Showrunner seriálu prozradil, že při vývoji seriálu se na hry ani nepodívali

Showrunner seriálu prozradil, že při vývoji seriálu se na hry ani nepodívali

29.3.2022 20:00


Není žádným překvapením, že xbox hry jsou předchůdci seriálu Halo, kdy první hra byla vydána před více jak 20 lety. Ovšem showrunner seriálu Steven Kane odhalil, že když pracovali na seriálu, na hry nikdo ani nepomyslel. Co dalšího je jinak oproti hrám?


Po letech uvízlých ve vývojářském pekle tato nejnovější adaptace Halo od Paramount+ slibuje, že fanouškům konečně poskytne důstojný pohled na zdrojový materiál ve velkém (a drahém) měřítku. V novém rozhovoru pro Variety showrunner Steven Kane odhalil, že se ve skutečnosti na hry Halo nedívali, když seriál tvořili. Kane vysvětluje, že místo toho se on a scenáristé ponořili hluboko do postav a světa, který vytvářeli. Tím se neomezovali nijak kreativně, když na hry nebyl brán zřetel.

Na hry jsme se nedívali. Ani jsme se o nich nebavili. Povídali jsme si o postavách a světě. Nikdy jsem se tedy necítil omezen tím, že by to mělo být jako hra.

Zajímavé je, že bylo potvrzeno, že děj seriálu není ve stejné časové ose jako hry. V příspěvku na blogu před několika týdny kreativní tým vysvětlil, že seriál se bude konat v nově vytvořené „Stříbrné časové ose“. Scenáristé tak mohou plněji prozkoumat svět Halo, aniž by byli omezováni na to, co se již stalo v hrách. Již bylo potvrzeno několik zásadních odchylek od her, včetně skutečnosti, že Master Chief v určitém okamžiku sundá helmu (ve hře to nikdy nedělá) a designu Cortany.

K designu seriálové Cortany se v rozhovoru pro GamesRadar+ vyjádřila výkonná producentka 343 Industries Kiki Wolfkill, jež pracovala na několika projektech (Halo 4, Halo: Nightfall, Halo 5: Guardians a the Halo Channel). Když byla dotázána na kontroverze týkající se změny Cortanina designu, obhajovala nový vzhled postavy v seriálu a poznamenala, že A.I. program prošel designovými změnami v samotných hrách a že její design vždy pramenil z hledání způsobu, jak ji přizpůsobit prostředí příběhu.

Je to tak zábavné, protože její design měníme pro každou hru. A hodně z toho je poháněno technologií. Mnoho designových změn, jak jsme postupovali herními generacemi, bylo způsobeno tím, že jsme měli přístup k lepší grafice, technologii, většímu počtu pixelů a efektů. A tak to vždy bylo o přizpůsobení Cortany k prostředí. V této situaci je to tak velmi odlišné od her v tom, že z ní musíte cítit opravdovost. A tím nemyslím z ní cítit skutečného člověka. Musí z ní být cítit skutečná umělá inteligence. Skutečný hologram a být postavou, proti které skuteční lidé jednají. To byl konkrétní impuls při jejím navrhování – jak ji přimět, aby se v tomto světě Halo cítila velmi hmotně?

I když Kaneovo prohlášení může některé fanoušky Halo her znepokojovat, upoutávky, stejně jako rozhovory a příspěvky na blogu jasně ukazují, že kreativní tým jako celek se od videoher výrazně stáhl. Členové z 343 Industries, studia zodpovědného za mnoho her, koneckonců v seriálu působili jako konzultanti. Je pravděpodobné, že Kane jako showrunner spíše odkazuje na to, jak on a scenáristé vyvinuli jednotlivé dějové linie pro seriál v rámci předem zavedeného vesmíru Halo, místo toho, aby naznačoval, že hry byly ve všech ohledech zcela ignorovány.

Foto: Microsoft Game Studios, Paramount+

Co říkáte na rozhodnutí odprostit se od her? Jak reagujete na změny ohledně sundání helmy Master Chiefa a změny designu Cortany?


Jít na Halo | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se přihlaš!