Mě se zatím seriál líbí, má své chyby, to přiznávám a jeho start není tak kulervoucí, jako start WD, ale vzpomeňme na nudu, co přišla po první sezóně. Zde je rozjezd pozvolný a doufám, že bude i nadále gradovat. Dobře budují atmosféru, kdy něco visí ve vzduchu, což bude ještě do 5 dílu a v šestém propukne apokalypsa na plné obrátky. Je tam opět dost dialogů, ale přijdou mi smysluplnější, než některé z WD. Snaží se nás seznámit s postavami, aby pak jejich smrt vyvolala emoce. (ať už kladné, či záporné) Ve WD by ve mě nějakou odezvu vyvolala akorát smrt Carol, či Daryla. Už od začátku jsme věděli, že děj bude sledovat pár rodin a je tedy zřejmé, že se nedostaneme mezi vědce řešící záhadnou nemoc, či mezi hodnostáře bojující s problémem. To vše platí zatím, protože zatím máme jen 2 díly.
Tím neříkám, že bych to nechtěl vidět, jen že se toho ve FWD nedočkáme. A jak já bych si představoval parádní zombie seriál? Zkusím načrtnout: Hned první scéna by byla, jak vojáci uprostřed noci buší na něčí dveře. Dveře otevře rozespalý muž a než stačí cokoliv říci, tak voják spustí: „Doktor Někdo? Sbalte si nejnutnější věci. Vy a Vaše rodina musí s námi.“ Pár dalších podobných scének, kdy vojáci tahají děti ze školy, chirurga od operace, kdy protestuje, že nemůže nechat pacienta zemřít, na což ho (pacienta) voják zastřelí. Vědci i s rodinami jsou převezeni na záložní vědecké pracoviště, k němuž je přiřazena i menší vojenská základna. Vědci jsou odděleni od rodin a je jim sděleno, že jsou vytipovanými specialisty krizového plánu při zvládání pandemie. Jedná se o neznámou nemoc, která se rychle šíří po celém světě a tak prezident spustil krizový scénář. Jsou 3 hlavní výzkumné stanoviště a asi 10 sekundárních, ( Nebo v každém státě jeden) jako je tohle po celé zemi. Ze začátku nikdo nic neví, ale brzy začnou přivážet první zraněné, přicházet uprchlíci atd..
Začíná panovat chaos, do toho mohou být prology politiků, jak se snaží řešit krizi, jak nějaký ouřada od stolu odmítá povolit střelbu do civilistů, protože se blíží volby. V této fázi se zombíci ještě nepovažují za zombíky, ale za nemocné. Další prology by mohly být na vojáky a policisty bojující v ulicích a také na pár obyčejných lidí. Do těchto zařízení převáží zraněné (pokousané) a když někdo zemře, je jen odklizen stranou. V této rané fázi může trvat několik hodin, než mrtvý procitne a několik dnů, než živého zabije kousnutí. Takže se tyto základny začnou plnit potenciálními zombíky, což nevyhnutelně povede k jejich postupnému pádu. Začnou se postupně odmlčovat a než někomu něco dojde, tak už jich většina bude ztracených. Ta naše měla štěstí, že místo odklízení mrtvých na dvůr, či nepoužívaných místností, je odklízeli do starého bazénu, či nějaké jámy. K tomu by byla krásná scéna, jak vojáci hází mrtvoly do jámy a jeden z nich povídá: „Hele nepohnul se jeden?“ A ostatní si z něj začnou dělat srandu. Později scéna, jak přijdou k tomu bazénu (je velmi hluboký, protože sloužil k výcviku potápěčů) a tam se ty mrtvoly zabalené v prostěradlech svíjí, jako obrovská hromada červů. Zavolají nadřízené a vědce, ti na to jen čumí, jak vyvoraná myš. Důstojník poručí střílet z kulometů, což moc nezabere, tak začnou s větším kalibrem, jako jsou granáty, či bazuky. Jeden z těch výbuchů vymrští půlku těla, (něco jako v prvním díle WD) která dopadne mimo bazén a začne se plazit, táhnouc za sebou vnitřnosti. Pak nosí litry benzínu a lijí ho do bazénu a vše zapálí plamenomety. Teď už je jim jasné, co se děje a tak velitel dává rozkaz zavřít základnu, ke které se valí stovky, či tisíce uprchlíků. Ti se dobývají dovnitř a velitel do nich nechá střílet. Na základně probíhá hádka s vědci, zda postřílet zraněné, jak poznat nakažené od nenakažených. Takový ten pragmatický přístup proti najivitě. Když se obyvatelstvo základny řádně „pročistí,“ tak se přesuneme k hradbám základny.
Následuje pohled na vojáky, kteří hlídkují na hradbách a varují civilisty, ať se nikdo nepřibližuje, jinak budou střílet. Pod hradbami leží stovky mrtvých a o kus dál se tlačí živí uprchlíci, kteří se dožadují vpuštění. V tom se začnou mrtví zvedat a psutí se do uprchlíků. (vojáků je málo a nevědí, že mají střílet do hlavy) Nastává obrovskej masakr.
Tím končí pilot, který by měl mít minimálně 1,5–2 hodiny.
V dalších dílech musí řešit, jak naložit s chodci před branami, jak opevnit základnu, sumarizace zásob a jak sehnat další, snaha někoho kontaktovat, přičemž by chytaly spoustu volání o pomoc. Mohli by s nimi udržovat kontakt a my sledovat, jak postupně přeživší v krajině umírají. Jakmile vyřeší chodce před branami, tak začnou shánět zásoby, zachraňovat přeživší. Vědci začnou studovat chodce a dělat na nich pokusy. Jak na ně působí voda, chlad, oheň, jak se chovají, když je krmí, či nekrmí. Chodce jim budou chytat vojáci. Postupem času navážou kontakt s pár dalšími centry, co vydržely. Do toho nějaké lidské vztahy, rozpory mezi vojáky a vědci, přeplněnost základny, cvičení civilistů. Násilné odvody mužů do armády. Při pročesávání okolní krajiny by samozřejmě lidé umírali jak na běžícím pásu, ale doplňovali by je nově příchozí. Ve vědecké části, která je v podzemním zařízení se může stát nehoda. Časem by mohli vypravit výpravu na záchranou misi do zařízení v sousedním státě, aby evakuovali tamní personál. Nebo nutnost najít nějaké důležité materiály v jednom z hlavních stanovišť, což by vyžadovalo nejen dlouhou cestu přes zemi mrtvých, ale i pak pročesávání obrovského podzemního komplexu, který padl hned na začátku, takže vypadal spíše, jako hrobka. Tam by objevili, že to několik lidí přežilo, ale byli uvěznění v jednom křídle. V dané sérii můžeme sledovat, jak tam z naší základny jedou a zároveň, jak tihle uvěznění v podzemí přežívali. (na způsob filmu Divine) Finále sezóny by bylo, jak tam naši dorazí jen pár hodin po tom, co se poslední přeživší zastřelí/pobijí. Dále naši základnu mohou ohrožovat nějací nájezdníci, co jsou kanibalové, fantazii se meze nekladou….
