Koukat na filmy, nebo hrát hry? Tyhle tituly jsou pro fanoušky obou světů

Koukat na filmy, nebo hrát hry? Tyhle tituly jsou pro fanoušky obou světů

12.9.2022 16:13


Filmový svět se s tím herním někdy prolíná. Občas vznikne hra podle filmu, jindy se natočí seriál podle hry. Fanoušci se pak mohou dohadovat, která verze je lepší. Ta herní vás ale logicky vtáhne mnohem více do děje. A s GeForce Now ani nemusíte mít drahý silný počítač.


Marvel's Guardians of the Galaxy (filmové zpracování z roku 2014) 

Hra z roku 2021 navazuje na osm let starý film jako součást univerza Marvelu. Hrajete z pohledu třetí osoby za hlavního hrdinu Petera Quilla (Star-Lorda) a nepřátele v zakázané oblasti (kde se celý příběh odehrává) likvidujete pomocí blasterů s různými režimy střel. Ostatní známé postavy (Gamora, Groot či Rocket Racoon) za vás ovládá umělá inteligence, vy jim však můžete dávat úkoly. Mluvící mýval rozmisťuje výbušniny, Groot využívá své kořeny k znehybnění a Drax využívá svou sílu. Ve hře je stejně jako ve filmu mnoho vtipných scén a nechybí výborný „awesome mix“ soundtrack. A hlavně bez mikrotransakcí ;).

Kena: Bridge of Spirits (filmové zpracování z roku 2021) 

Akční hra od studia Ember Lab s velmi hezkým zpracováním vypadá celá jako animovaný film. A nepřekvapivě film také existuje, byť jde vlastně o předělávku hry. Úkolem je dostat se přes otrávenou vesnici do horské svatyně. Ve hře je plno logických hádanek, provázejí vás malá roztomilá zvířátka zvaná „rot“. Podívejte se ostatně sami:

Thumbnail Play icon

Zaklínač 3 (seriál z roku 2019)

Hře i seriálu předcházela kniha od Andrzeje Sapkowského. Nejnovější filmová adaptace vychází na Netflixu, hry pak mají delší historii. Aktuální peckou je Witcher 3 s několika rozšířeními DLC. Filmové zpracování má už dvě série. Hra The Witcher 3 z roku 2015 (první díl je už z roku 2008). Nvidia pro něj již slíbila update s podporou ray tracingu. Profesionální hon na monstra a příšery tak bude vypadat ještě lépe.

Kingdom Come: Deliverance (filmové zpracování v plánu) 

Jedna z neslavnějších českých her s epickým příběhem, který nedávno dostal i neoficiální český dabing. Podle hry by měl vzniknout i film či seriál, byť zatím k tomu moc podrobností není. Zřejmě by se na něm podílel známý producent Erik Barmack.

Kingdom Come není třeba příliš představovat. Děj se odehrává v Českých zemích v 15. století. Vypráví o synovi místního kováře, který se probíjí krajinou poté, co jeho vesnici vyplundruje vojsko Zikmunda Lucemburského. Že by se z české hry stal filmový trhák může znít trochu neuvěřitelně, ale polskému Zaklínači se to povedlo.

Life is Strange (filmové zpracování v plánu)

Série herních adventur od studia Dontnod Entertainment, podle kterých se plánuje i televizní seriál. Drží na něj práva streamovací společnost Hulu, ale zatímco her již vzniklo několik, na filmové zpracování zatím venku není.

Life is Strange je příběhová adventura s mnoha nominacemi na různá ocenění. Hry z této série akcentují různá společenská témata, lidské emoce a empatii. Hry jsou svým zaměřením možná určeny více pro dívky a popis jednotlivých epizod by vydal na samostatný článek. Faktem je, že tuhle sérii hodnotí snad všichni recenzenti i kritici velmi pozitivně. První díly se již také dočkaly remasterovaných ver­zí.

Disco Elysium (filmové zpracování v plánu)

Jste detektiv v poválečném městě s jedinečným systémem dovedností. Řešíte vraždy, ale také berete úplatky. Můžete se stát hrdinou, ale také hroznou lidskou bytostí. Celou hru se vlastně rozhodujete, jaký druh policisty budete. Máte totiž ztrátu paměti, kterou si postupně oživujete. O filmovém zpracování se zatím také jen mluví.

