Těchhle pět chlapíků si založilo rockovou kapelu, jakých jsou v Americe tisíce. Přesto se však zasloužili o nebývalou popularitu a konkrétně fanoušci Smrtonosné pasti na ně nedají dopustit. A důvod? Jedna píseň, jedno video, spousta sprostých slov a několik milionů zhlédnutí na YouTube.
Guyz Nite jsou typickým příkladem amerických garážových kapel. Na MTV na ně sice nenarazíte, ale hudbu umí kvalitní, poctivou a díky tomu všemu hlavně upřímnou. Jednou věcí se ale tahle skupina přece jen liší od tisíců dalších. O jejich velký mediální debut se postaralo filmové studio 20th Century Fox, se kterým se dala kapela do kupy ve jménu reklamní kampaně na Smrtonosnou past 4.0. A tak vznikla píseň Die Hard.
Na její videoklip sešitý ze záběrů samotných filmů akční quadrilogie jste na YouTube.com, kde má miliony zhlédnutí a spoustu „opisovatelů“ (kteří už existující video uploadují znovu pod svým nickem, aby si zajistili vysokou sledovanost) už určitě narazili. Parádní text zde krásně koresponduje s vybranými scénami a v refrénu nechybí ani klasické „yeppe-ki-yay motherfucker“ a píseň se díky tomu dočkala nemalého uznání a parádní reklamy jak na nadcházející film, tak na samotnou kapelu – na DVD necenzurované verze čtvrté Pasti si vedle samotného klipu můžete vychutnat i malý dokument o Guyz Nite.
Existují dvě verze skladby: jedna zahrnující pouze první tři díly, druhá s „promo“ textem ke čtyřce za použitím záběrů z trailerů. A tu vám nabízíme právě zde:
Smrtonosná past 4.0: Necenzurovaná verze
Alternativní konec třetí Pasti
Odkaz Johna McClanea
Před 25 lety debutoval v kinech snímek Die Hard with a Vengeance
Předloha: Smrtonosná past 2
Předloha: Smrtonosná past (1988)