Jelikož by se jednalo o sekundární zařízení, tak by nebylo plně soběstačné, jako ta primární, a museli by tedy řešit, jak zajistit energii, kde sehnat jídlo, zdravotnický materiál, střelivo atd… Po vyčištění prostoru před bránou by do zařízení postupně mohli přicházet lidi z prologů, včetně toho politika/úředníka, co zbaběle podcenil situaci, aby tam byla nějaké nenáviděná postava. Šerif a učitelka ze školky, kteří zachránili skupinu malých dětí, což přesvědčí vojenského velitele, že by se taky měl starat o civilisty a následně řešit, jak vyčistit část přilehlé vesnice a vytvořit tak obytný tábor. V tom by mohla začít bujet kriminalita, náboženské rozpory, nemoci…
Samozřejmě to chce seriál správně uchopit a tedy se vyvarovat stupidním kecům a mít tam pár racionálních lidí, což by v takovém zařízení být mohlo.
#150 k_ub0: Nepopírám osobní důvody a preference přežití zúčastněných a jejich blízkých, stejně tak jako místami vypovězení samotných stanic, ale nelze z toho zrovna tak vytvářet masivnější měřítko až do té míry, že by znamenaly všeobecný pád mediálního vlivu v jednom okamžiku. Nezapomínej, že se tu bavíme sice o vypukající zombie pandemii, ale ještě ve svých počátcích, kde. ano, kumuluje se chaos, ale nebrání tak zásadně provozu. Pokud už všechno ne, pak ta samotná nutnost chodu v krizové situaci jak je uvádíš je tu právě minimálně nutná z bezpečnostních informačních důvodů. Jak myslíš, že se lidé ve Walking dead odehrávající na východě Ameriky (mimo předpokládaný evakuační trasy za pomocí bezpečnostních složek) jinak dozvěděli o shromažďování ve velkých městech a základnách, kde měla být zajištěna ochrana? No právě že skrz ještě vysílací rádia a televize.
Pro takovou zajímavost k té diskusi. V komixu, přestože seriál si razí trochu vlastní cestu, ale v tomhle by se se seriálem mohly doplňovat, hned v prvním čísle při prvním setkání Grimase s Morganem padlo, že vysílání všech médií utichlo „před pár týdny“ (! slovenská lokalizace, nevím jak píše originál). Když si vezmeš že Grimas se probudil až do dvou měsíců co to všechno proběhlo, tak to může vypovídat o tom, že média (ne asi logicky všechna) tu pořád měly roli i když se v té době už bombardovala města a vše bylo ztracený. Sám seriál (stejně jako komiks) pak ještě později ukázal, že jeden z vrtulníků patřil televizi, a že tenhle vrtulník evakuoval lidi právě z budovy patřící této televizní společnosti a na palubě měl především přeživší ze štábu, včetně reportérů a kameramanů.
#149 ZvacA: Lenže aj ty ludia ako kameraman reporter , osvetrlovač, vratnik, či upratovačka su len obyčajny ludia a snazili by sa starat o svoje zivoty a zdravie a o svoje rodiny a vykašlali by sa na nejake spravy zombie apokalypsa sa širi strašne rychlo ludia ktori pracuju v televizii chodia domov cestuju su vystaveny kontaktu z moznou nakazou kusnutim , nikto nevie čo to je vie to len vlada , tak sa dostane virus aj do zabezpečenych budov pretoze televizia nieje pevnost denne sa tam pohybuje plno ludi odchadaju a prichadzaju stači jeden nakazeny a je to vybavene cely system sa zruti neviem či by niekto pracoval dalej a vysielal keby boli všade nepokojne ,vybuchy rabovačky a plno zombie , kazdy zamestnanec by sa staral o svoj zivot , civilizacia je velmi krehka a lahko spadne ako domček z karat . pri prvych naznakoch by to bolo určite v mediach lenze vela ludi ma na haku tak ako vačšina ludi nezaujima situacia na ukrajine a nemaju šajnu ani čo sa tam deje lebo ich to nezaujima
#147 k_ub0: Myslím, že na Černobyl je především nutný pohlížet v kontextu doby a geopolitické situace. Je to jiný kafe. U WD univerza schází něco k tomu myslet si, že by vláda záměrně tutlala výskyt ohnisek se zombies jako nějakou svou vlastní konspiraci a kvůli záchraně mezinárodní prestiže před zbytkem světa. Navíc když to začíná být celosvětovým problémem. Ale nejde teď tak o vládu zcela samotnou, jde o otázku v seriálu vcelku nevěrohodně ukázaného (ne)přístupu k tomu všemu ze strany množství médií, včetně těch malých i amatérských jako takových.
Jak si tu tvrdíme, tak ať už se to vymklo kontrole nebo ne a někdo o tom věděl dřív nebo ne, seriál začíná v momentě, kdy se zrovna v Las Angeles zombies začínají objevovat ve velkém (navzdory tomu, že tu pořád figuruje ta povědomost o případech z jiných amerických států od pouze obyčejnýho školáka z prvního dílu FWD). Pořád je to ale na začátku, a tak nemyslím, že se absence a chladný (ne)přístup v tuhle chvíli dá vysvětlit útlumem a pádem těch stovek médií nejrůznějšího původu jen proto, že během mžiku v nich nemá kdo pracovat a kde pracovat. Ne pro jejich síť a množství a ne pro jejich velikou chuť být v terénu a plnit informacema éter – zvlášť kdyý jde o takovou chuťovku jakou je existence oživlých mrtvol. A byť teoreticky, tak si troufám tvrdit, že média s množstvím lidí v těch svých patrových zabezpečených budovách s vysílačema na druhých koncích a s rozhlasovýma a televizníma studiema po desítkách v okrese, by byly jedny z těch mála subjektů, co by byly nejen schopny, ale fungovaly by fyzicky až do definitivních krajních možností.