Kde si „zahrát filmy“

Do všech těchto příběhů (a do tisíce dalších) se můžete ponořit i bez výkonného herního počítače díky službě GeForce Now. O výkon se totiž postarají servery Nvidie, zatímco vám stačí téměř jakékoliv zařízení. Zahrajete si na televizoru (nejlépe s konzolí Nvidia Shield, ale i bez ní) a stačí i webový prohlížeč na kancelářském notebooku.

GeForce Now je služba s měsíčním poplatkem, která vám zpřístupní knihovnu her k okamžitému hraní stejně jako Netflix či Disney+ zpřístupňují filmy.

Základní tarif je zdarma. Zahrajete si na zkoušku hodinu v kuse, poté vás servery odpojí. Skutečnou pařbu zažijete s tarify „Priority“ a „RTX 3080“, které nabídnou vysoké rozlišení i vyšší FPS a hlavně technologii Raytracingu.

Free Priority RTX 3080
zadarmo 269 Kč měsíčně 539 Kč měsíčně
Základní sestava Prémiové herní PC / RTX On Herní PC s kartou GeForce RTX 3080
Standardní přístup na herní servery Přednostní přístup na prémiové servery Exkluzivní přístup k serverům s kartami RTX 3080
Délka relace 1 hodina Délka relace 6 hodin Délka relace až 8 hodin
  Rozlišení až 1080p při 60 fps Rozlišení až 4K při 120 fps

Ray Tracing

Ray tracing dodává reálnější obraz pomocí simulace chování světla při průchodu scénou. Fungují na grafických kartách GeForce RTX, respektive v GeForce Now u tarifu RTX 3080.

Z oka kamery (či pomyslného pozorovatele) jsou zpětným směrem sledovány paprsky dopadajícího světla přes všechny povrchy a objekty, od nichž se odrazily nebo kterými prošly, až po jejich zdroj – světlo, slunce, oheň atd. Analýza postupuje směrem nazpět, takže není třeba analyzovat všechny paprsky světla, které létají scénou, ale jen ty, které svou pouť skončí na imaginární sítnici.

I tak je trajektorií světla, které je třeba analyzovat, teoreticky skoro nekonečné množství a v praxi je výzva propočítat jich dost na to, aby byl výsledný obraz na sítnici dost dokonale vypadající. Pro každý pixel musí být obvykle vícero paprsků. Pokud jich není zanalyzován dostatečně „hustý svazek“, projeví se to tak, že obraz vypadá zašuměně. Podobně jako digitální fotografie exponovaná s nedostatečným množstvím světla.

DLSS

DLSS je tvořeno velmi komplexní umělou inteligencí, která oproti obyčejnému upscalingovému algoritmu funguje jinak. Nvidia na firemním superpočítači shromažďuje korpus velkého množství snímků s herní grafikou, na němž je umělá inteligence trénována. Tento korpus obsahuje snímky vykreslené ve velmi vysokém rozlišení (až 16K s kvalitním vyhlazováním), ale zároveň ke každému z nich přísluší také jeho nekvalitní verze, která má nízké rozlišení a aliasing – vypadá tedy zhruba tak, jak by vypadaly snímky, kdybyste pustili hru na nízkém rozlišení kvůli úspoře výkonu.

Technologie Nvidia DLSS má za cíl dosáhnout ve hrách stejného výrazného zrychlení (výrazně vyšších FPS), ale bez toho, aby tím utrpěl obraz. Klíčem k tomu je využití pokročilých technologií umělé inteligence a specializovaných jednotek, tzv. tensor jader. Ta najdete v grafikách GeForce RTX 2000 a RTX 3000 a jejich výkon měřící se v desítkách až stovkách TFLOPS he to, co dovoluje v reálném čase používat na každý snímek AI technologii, jako je DLSS. DLSS je jednou z největších výhod těchto GPU proti starším bez RTX technologií.



Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se přihlaš!