Streamovací svět zažívá reklamní revoltu. Po Netflixu přichází s balíčkem basic i Disney+, pro který má být tato změna cestou do zelených čísel.
Disney+ je momentálně nejvíce rostoucí streamovací službou, což nese jisté následky. Velké investice do obsahu znamenají, že se streamovací služba nachází v červených číslech. Vedení má připravený plán, jak dostat službu do kladných čísel.
Pomoci má především nový tarif Disney+ Basic, který bude obsahovat reklamy. Během jedné epizody či celovečerního filmu budete muset vytrpět tři minuty reklamy. Díky tomu získáte přístup do Disney+ za 7,99 dolarů. Přesně tolik stálo Disney+ do začátku prosince. S novým tarifem se služba rozhodla přijít se zdražením verze bez reklam. Nově měsíční předplatné v USA stojí 10,99 dolarů. Při současném kurzu je rozdíl přibližně 70 korun měsíčně, ročně se tak díky reklamám dá ušetřit 830 korun. Obsah pro děti by měl zůstat bez reklam i nadále. Právě tyto kroky mají dostat službu do zelených čísel.
Dáte přednost reklamám, nebo si připlatíte? Foto: Disney+
I když Netflix oznámil cenu balíčku Basic o měsíc dříve, tak i tak se Disney rozhodlo nastavit cenu o dolar vyšší. Tím dává Netflixu konkurenční výhodu levnosti, což jen potvrzuje fakt, že Disney+ musí začít vydělávat. Na druhou stranu Myšákovi hraje do karet větší počet velkých značek, na které může lákat předplatitele.
Streamovací války si začínají vybírat svou daň. Boj o diváka skrze vysoké investice do obsahu dostávají jednotlivé služby do špatných hospodářských výsledků a odnese to samozřejmě divák. Ten se sice bude moc každý měsíc podívat na něco zajímavého, ale bude si za to muset připlatit, což může streamovacím službám zkomplikovat boj o diváky.
Nová služba a cena platí jen pro USA. Rozšíření můžeme očekávat v následujících měsících. Co říkáte na toto zdražení?
Zdroj anotačního obrázku: Disney+
#13 steinbauer81: V kině se to dá brát i jako čas 5minut ± kdy se tam dá doprazit :D reklamy mi tam až tk nevadí ale doma to je trochu vrchol -.- , to je jak čumět na film s pauzou na začátku a ve prostřed/ kekonci s reklamním výtěrem tfuuj.
Zaplatím za lístek do kina, a předtím čumím na reklamy na vložky. Prostě 30 metrový plátno, na něm vložka a nápis „Ochrání tě“. Koukám do sálu a lidi čumí a konzumují a nerozčilují se. Ani to že za lístek zaplatili a čumí na reklamy jim nepřijde divný… A Disney+ na týhle nevšímavosti dál staví…
Tohle je hodně špatně…
#14 Jack1947#7 -Skinner-: Jo, ta verze bez reklam je super. Já youtube sleduju hodně v práci a často skáču tak, že si pustím jen začátek a zkusím něco zajímavějšího a pokaždý čekat 25 sec to už nikdy.
#9 PecaCZE: Přesně tak!
#2 Carlos Matos: Podľa mňa im o to ide. Ľudia zaplatia viac o tie 3 doláre pretože si povedia, že pri dnešnom zdražovaní to je zanedbateľné a chcú si pozerať obsah bez reklám ale je to zdraženie o 37%. Takže zisk sa im zvýši. Plus ak tam budú externé reklamy tak majú peniaze aj z toho. To, že to bude pozerať málo ľudí im je jedno. Ale určite nebude pre firmy lacná reklama na Disney+ ak to má teoreticky pozerať milióny divákov len v Amerike.