Uvedomte si jednu vec pri tragedii v černobyle tak isto vlada všetko utajovala a že nič sa nestalo a ludia vytušili že je niečo v neporiadku a pri zombie apokalypse kedy začina chaos a objavuju sa zombici na uliciach a bojuje snimi policia tak isto sa objavia zombici aj vo firme nejakej televizie predstavte si vo firme vypukne nakaza nakazi sa kameraman , osvetlovač napadne reporterku , je tam panika stres, niektori zomru , nemaju nahradu za reporterku , dalši odmietnu ist robit reportaze do nebezpečnych oblasti , pretazena siet mobilov ako na silvestra kvoli ludom čo volaju rodinam, proste pred tou zombie nakazou neujde žiadna budova nejakej televizie a vznikne tam chaos , obyčajny ludia nevedia čo to je netušia ze prichadza koniec civilizacie my to vieme ale v seriali nie takze treba sa vžit do ich situacie a plno nelogickych veci je opravnych .
Argumentovat tím, že na media není čas, je v dnešní době trochu nesmysl. Oba rodiče jeli autem. To mi chcete říct, že tam nemají rádio? Synáček v detoxu rádio v autě zkoušel a nikde nic a ještě se tomu divil. Sestřička čekající na maminku měla myslím času dost mrknout na net, tv, rádio… Ten čas je vždycky, jen je problém, že tam asi nic nebylo. Což je prostě divné. Jak už bylo řečeno, bylo by tam alespoň něco naznačující. A osobně kdybych něco takového zažil, tak bych se v první řadě snažil zjistit, o co vlastně jde, abych věděl co mám dělat. To je přece logické. Abych věděl jak mám bojovat, musím znát nepřítele. Tudíž rychlý pohled na TV, poslech rádia může být nepřetržitý a na net se taky dostanu i z mobilu. Je sice pravda, že v téhle chvíli se lidi nemusí chovat úplně logicky, ale tohle mi příjde úplně nelogický. A škola a jídlo? To mi příjde taky jako hloupost. Všude se amíkům tluče do hlavy terorismus, hrozba války atd. a že se v takových případech mají dobře zásobit a ona první co řekne je to, že nechce jídlo? To je prostě na palici. ;-)
#139 Hed94: Ano, to je taky pravda, akorát že oni ještě přesně netuší, co se tam děje. Prostě netuší.. Nožík opravdu na zabití nestačil a mamka, svého známého – ředitele, umlátila has.přístrojem. Nevím, jak často se to stává tobě, že víš, jaká by byla tvoje reakce, ale já vím na 100%, že pro mne by to, v tomto časovém období, byla pořád vražda a psychické zhroucení není daleko.. i mamka to nezvládla..proč by jinak schovávala krev na bundě a snažila se to umýt.. prostě se s tím nedokáže srovnat. (v TWD se s tím setkáváme stále.. že nedokážou někoho zabít, protože v něm vidí člověka, co znali.. proto to většinou odnesou.. a je to přitom už nějaká ta doba, co se s nimi setkávají.. tak proč tě překvapuje, že druhý den, co to řeší, ji nepřijde normální někoho zabít??) Proč nevzali plechovky s jídlem? ..prozatím mamka nemá takovou potřebu..neví, že toto je konečná a bude boj o jídlo. Pořád je to pro ně „něco“, co se přežene, takže se stačí „schovat“ doma nebo v poušti a jak se to „přežene“, zase se bude normálně žít.. Proto pro ní nebylo tak důležité se pro to jídlo vrátit a hlavně.. slyšeli, že někdo jde.. podle zvuku detektoru zbraní.. a jít tomu naproti? ..asi se jim nechtělo.. kdo ví, jak byli blízko? .. kdo to byl? .. já to nevím..
nevím jestli to píšu správně tady ale: Repack Note: Garbage footage somewhere in there vyšlo Fear.The.Walking.Dead.S01E02.REPACK.HDTV.x264-KILLERS a na to titulky nepasují. Můžete na to prosím kouknout?
Já si myslím že o tom média informují , tak že říkají aby se uklidnili . Jen naši hrdinové na tohle čas nemají . A nápad s pouští – uvídime jestli to tak bude i když na poušti , co tam budou dělat ? :D
Já si myslím že o tom média informují , tak že říkají aby se uklidnili . Jen naši hrdinové na tohle čas nemají . A nápad s pouští – uvídime jestli to tak bude i když na poušti , co tam budou dělat ? :D
#135 Cybercaf: To s těma mediama je opravdu směšné. Ikdyby ty hlavní media měla nařízeno o tom z nějakého důvodu mlčet… určite se přece musí najít nějaké minimálně lokální medium… zvlášt v Americe… všude by chodili takoví ti lidé s nápisem End is Near… Zvlášt když tu reportáž z té dálnice odvisílali v televizi… z toho se během pár minut musel na youtube stát virál kterej si všichni musej přeposílat a ptát se… a officiální media by se k tomu musela vyjádřit. Aspoň to si myslím :D
#124 LucieMil.: #133 chir: : Promiňte ale já s váma prostě nesouhlasím. Jasně musel to bejt pro ní šok a kdyby vubec netušili co se děje tak bych tomu věřil… Ale oba dva už nějakou chvíli ví o tom co se děje… že je nějakej virus který člověka mění v bestii která napadá ostatní lidi. Proto nevěřím že samotnej šok ze zabítí někoho byl tak silnej… že by překonal jejich pud sebezáchovy a zapomněli totálně na jídlo jen 5 schodů nad nima. Zvlášť ten kluk kterej si pro něj vyloženě šel. Třeba je to zkrátka rozdílným přemýšlením… ale kdyby se něco podobného stalo… tak zkoušim obvolat všechny nejbližší známé a nějakym způsobem hromadně jednat. Přece bych si to nenechával pro sebe… to je uplně to samé jako proč nevarovali ty jejich sousedy se kterýma se evidentně dobře znali… stačilo pár slov když se jich zeptali proč tu nikdo neni a všichni odjíždí.
Tak první díl mě lehce navnadil, druhý díl mě nadchnul. To, že na konci jen zamkla dveře a nepomohla nějakým hrdinským kouskem své sousedce, jen pode mě přidalo na reálnosti celé situace (upřímně kdo by v té chvíli nebyl posr**** strachy?). Jsem zvědavý, co bude dál. Jedna otázka: Kde se příběh vůbec odehrává? Není to náhodou v Atlantě, kde se odehrávala i první série TWD?
