bude se jednat o největší pavoučí film. Tyto zvěsti necháme dnes u ledu a vrátíme se zpět k natáčení filmu Spider-Man: No Way Home, který se natáčel během pandemie Covid-19.
Bezpečnostní opatření, respirátory, omezený počet lidí na place, natáčení pouze v interiérech. To nezní příliš zábavně, jenže tvůrci čelili celé řadě dalším věcem, které ve filmu nejsou na první pohled vidět. Děj filmu se odehrává v New York City, jenže většina scén se natáčela v interiérech studia, malinko vypomohly exteriéry v Atlantě, což je typická natáčecí lokace pro marvelácké projekty.
Jak tedy napasujete ulice New Yorku do filmu, když venku řádí pandemie a nemůžete v tomto velkoměstě natáčet s těmi největšími hvězdami? Bylo to bezesporu obtížné. Část štábu odletěla na pár dní do New Yorku, aby natočili ulice velkoměsta v předem načrtnutých scénách. Společně s pár komparzisty tak dali dohromady materiál, podle kterého měli natáčet i herci.
(Jak se natáčel film Spider-Man: No Way Home v časech pandemie a jakým problémům musel čelit celý štáb. Foto: Disney)
A právě Tom Holland tento proces přímo nesnášel. Sledoval tak předem natočenou scénu z New Yorku, kde se měl Peter Parker procházet. Jenže například celý záběr na ulice velkoměsta byl natočen tak pomalu, že to nepůsobilo přirozeně. Trikaři v post-produkci tak měli měli celou řadu dílčích úkolů, kdy skládali jednotlivé obrazy do sebe. Odněkud vzali komparzisty, odněkud psy tak, aby scéna působila živě, i když byla samozřejmě během natáčení v pandemických podmínkách úplně mrtvá.
Tom Holland tak dostával přesné instrukce, kudy má běžet, kde narazí na komparzistu, jaké lampě se má vyhnout apod. Následně se tento natočený materiál na zeleném pozadí našrouboval do předem natočených scén z New Yorku. Samozřejmě i tyto zcela jednoduché scény, kdy postava jde z bodu A do bodu B, se natáčely několikrát. Někdy zkrátka neodhadnete rychlost a navíc musíte počítat, že materiál ve městě byl natočen někým jiným. Načasování tady hrálo klíčovou roli.
I ty na první pohled obyčejné scény z filmu, u kterých si zaručeně myslíte, že tady není ani jeden trik, tak tam jich je kupodivu nejvíc. Štáb měl problém právě s ulicovými scénami New Yorku. Sice se dá postavit kus domu či kus ulice (což se také stalo), ale nic nenahradí natočené záběry na rušné město. Pozorní diváci si dokážou těchto podivných scén ve filmu všimnout. Holland ale přiznal, že některé byly zcela vystřiženy, protože zkrátka nepůsobily reálně. Tak schválně při dalším zhlédnutí Spider-Mana si všímejte obyčejných scén z ulic New Yorku.
Zdroj: ComicBookMovie.com