Olivia se i nadále vypořádává s hrozivým varováním od Pozorovatele. Tým spolu s Peterem hledá dívku, která má záhadnou schopnost předpovídat smrt.
Epizoda Forced Perspective je na tom co do vyprávění mytologie prakticky stejně jako jí předcházející Wallflower, tedy v podstatě nijak. Taky ale není divu, když obě tyto epizody zároveň uvozují brilantní a mytologií našlapaný dvojdíl Back to Where You’ve Never Been /Enemy of My Enemy.
I zde, stejně jako ve Wallflower, je naopak kladen velký důraz na konkrétní postavy, tedy zde v obou případech na Olivii (v tomto ohledu jako kdyby Forced Perspective na Wallflower přímo navazovala). Znovu se tedy dostáváme do Oliviinina nitra, nyní o to hlouběji, když sledujeme její ztotožnění s dívkou, které hrozí, že se stane pokusným králíkem Massive Dynamic.
Vedle vedlejšího prohloubení vztahu Waltera a Petera se značná část epizody točí rovněž okolo vztahu „matky a dcery“ Niny a Olivie, což je v tomto bodě příběhu pro diváka především alarmující, když nyní ví o únosech Olivie a spolupráce Niny s Robertem Davidem Jonesem.
Samotná zápletka o dívce, která kreslí budoucí tragédie, je pak vedle toho všeho opravdu spíše vycpávková, a v historii televize jsme se s podobným formátem mohli setkat už několikrát, přičemž minimálně dvakrát třeba přímo v kultovních Aktech X. Ta nejznámější epizoda s touto tematikou – Clyde Bruckmans Final Repose ze třetí řady, ve které ústřední vyšetřovací dvojici s dopadením vraha dopomáhal jasnovidec, však tehdy měla alespoň Petera Boylea a – především – Jaapa Broekera:
Písmena odpovídající symbolům, které se v epizodě objevily mezi reklamními bloky, dávají dohromady slovo „MARCH“/BŘEZEN.