#135 Cybercaf: Přesně tak. Ten speciál k Úsvitu taky považuju za takovou autentickou demonstraci, jak by to vlastně s tím přístupem bylo. Na druhou stranu pokud je to přesto u tohodle seriálu záměr, tak není bez zajímavosti, že nepochopitelnýmu přístupu médií k zombie pandemii se zabýval už taky Romero ve svým Diary of the dead. Tam taky zkoušel filosofovat s tím, že i přes globálnost informací se například evidentní záběry se zombies do éteru taky záměrně nedostávaly a lidi se masírovali bezpečím a klidem i přesto, že někde byly v řiti celá města a bezpečnostní složky stříleli kde koho a internet byl plný amatérských záběrů. Ale ani tady se tahle myšlenka moc dobře nejevila.
#129 Jhkanus: Naopak, z toho mála a nepřímých náznaků, co seriály naznačily, je to dobrý logický resumé. Konkrétní čísla v dnech sice nemusí samozřejmě sedět, ale z čeho je možné doposavaď vycházet, se je to jeví jako nejlogištější průběh. Otázkou je, co FTW naznačí alespoň nepřímo dál a na co zapomene z WD.
Postavení médií k věci v tomhle seriálu zatím není nějak zvlášt zpracovaný a kdo ví jestli k tomu bude ještě příležitost, naše charaktery se médiím stejně věnujou jen minimálně ale o nějákém utajování informací vůbec nemůže být řeč. Stačí se podívat na naše komerční zpravodajství který se živí každou katastrofou byť i na druhém konci světa nejmín několik dní. Umocněte to navíc Spojenými Státy kde má každý takový stát podobných „Televizí Nova“ nejméně 6. Navíc tohle je záležitost pandemie/nákazy kde musíme rozlišovat například od aktuální „uprchlické krize“ kde se média snaží veřejnost uklidňovat z důvodu především „xenofobních“, které jsou bohužel v dnešní době pořád daleko větší „tabu“ než třeba smrt člověka. Stačí se podívat na nedávné případy Exotických chřipek nebo Eboly…byla toho všude plná „prdel“ a to se to k nám dá se říct ani nedostalo.
Dovolím si zde odkázat na jeden dnes už přes 10 let starý počin z jiného známého snímku s touto tématikou. https://www.youtube.com/watch?… Který si myslím že by média aplikovala beze změny i dnes. Naprosto si totiž i u tak v uvozovkách šokujících reportáží jako je: návštěva márnice se spoutanýma zombíkama, pálení mrtvých těl na ulici místním úřadem šerifa nebo survival videa pojatého jako nácvik střelby na „živý (mrtvý)“ cíl, dokážu představit v levo nahoře logo mnou již zmíněné komerční televizne, protože tohle je prostě ta správná „mediální bomba“ kterou si nikdo nemůže dovolit vynechat, i kdyby na dveře studia škrábalo 50 mrtváků.
#127 LucieMil.: Já ti nevím, zrovna nešířit paniku způsobem o tom mlčet nemůže obstát před senzací, jakou představuje zjevením něčeho, co by ještě do nedávna bylo součástí maximálně pohádek pro děti. A to velmi nebezpečné senzace. Vždyť obyčejní lidi kolem sebe sledujou jak každej druhej kvůli jakési chřipce kolabuje, aby do několika minut nebo hodin se zase probral blbej jak vidle a s chutí na živý maso. Co se na tom dá už zachraňovat? Tohle mohlo fungovat v momentě, kdy někde na venkově objevil starýho dědu, jak i po tom, co ho trefil šlak, motá po poli. Dědu zbalili, převezli ho na pokusy a šlo to před celým národem pod koberec. Ale teď už veškerá snaha to „tutlat kvůli možné panice“ se musí míjet účinkem, a tak mi není jen moc jasný, co si od toho kdo slibuje. Celá ta zombie věc může být totiž jen trochu drastičtějším obrázkem jakékoliv jiné pro nás biologicky neznámé hrozby. A to poslední, co by nás potkalo, by bylo ticho. Nedostaly by se k veřejnosti všechny detaily a spojistosti, to ano, ale dělat úplně před veřejností mrtvý brouky, navzdory tomu, že jde v akceptování o tak absurdní věc a těžko prvním dojmem uvěřitelnou? To ne ne. Tohle není převrácení traktoru jedné korporace s chemikálií do žita a vzlétnutí „neznámého“ plavidla z Oblasti 51, tohle smrdí krizovou závažností pro všechny. Kdyby někde vypukla epidemie moru, jsem přesvědčený o tom, že by se to troubilo i do městskýho rozhlasu po celé republice.
Tím taky osobně nezpochybňuju nevědomost charakterů v těch zombie filmech a seriálech jak s tím nakládat a jak naučit v tom chodit a získat ty povědmosti, to je přirozený. Zpochybňuju však a zvlášť k tomu,že jde o věc neznámou, ten náhlý útlum hladu po informacích v jinak moderní době z jejich strany. Právě v době, kdy každej si tu bednu, rádio i internet zapne tuplem při takových věcech. Ale dobrý, seriál zatím přišel s tím, že navzdory faktu, že se mrtví vrací k životu, je po tom u oficiálních míst a u médií nějaký ticho. Rodinka se s tím seznámila z očí do očí, už řeší převážně svou ochranu a blinkání synka, respektive výlet pro ex a kluka. Beru. Je to jeho koncept. Ovšem nemůžu si pomoct, ale v případě toho „ticha a nezájmu“ z jejich strany, co se to kolem děje a zda to není někde jinde, je to ta nejneuvěřitelnější věc. Ale to jsou už takový detaily.
#124 LucieMil.: Je super, že někdo přemýšlí jako člověk, který se dokáže vžít do situace. :) V tomhle je ten seriál právě realistický, jednání obyčejných lidí je přirozené, zkratkovité a pudové (ať už s těmi zásobami nebo s ochranou potomků). Čímž nás vede do (z našeho pohledu) iracionálních situací, kdy si divák prostě řekne, co to dělá, proč se tak chová, ačkoliv by bylo logičtější všechno říct na rovinu. Jenže kdo si skutečně myslí, že právě dnes večer civilizace končí a nepůjde za týden do práce? To musí být nepředstavitelné, že všechna společenská, sociální pravidla, morálka je u konce a svět se přemění na pustinu bez strukturálních pravidel.
