Postřehy z epizody 4x06 – And Those We´ve Left Behind

Postřehy z epizody 4x06 – And Those We´ve Left Behind

13.1.2012 16:30


Tým okrajových věd musí najít vzorec v tragických anomáliích časové smyčky. Vyšetřování odhalí, že inženýr elektrotechniky Raymond a jeho žena Kate, která je profesorkou teoretické fyziky, jsou v centru dění.


And Those We´ve Left Behind je klasickou ukázkou samostatně stojící epizody navazující na velký mytologický zvrat. Ústřední případ muže, jenž se pomocí manipulace s časem snaží znovu shledat se svou (zdravou) ženou, je pro seriál Fringe typickým případem „nenormální“ události na pozadí normálního příběhu s normálními motivacemi normálních postav. Zároveň se zde ale stále prohlubují následky přítomnosti Petera Bishopa v nové alternativní realitě. A to nejen kvůli tomu, že samotná jeho přítomnost zřejmě narušuje soudržnost časoprostoru, ale především i proto, že už i jemu začíná pomalu docházet, že do tohoto světa zřejmě opravdu nepatří.

Walter s ním komunikuje pouze z donucení a ani s Olivií není schopen navázat na jejich původní vztah (protože ten zde ani nikdy neexistoval). Když se k tomu připočte i zjištění, že Raymond byl schopen ohýbat čas až poté, co se v této realitě zjevil Peter, na sebevědomí mu to opravdu nepřidává a začíná tak postupně chápat, že toto skutečně není jeho svět a jeho přítomnost v něm naopak ohrožuje všechny jeho původní obyvatele.

V takto mytologicky stále odlehčenější epizodě tak do popředí vyvstává asi nejzajímavější nová otázka: proč si Peter nevzpomíná, že by se kdy zjevoval Walterovi a Olivii? Kdyby šlo jen o to pouhé zjevení, ale však si vzpomeňte, že ve snech nebo odrazech v televizi či zrcadle Peter na Olivii a Waltera přímo volá a zjevně je tak sám při vědomí.

Mohlo by se tak jednat o nějakou manipulaci Peterovým obrazem třetí stranou? Někým, kdo ho chtěl do této reality záměrně vrátit (a v tom případě tedy logicky i někým, kdo je i protivníkem Pozorovatelů, když už tedy zabředáváme do takových úvah)? A lze do stejné kategorie vpasovat i Peterův sen o „jeho“ Olivii a Walterovi na houpačce, kterým je celá epizoda uvozena?

Pozorovatel se tentokrát schoval dobře. Prochází se v ustavujícím záběru na bostonský dům, do kterého časovou bublinou vtrhne požár. Písmena odpovídající symbolům, které se v epizodě objevily mezi reklamními bloky, dávají dohromady slovo „STILL“/STÁLE.

Mohlo by vás zajímat



Chceš taky něco napsat? Ale k tomu se musíš registrovat nebo se přihlásit!

Zatím žádné komentáře