Někdy se studia rozhodnou, že film má stejné či obdobné datum premiéry ve všech zemích po světě, někdy se ale studia uchýlí ke zvláštní strategii, kdy my třeba již pomalu čekáme na vydání DVD a v Asii jde film teprve do kin. Na jakých číslech je zatím Ant-Man? A jak se budou ještě měnit?
Studio Disney nečeká od filmu Ant-Man a Wasp kdovíjaké zázraky, ale vytasilo se s poměrně zajímavou strategií. Snímek si odbyl premiéru na začátku července, nyní je konec srpna a film stále neměl premiéru na všech teritoriích. A to si teprve nedávno odbyl svůj debut třeba ve Velké Británii, Portugalsku či Německu, což rozhodně nejsou nějaké druhořadé trhy.
(Ghost by se mohla vrátit i v dalších filmech. Foto: Disney)
Film svými tržbami nikdy neoslnil a jejich začátek se klidně dal srovnat s kasovým propadákem nedávného Sola. Jenže když Američani filmu tolik nepomohou, MCU se stále může spolehnout na zbytek světa, který prostě do kina vyrazí. Aktuálně tak film vydělal na domácí půdě jen 208 milionů dolarů, což je o nějakých 20 milionů více než jednička, ale stále se nejedná o kdovíjak převratné číslo. Toto číslo už moc růst nebude a znovu ho lze srovnat právě se snímkem Solo: Star Wars Story, který se také dostal jen na 213 milionů dolarů, které by ve finále stačily, kdyby zbytek světa chodil na Star Wars ve větším měřítku.
Ve světě film o mravenčím muži prozatím utržil 257 milionů dolarů, nesmíme ale zapomínat, že toto číslo se bude ještě (snad výrazně) měnit. Necelý měsíc má druhý Ant-Man po premiéře ve Velké Británii, Irsku, Portugalsku, Itálii a Polsku, takže jsme si jistí, že tyto země ještě nějakým tím dolarem přispějí. A Disney si už nyní mne ruce, protože za pár dní snímek konečně prorazí v Číně a v Japonsku, odkud by mohlo přitéct hned několik desítek milionů dolarů. Teoreticky by se tak Ant-Man a Wasp mohl dostat třeba až na nějakých 600 milionů dolarů, budeme-li hodně optimističtí. Aktuálně je na 465 milionech dolarů.
Co si myslíte o pozvolné strategii, kdy studio rozvrství premiéry do různých časových období? A je podle vás Ant-Man zklamáním a tak trochu kasovým propadákem?
Zdroj: BoxOfficeMojo.com
#3 Erzik: Já si myslím, že se Solem se dá srovnávat velice dobře. V obou případech se jedná o filmy silné značky, která „tuto odbočku“ bere jako vedlejší a možná nejméně důležitou ve svých sériích, to filmy mají společného. A vlastně i ten rozpočet by měly oba snímky podobné, problém byl v tom, že Solo by stál nějakých 150 mega, ale kvůli rozsáhlým přetáčkám a změně režiséra se to nakonec vyšplhalo na těch zmíněných 250…
#2 tom99: A jo. Máte pravdu. Toto má logiku. Pokud v době uvedení existuje silná konkurence, jako ten Wolf Warrior 2, pak dává smysl odložit premiéru. Protože divák by dal přednost tomu filmu a ne tomuto. A studio by tratilo. A tomu divákovi by tak ani nevadilo, že film uvidí později, když by byl zaměstnán jiným filmem.
Ale stále by muselo platit co jsem uvedl. Pro odložení musí být pádný důvod. Ne jen tak říct, že tam to uvedeme o něco později. Pokud není, pokud divák má volný prostor, tak si toho všimne a bude naštvaný.
Osobně si netroufnu hodnotit, tuto „strategii“, ale rozhodně se mi to jakožto divákovi moc nezamlouvá a mohu si jen říci, že jsem rád, že nežiji v Japonsku :-) A když už se v článku tolik srovnává tento snímek se Solem, tak by se asi slušelo i uvést jaké měli rozpočty. Protože Ant-man a Wasp stáli 160 milionů, kde Solův rozpočet se vyšplhal až na 275 m, takže pokud mají srovnatelné tržby (což nemají, Solo se zastavil na necelých 400 m a Ant-man už je dál a stále roste), tak by to náš mravenčí hrdina rozhodně vyhrál. Respektive, vůbec bych tyto snímky nesrovnával.
#5 tom99#1 vindis: Hraje v tom celá řada i jiných důvodů, kteří my nejsme schopni na první dobrou „vidět“. V Číně chodí do kin filmy místní výroby, které se nepodívají do kin skoro nikde ve světě, ale třeba doma mají veliký úspěch (např. Wolf Warrior 2). Tudíž studio i predikuje dopředu a nechce film s MCU nasazovat do přímého boje s nějakou očekávanou čínskou/asijskou novinkou, která bude u nich bodovat. Navíc se takto stejně předpovídá i u amerických filmů. Například The Rock je miláčkem čínského publika, jeho filmy tam zpravidla utrží opravdu dost a je úplně jedno, jestli je to blbost jako Rampage či Mrakodrap. Studio chce se svým filmem na trhu uspět, a pokud to znamená, že musí nějaký ten týden či měsíc počkat, udělá to. Samozřejmě za vším mohou a z pravidla jsou i zcela jiné důvody…
#4 vindisSe uvidí, jaký to bude mít reálný efekt. Pokud jde o můj názor, tak já sám bych byl proti. Proč bych měl jako čekat dejme tomu měsíc na premiéru, když jinde už to viděli? Dnešní svět je globální. Každý ví, že třeba v Americe měl film premiéru. Každý může navštívit americkou stránku, kde bude recenze, spoilery a tak dále. Tak proč to prodlužovat? Jaký je rozdíl, pokud Japonec uvidí film ve stejný den nebo o měsíc později? Podle mě by se Japonec akorát naštval, že to nemůže vidět dříve. Toto by spíše napomáhalo pirátství. Když nemůže do kina, tak se uchýlí k pirátskému stažení z internetu. U nosičů bych to pochopil. Nejdříve se vydělá na kinech a pak ti samí si to koupí na na nosičích. Kdyby to bylo ve stejný den, tak by koupil jen nosič a do kina by nešel. Tudíž by studio prodělalo. Ale u tohoto modelu je to k ničemu. Japonec by šel do kina stejně jednou buď první den nebo o měsíc později. Studio by vydělalo stejně nebo spíše méně. Ale ne více. To by musel být divák blbej, kdyby utratil letenky a letěl se podívat na film do Ameriky a pak za pár týdnů doma.
V minulosti to tak myslím bylo. Ale to nebyl svět ještě tak propojený. Buď se to nevědělo, že někde už byla premiéra, nebo vědělo, ale stejně s tím nedalo nic dělat než čekat. Pirátství nebylo takové, aby to mělo smysl. Dnes je vše propojené a člověk také chce informace hned. Přípustné by bylo týdenní zpoždění, ale víc jak měsíc rozhodně ne.
#2 tom99