Mě se zatím seriál líbí, má své chyby, to přiznávám a jeho start není tak kulervoucí, jako start WD, ale vzpomeňme na nudu, co přišla po první sezóně. Zde je rozjezd pozvolný a doufám, že bude i nadále gradovat. Dobře budují atmosféru, kdy něco visí ve vzduchu, což bude ještě do 5 dílu a v šestém propukne apokalypsa na plné obrátky. Je tam opět dost dialogů, ale přijdou mi smysluplnější, než některé z WD. Snaží se nás seznámit s postavami, aby pak jejich smrt vyvolala emoce. (ať už kladné, či záporné) Ve WD by ve mě nějakou odezvu vyvolala akorát smrt Carol, či Daryla. Už od začátku jsme věděli, že děj bude sledovat pár rodin a je tedy zřejmé, že se nedostaneme mezi vědce řešící záhadnou nemoc, či mezi hodnostáře bojující s problémem. To vše platí zatím, protože zatím máme jen 2 díly.
Tím neříkám, že bych to nechtěl vidět, jen že se toho ve FWD nedočkáme. A jak já bych si představoval parádní zombie seriál? Zkusím načrtnout: Hned první scéna by byla, jak vojáci uprostřed noci buší na něčí dveře. Dveře otevře rozespalý muž a než stačí cokoliv říci, tak voják spustí: „Doktor Někdo? Sbalte si nejnutnější věci. Vy a Vaše rodina musí s námi.“ Pár dalších podobných scének, kdy vojáci tahají děti ze školy, chirurga od operace, kdy protestuje, že nemůže nechat pacienta zemřít, na což ho (pacienta) voják zastřelí. Vědci i s rodinami jsou převezeni na záložní vědecké pracoviště, k němuž je přiřazena i menší vojenská základna. Vědci jsou odděleni od rodin a je jim sděleno, že jsou vytipovanými specialisty krizového plánu při zvládání pandemie. Jedná se o neznámou nemoc, která se rychle šíří po celém světě a tak prezident spustil krizový scénář. Jsou 3 hlavní výzkumné stanoviště a asi 10 sekundárních, ( Nebo v každém státě jeden) jako je tohle po celé zemi. Ze začátku nikdo nic neví, ale brzy začnou přivážet první zraněné, přicházet uprchlíci atd..
Začíná panovat chaos, do toho mohou být prology politiků, jak se snaží řešit krizi, jak nějaký ouřada od stolu odmítá povolit střelbu do civilistů, protože se blíží volby. V této fázi se zombíci ještě nepovažují za zombíky, ale za nemocné. Další prology by mohly být na vojáky a policisty bojující v ulicích a také na pár obyčejných lidí. Do těchto zařízení převáží zraněné (pokousané) a když někdo zemře, je jen odklizen stranou. V této rané fázi může trvat několik hodin, než mrtvý procitne a několik dnů, než živého zabije kousnutí. Takže se tyto základny začnou plnit potenciálními zombíky, což nevyhnutelně povede k jejich postupnému pádu. Začnou se postupně odmlčovat a než někomu něco dojde, tak už jich většina bude ztracených. Ta naše měla štěstí, že místo odklízení mrtvých na dvůr, či nepoužívaných místností, je odklízeli do starého bazénu, či nějaké jámy. K tomu by byla krásná scéna, jak vojáci hází mrtvoly do jámy a jeden z nich povídá: „Hele nepohnul se jeden?“ A ostatní si z něj začnou dělat srandu. Později scéna, jak přijdou k tomu bazénu (je velmi hluboký, protože sloužil k výcviku potápěčů) a tam se ty mrtvoly zabalené v prostěradlech svíjí, jako obrovská hromada červů. Zavolají nadřízené a vědce, ti na to jen čumí, jak vyvoraná myš. Důstojník poručí střílet z kulometů, což moc nezabere, tak začnou s větším kalibrem, jako jsou granáty, či bazuky. Jeden z těch výbuchů vymrští půlku těla, (něco jako v prvním díle WD) která dopadne mimo bazén a začne se plazit, táhnouc za sebou vnitřnosti. Pak nosí litry benzínu a lijí ho do bazénu a vše zapálí plamenomety. Teď už je jim jasné, co se děje a tak velitel dává rozkaz zavřít základnu, ke které se valí stovky, či tisíce uprchlíků. Ti se dobývají dovnitř a velitel do nich nechá střílet. Na základně probíhá hádka s vědci, zda postřílet zraněné, jak poznat nakažené od nenakažených. Takový ten pragmatický přístup proti najivitě. Když se obyvatelstvo základny řádně „pročistí,“ tak se přesuneme k hradbám základny.
Následuje pohled na vojáky, kteří hlídkují na hradbách a varují civilisty, ať se nikdo nepřibližuje, jinak budou střílet. Pod hradbami leží stovky mrtvých a o kus dál se tlačí živí uprchlíci, kteří se dožadují vpuštění. V tom se začnou mrtví zvedat a psutí se do uprchlíků. (vojáků je málo a nevědí, že mají střílet do hlavy) Nastává obrovskej masakr.
Tím končí pilot, který by měl mít minimálně 1,5–2 hodiny.
V dalších dílech musí řešit, jak naložit s chodci před branami, jak opevnit základnu, sumarizace zásob a jak sehnat další, snaha někoho kontaktovat, přičemž by chytaly spoustu volání o pomoc. Mohli by s nimi udržovat kontakt a my sledovat, jak postupně přeživší v krajině umírají. Jakmile vyřeší chodce před branami, tak začnou shánět zásoby, zachraňovat přeživší. Vědci začnou studovat chodce a dělat na nich pokusy. Jak na ně působí voda, chlad, oheň, jak se chovají, když je krmí, či nekrmí. Chodce jim budou chytat vojáci. Postupem času navážou kontakt s pár dalšími centry, co vydržely. Do toho nějaké lidské vztahy, rozpory mezi vojáky a vědci, přeplněnost základny, cvičení civilistů. Násilné odvody mužů do armády. Při pročesávání okolní krajiny by samozřejmě lidé umírali jak na běžícím pásu, ale doplňovali by je nově příchozí. Ve vědecké části, která je v podzemním zařízení se může stát nehoda. Časem by mohli vypravit výpravu na záchranou misi do zařízení v sousedním státě, aby evakuovali tamní personál. Nebo nutnost najít nějaké důležité materiály v jednom z hlavních stanovišť, což by vyžadovalo nejen dlouhou cestu přes zemi mrtvých, ale i pak pročesávání obrovského podzemního komplexu, který padl hned na začátku, takže vypadal spíše, jako hrobka. Tam by objevili, že to několik lidí přežilo, ale byli uvěznění v jednom křídle. V dané sérii můžeme sledovat, jak tam z naší základny jedou a zároveň, jak tihle uvěznění v podzemí přežívali. (na způsob filmu Divine) Finále sezóny by bylo, jak tam naši dorazí jen pár hodin po tom, co se poslední přeživší zastřelí/pobijí. Dále naši základnu mohou ohrožovat nějací nájezdníci, co jsou kanibalové, fantazii se meze nekladou….
