Jak unikající tým Okrajových věd pokračuje ve svém boji proti invazi Pozorovatelů, neočekávané události jeho členy zavedou až do lesa, kde se střetnou s podivnou subkulturou lidí oddaných zaznamenávání lidské historie.
Třetí epizoda finální řady seriálu Fringe v podstatě potvrzuje to, co jsem psal už v rámci jejích epizod prvních dvou. Mimo jiné tedy právě i epizoda The Recordlist výrazně napovídá tomu, že klasických „případových“ dílů už se v páté sérii asi nedočkáme. Proč? Protože právě The Recordlist přichází se svou vlastní alternativou k tomuto epizodnímu formátu.
Nedočkali jsme se sice žádné klasické záhady, kterou je třeba rozřešit, zároveň jsme se tu ale dostali mezi izolovanou skupinku „zlých stromových trpaslíků“, jejichž životní osudy jsou v rámci konkrétní epizody pomalu důležitější, než osudy hlavních postav. Pátá řada Fringe tím pádem přišla s jakýmsi vlastním receptem na samostatně stojící epizody, kdy řešení okrajových případů střídá hledání Walterových nahrávek na různých lokacích.
A já se znovu ptám: není to škoda? Nebylo by lepší, když už je zapotřebí vata, představit nám nějaké ty flashbacky? Okupace Pozorovatelů je jistě tou největší událostí v historii světa seriálu Fringe. Proč o ní ale tedy zatím víme jen útržky a o jednotlivých jejích událostech se dozvídáme pouze z rozhovorů postav (další dialog Petera a Olivie o hledání Etty těsně po okupaci)?
Přestože má tak pátá série mít pouhých třináct epizod, alespoň touto poslední epizodou dokázala, že dost materiálu na jejich pokrytí prostě nemá. Tou skutečnou záhadou však zůstává, proč tedy nevyužívá některá z tolika témat, která nabízí minimálně onen časový skok o 21 let a celé období okupace Pozorovatelů. Jak už jsem ostatně psal i na konci svých minulých postřehů: čím dřív pátá řada celé to téma Walterových nahrávek opustí, tím líp. Jelikož ale celá ta zápletka kolem nich má zjevně spět k samotnému fináli seriálu (tzn. odhalení plánu k porážce Pozorovatelů), asi to hned tak nebude…
Písmena odpovídající symbolům, které se v obou epizodách objevily mezi reklamními bloky, dávají dohromady slova „ANGER“/hněv.