#1 1Bobesh1: Podle mě to je z hlediska marketingu naprosto logický. Začnu prodávat stream bez reklam za nižší cenu čímž nalákám víc diváků a když zůstanou a budou chtít mít dál přístup do služby, tak si budou muset připlatit, když se holt zdražuje jako dnes všechno. A do toho verze bez reklam za příplatek. Nevim už od doby co jsem objevil Netflix hrál na kvantitu narozdíl od těch co začínali později.
#4 pidalin: Průměrnej člověk se na všechno podívá zdarma se stejným přístupem jako ti co si zaplatí, nebo si to stáhne. Popřípadě si zaplatí jeden balíček, kde má přístup ke všem streamovacím službám :) Ale to ať si každý dělá co chce.
#11 Jack1947#4 pidalin: Ono to tak funguje všade. Nalákať zákazníkov na nízke ceny niekedy dokonca na službu zadarmo a postupne zvyšovať ceny.
#6 Camaris: Ja mám Netflix a Spotify ale rozmýšľam, že ten Netflix zruším. Nedá sa platiť 5 streamovacích služieb naraz.
Youtube Premium si platíš kvôli čomu? Reklamám?
#12 CamarisZačal sem si platit Disney+ od 1.12. V podstatě jen kvůli Sw universe. A když vidím tu kompletní knihovnu, seřazenou chronologicky, včetně cz dabingu a ve 4k kvalitě, tak je pro mě budoucí zdražení o 70kč úplně zanedbatelné.
Jinak co se týká ostatních předplatných, tak pro mě má význam už jen youtube premium a HBO Max. Všechno dohormoady není ani 600kč.
Spotify právě rozdává opremium na 3 měsíce zdarma.
#7 -Skinner-..... to je fakt demence :D
Ono kdoví jak to bude na našem trhu, nic jistě nevíme, ale je to smutnej vývoj. Reklama je pro mě nepřijatelná u něčeho za co platim, proto jsem zrušil i předplatný u těch různejch iDnes a podobnejch serverů kde člověk platí za premium a před videem stejně má reklamy na který nefunguje ani ten doplněk jehož jméno se nesmí jmenovat. Pokud Disney+ zdraží jenom trochu tak je to asi přijatelný vzhledem k inflaci a stoupání cen, pořád se to asi celkem vyplatí, ale už je těch předplatnejch moc, teď jsem ještě navíc začal platit spotify takže už mě to dost děsí kolik těch předplatnejch dneska průměrnej člověk platí.
#8 -Skinner- #9 PecaCZEPříjde mi to jako by se DIsney+ chtělo vyrovnat Netflixu který je tady už přes čvrt století, krok ropzhodně blbým směrem „thumbs down“
Fakt by mě zajímala reálná čísla kolik lidí si bude platit balíček s reklamou. Rozdíl 3 dolary je absolutní nic. A v ČR (či zemích kde je jednodušší stahovat) budou poskytovat horší službu než torrent.
Skoro mi to přijde jako kdyby vycházeli z dotazníku při zrušení subscription – too expensive. Ale nejspíš je to jen PR, které maskuje zdražení (resp. zhoršení služeb).
#1 1Bobesh1: Třeba se jim to vrátí 2× tolik a tím chrlením špatného obsahu vyždímou značky natolik, že o ně nebude další 20 let zájem a přes to budou v mínusu.
#10 AnckrstSmutný výsledek. Kdyby existovaly balíčky s reklamou již od začátku asi by mi to nepřišlo. Teď mi to přijde k smíchu. Celé je to tažené brutálními investicemi do obsahu, kdy se největší streamovaci služby snaží přijít každý měsíc s nějakým hitem, aby měl předplatitel důvod zůstat další měsíc.
#2 Carlos Matos #9 PecaCZEKorunu tomu nasadil Netflix, který přešel na kvantitu a chrlí jeden propadák za druhým. Disney+ pak ždíme úspěšné značky průměrnými počiny. Kdyby se konečně u Myšáků dohodli, že přestanou vytvářet věci především pro děti, tak by to možná přineslo požadované výsledky.