Jelikož by se jednalo o sekundární zařízení, tak by nebylo plně soběstačné, jako ta primární, a museli by tedy řešit, jak zajistit energii, kde sehnat jídlo, zdravotnický materiál, střelivo atd… Po vyčištění prostoru před bránou by do zařízení postupně mohli přicházet lidi z prologů, včetně toho politika/úředníka, co zbaběle podcenil situaci, aby tam byla nějaké nenáviděná postava. Šerif a učitelka ze školky, kteří zachránili skupinu malých dětí, což přesvědčí vojenského velitele, že by se taky měl starat o civilisty a následně řešit, jak vyčistit část přilehlé vesnice a vytvořit tak obytný tábor. V tom by mohla začít bujet kriminalita, náboženské rozpory, nemoci…
Samozřejmě to chce seriál správně uchopit a tedy se vyvarovat stupidním kecům a mít tam pár racionálních lidí, což by v takovém zařízení být mohlo.
#182 Moor8 #582 Moor8#150 k_ub0: Nepopírám osobní důvody a preference přežití zúčastněných a jejich blízkých, stejně tak jako místami vypovězení samotných stanic, ale nelze z toho zrovna tak vytvářet masivnější měřítko až do té míry, že by znamenaly všeobecný pád mediálního vlivu v jednom okamžiku. Nezapomínej, že se tu bavíme sice o vypukající zombie pandemii, ale ještě ve svých počátcích, kde. ano, kumuluje se chaos, ale nebrání tak zásadně provozu. Pokud už všechno ne, pak ta samotná nutnost chodu v krizové situaci jak je uvádíš je tu právě minimálně nutná z bezpečnostních informačních důvodů. Jak myslíš, že se lidé ve Walking dead odehrávající na východě Ameriky (mimo předpokládaný evakuační trasy za pomocí bezpečnostních složek) jinak dozvěděli o shromažďování ve velkých městech a základnách, kde měla být zajištěna ochrana? No právě že skrz ještě vysílací rádia a televize.
Pro takovou zajímavost k té diskusi. V komixu, přestože seriál si razí trochu vlastní cestu, ale v tomhle by se se seriálem mohly doplňovat, hned v prvním čísle při prvním setkání Grimase s Morganem padlo, že vysílání všech médií utichlo „před pár týdny“ (! slovenská lokalizace, nevím jak píše originál). Když si vezmeš že Grimas se probudil až do dvou měsíců co to všechno proběhlo, tak to může vypovídat o tom, že média (ne asi logicky všechna) tu pořád měly roli i když se v té době už bombardovala města a vše bylo ztracený. Sám seriál (stejně jako komiks) pak ještě později ukázal, že jeden z vrtulníků patřil televizi, a že tenhle vrtulník evakuoval lidi právě z budovy patřící této televizní společnosti a na palubě měl především přeživší ze štábu, včetně reportérů a kameramanů.
#149 ZvacA: Lenže aj ty ludia ako kameraman reporter , osvetrlovač, vratnik, či upratovačka su len obyčajny ludia a snazili by sa starat o svoje zivoty a zdravie a o svoje rodiny a vykašlali by sa na nejake spravy zombie apokalypsa sa širi strašne rychlo ludia ktori pracuju v televizii chodia domov cestuju su vystaveny kontaktu z moznou nakazou kusnutim , nikto nevie čo to je vie to len vlada , tak sa dostane virus aj do zabezpečenych budov pretoze televizia nieje pevnost denne sa tam pohybuje plno ludi odchadaju a prichadzaju stači jeden nakazeny a je to vybavene cely system sa zruti neviem či by niekto pracoval dalej a vysielal keby boli všade nepokojne ,vybuchy rabovačky a plno zombie , kazdy zamestnanec by sa staral o svoj zivot , civilizacia je velmi krehka a lahko spadne ako domček z karat . pri prvych naznakoch by to bolo určite v mediach lenze vela ludi ma na haku tak ako vačšina ludi nezaujima situacia na ukrajine a nemaju šajnu ani čo sa tam deje lebo ich to nezaujima
#151 ZvacA#147 k_ub0: Myslím, že na Černobyl je především nutný pohlížet v kontextu doby a geopolitické situace. Je to jiný kafe. U WD univerza schází něco k tomu myslet si, že by vláda záměrně tutlala výskyt ohnisek se zombies jako nějakou svou vlastní konspiraci a kvůli záchraně mezinárodní prestiže před zbytkem světa. Navíc když to začíná být celosvětovým problémem. Ale nejde teď tak o vládu zcela samotnou, jde o otázku v seriálu vcelku nevěrohodně ukázaného (ne)přístupu k tomu všemu ze strany množství médií, včetně těch malých i amatérských jako takových.
Jak si tu tvrdíme, tak ať už se to vymklo kontrole nebo ne a někdo o tom věděl dřív nebo ne, seriál začíná v momentě, kdy se zrovna v Las Angeles zombies začínají objevovat ve velkém (navzdory tomu, že tu pořád figuruje ta povědomost o případech z jiných amerických států od pouze obyčejnýho školáka z prvního dílu FWD). Pořád je to ale na začátku, a tak nemyslím, že se absence a chladný (ne)přístup v tuhle chvíli dá vysvětlit útlumem a pádem těch stovek médií nejrůznějšího původu jen proto, že během mžiku v nich nemá kdo pracovat a kde pracovat. Ne pro jejich síť a množství a ne pro jejich velikou chuť být v terénu a plnit informacema éter – zvlášť kdyý jde o takovou chuťovku jakou je existence oživlých mrtvol. A byť teoreticky, tak si troufám tvrdit, že média s množstvím lidí v těch svých patrových zabezpečených budovách s vysílačema na druhých koncích a s rozhlasovýma a televizníma studiema po desítkách v okrese, by byly jedny z těch mála subjektů, co by byly nejen schopny, ale fungovaly by fyzicky až do definitivních krajních možností.
