Tým okrajových věd vyšetřuje případ, který je Peterovi povědomý. Kupodivu k němu dojde v tomto vesmíru.
Hned v úvodu šestnácté epizody čtvrté řady seriálu Fringe mohlo leckoho zarazit, jestli si náhodou omylem… nesehnal… jednu ze starších epizod namísto té aktuální. Zhruba celé úvodní čtyři minuty epizody Nothing As It Seems totiž pochází ze třinácté epizody řady první, přestože nakonec se zcela jiným vyhrocením. Ježek totiž tentokrát zůstal v kleci.
Tedy alespoň dočasně, aby potom mohl v klidu rozsápat pro změnu zase letištní ochranku. Tak jako tak je ale vycházení tohoto dílu z epizody The Transformation zjevné. Zároveň nám to celé ale stále moc nezjednodušuje, jak vesmír, ve kterém se čtvrtá řada seriálu Fringe odehrává, vůbec nově chápat.
V epizodě minulé nám totiž bylo oznámeno Septemberem, že Peter je ve svém domovském vesmíru „celou dobu“ a tudíž že se o žádnou alternativní realitu nejedná. Co to ale znamená? Máme se snad smířit s tím, že původní vesmír byl touto časovou linií přepsán a že nic z toho od první do třetí série se vlastně nestalo (tedy ne tak, jak jsme to v seriálu viděli) a že tento vesmír přežívá pouze ve vzpomínkách Olivie a Petera? A navíc, kdy se má tato časová linie vůbec odehrávat?
Pokud se totiž plynutí času nezměnilo a přepsány byly pouze jisté „technikálie“, jak by potom bylo možné, že úvodní scéna v letadle proběhla v roce 2011/12 naprosto stejně jako v roce 2008 – tedy se stejnými pasažéry a vůbec se vším? A proč v tomto světě nacházíme rozdíly oproti tomu původnímu, které s neexistencí Petera nemají absolutně nic společného (rozvod Oliviiny sestry a její syn)?
V tomto ohledu čtvrtá série zatím nedává moc smysl a upřímně se obávám, jestli se vůbec tohle všechno ještě stihne nějak rozumně vysvětlit. Rozhodně zajímavě ale každopádně vypadá závěrečná sbírka zvířátek Davida Roberta Jonese, ve které se mimo jiné objevila i příšerka z epizody Unleashed. Tohle bude ještě určitě zajímavé.
Pozorovatel procházel ulicí naproti domu, před kterým Olivia čekala na Petera s Lincolnem, tedy jí přímo před očima. No nic… Písmena odpovídající symbolům, které se v epizodě objevily mezi reklamními bloky, dávají dohromady slovo „FUTURE“/BUDOUCNOST.
mcdavid22: Ano, samozřejmě na o lze aplikovat motýlí efekt, ale tak už bychom si mohli vysvětlovat opravdu všechno.
To v letadle mohlo být změněno ne kvůli neexistenci Petera, ale kvůli zásahům Roberta Davida Jonese. Spíš fakt nechápu ty změny v osobním životě Oliviiny sestry. Že by jí Peterova neexistence zabránila v rozvodu? WTF? Kolikrát se ona s Peterem během těch tří sérií vůbec potkali? Dvakrát?
Já si myslím, že to smysl dává. Představ si, že třeba Ty by si byl vymazán. Taakže bys jakoby zemřel třeba v 5-ti letech. Tvůj otec by si našel jinou práci. Kvůli tomu by vyhodili někoho jiného, který by se pak chtěl pomstít a spáchal třeba atentát a už by bylo 100 lidí mrtvích. Což už je dost velký rozdíl…
Pěkné postřehy. To, že se to odehrálo v 1. sérii v roce 2008 a nyní až v roce 2011 mě vůbec nenapadlo. Rozhodně to opravdu moc nedává smysl, když vezmeme v potaz, že se celá časová linie přepsala jen díky existenci/neexistenci Petera. Což znamená, že on je jediná proměnná a neměla by mít vliv na věci v letadle, se kterýma Peter nemá nic společného. No, opravdu to postrádá smysl. Ach jo, ta 4. série…