#150 k_ub0#147 k_ub0: Súhlasím
Uvedomte si jednu vec pri tragedii v černobyle tak isto vlada všetko utajovala a že nič sa nestalo a ludia vytušili že je niečo v neporiadku a pri zombie apokalypse kedy začina chaos a objavuju sa zombici na uliciach a bojuje snimi policia tak isto sa objavia zombici aj vo firme nejakej televizie predstavte si vo firme vypukne nakaza nakazi sa kameraman , osvetlovač napadne reporterku , je tam panika stres, niektori zomru , nemaju nahradu za reporterku , dalši odmietnu ist robit reportaze do nebezpečnych oblasti , pretazena siet mobilov ako na silvestra kvoli ludom čo volaju rodinam, proste pred tou zombie nakazou neujde žiadna budova nejakej televizie a vznikne tam chaos , obyčajny ludia nevedia čo to je netušia ze prichadza koniec civilizacie my to vieme ale v seriali nie takze treba sa vžit do ich situacie a plno nelogickych veci je opravnych .
#148 Batiatus #149 ZvacAArgumentovat tím, že na media není čas, je v dnešní době trochu nesmysl. Oba rodiče jeli autem. To mi chcete říct, že tam nemají rádio? Synáček v detoxu rádio v autě zkoušel a nikde nic a ještě se tomu divil. Sestřička čekající na maminku měla myslím času dost mrknout na net, tv, rádio… Ten čas je vždycky, jen je problém, že tam asi nic nebylo. Což je prostě divné. Jak už bylo řečeno, bylo by tam alespoň něco naznačující. A osobně kdybych něco takového zažil, tak bych se v první řadě snažil zjistit, o co vlastně jde, abych věděl co mám dělat. To je přece logické. Abych věděl jak mám bojovat, musím znát nepřítele. Tudíž rychlý pohled na TV, poslech rádia může být nepřetržitý a na net se taky dostanu i z mobilu. Je sice pravda, že v téhle chvíli se lidi nemusí chovat úplně logicky, ale tohle mi příjde úplně nelogický. A škola a jídlo? To mi příjde taky jako hloupost. Všude se amíkům tluče do hlavy terorismus, hrozba války atd. a že se v takových případech mají dobře zásobit a ona první co řekne je to, že nechce jídlo? To je prostě na palici. ;-)
#139 Hed94: Ano, to je taky pravda, akorát že oni ještě přesně netuší, co se tam děje. Prostě netuší.. Nožík opravdu na zabití nestačil a mamka, svého známého – ředitele, umlátila has.přístrojem. Nevím, jak často se to stává tobě, že víš, jaká by byla tvoje reakce, ale já vím na 100%, že pro mne by to, v tomto časovém období, byla pořád vražda a psychické zhroucení není daleko.. i mamka to nezvládla..proč by jinak schovávala krev na bundě a snažila se to umýt.. prostě se s tím nedokáže srovnat. (v TWD se s tím setkáváme stále.. že nedokážou někoho zabít, protože v něm vidí člověka, co znali.. proto to většinou odnesou.. a je to přitom už nějaká ta doba, co se s nimi setkávají.. tak proč tě překvapuje, že druhý den, co to řeší, ji nepřijde normální někoho zabít??) Proč nevzali plechovky s jídlem? ..prozatím mamka nemá takovou potřebu..neví, že toto je konečná a bude boj o jídlo. Pořád je to pro ně „něco“, co se přežene, takže se stačí „schovat“ doma nebo v poušti a jak se to „přežene“, zase se bude normálně žít.. Proto pro ní nebylo tak důležité se pro to jídlo vrátit a hlavně.. slyšeli, že někdo jde.. podle zvuku detektoru zbraní.. a jít tomu naproti? ..asi se jim nechtělo.. kdo ví, jak byli blízko? .. kdo to byl? .. já to nevím..
nevím jestli to píšu správně tady ale: Repack Note: Garbage footage somewhere in there vyšlo Fear.The.Walking.Dead.S01E02.REPACK.HDTV.x264-KILLERS a na to titulky nepasují. Můžete na to prosím kouknout?
Já si myslím že o tom média informují , tak že říkají aby se uklidnili . Jen naši hrdinové na tohle čas nemají . A nápad s pouští – uvídime jestli to tak bude i když na poušti , co tam budou dělat ? :D
Já si myslím že o tom média informují , tak že říkají aby se uklidnili . Jen naši hrdinové na tohle čas nemají . A nápad s pouští – uvídime jestli to tak bude i když na poušti , co tam budou dělat ? :D
oh my god Obama is death !!!
#135 Cybercaf: To s těma mediama je opravdu směšné. Ikdyby ty hlavní media měla nařízeno o tom z nějakého důvodu mlčet… určite se přece musí najít nějaké minimálně lokální medium… zvlášt v Americe… všude by chodili takoví ti lidé s nápisem End is Near… Zvlášt když tu reportáž z té dálnice odvisílali v televizi… z toho se během pár minut musel na youtube stát virál kterej si všichni musej přeposílat a ptát se… a officiální media by se k tomu musela vyjádřit. Aspoň to si myslím :D
#124 LucieMil.: #133 chir: : Promiňte ale já s váma prostě nesouhlasím. Jasně musel to bejt pro ní šok a kdyby vubec netušili co se děje tak bych tomu věřil… Ale oba dva už nějakou chvíli ví o tom co se děje… že je nějakej virus který člověka mění v bestii která napadá ostatní lidi. Proto nevěřím že samotnej šok ze zabítí někoho byl tak silnej… že by překonal jejich pud sebezáchovy a zapomněli totálně na jídlo jen 5 schodů nad nima. Zvlášť ten kluk kterej si pro něj vyloženě šel. Třeba je to zkrátka rozdílným přemýšlením… ale kdyby se něco podobného stalo… tak zkoušim obvolat všechny nejbližší známé a nějakym způsobem hromadně jednat. Přece bych si to nenechával pro sebe… to je uplně to samé jako proč nevarovali ty jejich sousedy se kterýma se evidentně dobře znali… stačilo pár slov když se jich zeptali proč tu nikdo neni a všichni odjíždí.
#145 LucieMil.Tak první díl mě lehce navnadil, druhý díl mě nadchnul. To, že na konci jen zamkla dveře a nepomohla nějakým hrdinským kouskem své sousedce, jen pode mě přidalo na reálnosti celé situace (upřímně kdo by v té chvíli nebyl posr**** strachy?). Jsem zvědavý, co bude dál. Jedna otázka: Kde se příběh vůbec odehrává? Není to náhodou v Atlantě, kde se odehrávala i první série TWD?
#135 Cybercaf: Přesně tak. Ten speciál k Úsvitu taky považuju za takovou autentickou demonstraci, jak by to vlastně s tím přístupem bylo. Na druhou stranu pokud je to přesto u tohodle seriálu záměr, tak není bez zajímavosti, že nepochopitelnýmu přístupu médií k zombie pandemii se zabýval už taky Romero ve svým Diary of the dead. Tam taky zkoušel filosofovat s tím, že i přes globálnost informací se například evidentní záběry se zombies do éteru taky záměrně nedostávaly a lidi se masírovali bezpečím a klidem i přesto, že někde byly v řiti celá města a bezpečnostní složky stříleli kde koho a internet byl plný amatérských záběrů. Ale ani tady se tahle myšlenka moc dobře nejevila.
#129 Jhkanus: Naopak, z toho mála a nepřímých náznaků, co seriály naznačily, je to dobrý logický resumé. Konkrétní čísla v dnech sice nemusí samozřejmě sedět, ale z čeho je možné doposavaď vycházet, se je to jeví jako nejlogištější průběh. Otázkou je, co FTW naznačí alespoň nepřímo dál a na co zapomene z WD.
Postavení médií k věci v tomhle seriálu zatím není nějak zvlášt zpracovaný a kdo ví jestli k tomu bude ještě příležitost, naše charaktery se médiím stejně věnujou jen minimálně ale o nějákém utajování informací vůbec nemůže být řeč. Stačí se podívat na naše komerční zpravodajství který se živí každou katastrofou byť i na druhém konci světa nejmín několik dní. Umocněte to navíc Spojenými Státy kde má každý takový stát podobných „Televizí Nova“ nejméně 6. Navíc tohle je záležitost pandemie/nákazy kde musíme rozlišovat například od aktuální „uprchlické krize“ kde se média snaží veřejnost uklidňovat z důvodu především „xenofobních“, které jsou bohužel v dnešní době pořád daleko větší „tabu“ než třeba smrt člověka. Stačí se podívat na nedávné případy Exotických chřipek nebo Eboly…byla toho všude plná „prdel“ a to se to k nám dá se říct ani nedostalo.
Dovolím si zde odkázat na jeden dnes už přes 10 let starý počin z jiného známého snímku s touto tématikou. https://www.youtube.com/watch?… Který si myslím že by média aplikovala beze změny i dnes. Naprosto si totiž i u tak v uvozovkách šokujících reportáží jako je: návštěva márnice se spoutanýma zombíkama, pálení mrtvých těl na ulici místním úřadem šerifa nebo survival videa pojatého jako nácvik střelby na „živý (mrtvý)“ cíl, dokážu představit v levo nahoře logo mnou již zmíněné komerční televizne, protože tohle je prostě ta správná „mediální bomba“ kterou si nikdo nemůže dovolit vynechat, i kdyby na dveře studia škrábalo 50 mrtváků.
#137 ZvacA #140 Hed94#127 LucieMil.: Já ti nevím, zrovna nešířit paniku způsobem o tom mlčet nemůže obstát před senzací, jakou představuje zjevením něčeho, co by ještě do nedávna bylo součástí maximálně pohádek pro děti. A to velmi nebezpečné senzace. Vždyť obyčejní lidi kolem sebe sledujou jak každej druhej kvůli jakési chřipce kolabuje, aby do několika minut nebo hodin se zase probral blbej jak vidle a s chutí na živý maso. Co se na tom dá už zachraňovat? Tohle mohlo fungovat v momentě, kdy někde na venkově objevil starýho dědu, jak i po tom, co ho trefil šlak, motá po poli. Dědu zbalili, převezli ho na pokusy a šlo to před celým národem pod koberec. Ale teď už veškerá snaha to „tutlat kvůli možné panice“ se musí míjet účinkem, a tak mi není jen moc jasný, co si od toho kdo slibuje. Celá ta zombie věc může být totiž jen trochu drastičtějším obrázkem jakékoliv jiné pro nás biologicky neznámé hrozby. A to poslední, co by nás potkalo, by bylo ticho. Nedostaly by se k veřejnosti všechny detaily a spojistosti, to ano, ale dělat úplně před veřejností mrtvý brouky, navzdory tomu, že jde v akceptování o tak absurdní věc a těžko prvním dojmem uvěřitelnou? To ne ne. Tohle není převrácení traktoru jedné korporace s chemikálií do žita a vzlétnutí „neznámého“ plavidla z Oblasti 51, tohle smrdí krizovou závažností pro všechny. Kdyby někde vypukla epidemie moru, jsem přesvědčený o tom, že by se to troubilo i do městskýho rozhlasu po celé republice.
Tím taky osobně nezpochybňuju nevědomost charakterů v těch zombie filmech a seriálech jak s tím nakládat a jak naučit v tom chodit a získat ty povědmosti, to je přirozený. Zpochybňuju však a zvlášť k tomu,že jde o věc neznámou, ten náhlý útlum hladu po informacích v jinak moderní době z jejich strany. Právě v době, kdy každej si tu bednu, rádio i internet zapne tuplem při takových věcech. Ale dobrý, seriál zatím přišel s tím, že navzdory faktu, že se mrtví vrací k životu, je po tom u oficiálních míst a u médií nějaký ticho. Rodinka se s tím seznámila z očí do očí, už řeší převážně svou ochranu a blinkání synka, respektive výlet pro ex a kluka. Beru. Je to jeho koncept. Ovšem nemůžu si pomoct, ale v případě toho „ticha a nezájmu“ z jejich strany, co se to kolem děje a zda to není někde jinde, je to ta nejneuvěřitelnější věc. Ale to jsou už takový detaily.
#124 LucieMil.: Je super, že někdo přemýšlí jako člověk, který se dokáže vžít do situace. :) V tomhle je ten seriál právě realistický, jednání obyčejných lidí je přirozené, zkratkovité a pudové (ať už s těmi zásobami nebo s ochranou potomků). Čímž nás vede do (z našeho pohledu) iracionálních situací, kdy si divák prostě řekne, co to dělá, proč se tak chová, ačkoliv by bylo logičtější všechno říct na rovinu. Jenže kdo si skutečně myslí, že právě dnes večer civilizace končí a nepůjde za týden do práce? To musí být nepředstavitelné, že všechna společenská, sociální pravidla, morálka je u konce a svět se přemění na pustinu bez strukturálních pravidel.
#139 Hed94