Tvůrce Noah Hawley vysvětluje použití epického dance battlu místo dobré klasické rvačky

Tvůrce Noah Hawley vysvětluje použití epického dance battlu místo dobré klasické rvačky

7.5.2018 22:15


Neexistuje seriál, ve kterém se divák nedočká nějaké bitvy mezi dobráky a záporáky. Legion rozhodně není výjimkou, ale pro svou velkou bitvu si vybral poněkud neortodoxní vyobrazení, a o tom se rozpovídal tvůrce Noah Hawley.


Není žádným překvapením, že ve filmovém či seriálovém světě je hlavním tahounem každá akční bojová scéna. Tvůrce Noah Hawley se však rozhodl z této řady vystoupit, což vskutku není žádné překvapení vzhledem k tomu, jakým směrem se každá epizoda seriálu vydává. Rozporné a šílené Noahovy myšlenkové pochody Legionovi přidávají na věrnosti komiksové předlohy, čímž seriál získává tu správnou tóninu. Proč nedošlo na pěsti a létající třísky ze zničeného nábytku, ale přednost dostalo vrtění na tanečním parketu?

K této otázce se vyjádřil právě samotný Noah Hawley: „Nenapadlo mě, jak to podat tak, aby to bylo zajímavé. Jak nejlépe znázornit konflikt mezi postavami, aby byl vyzývavý a zajímavý? Odhalili jsme vám, že David je člověk s tajemstvím a že se setkal s Faroukem mnohem dříve, než se přidal ke Třetí divizi. Můžete mít verzi s pořádnou bitkou nebo honičkou – každá z těchto věcí je pro tento žánr velmi standardní. Já bych z toho nešel do kolen, takže jsem se rozhodl pro metaforický přístup. V této taneční bitce má jít o tanec, nebo o boj? Hlavní jsou taneční figury, které přidávají na důraznosti.

(Lenny s Oliverem se také pořádně zapotili. Foto: FX)

V přiloženém videu se také můžete podívat na to, jak hlavní protagonisté seriálu vnímali tuto důležitou výzvu. Zároveň vám odhalí, co všechno obnášela příprava na obtížnou choreografii. Umět se vyjádřit tělem a svými pohyby, aby byl výsledek ohromující, není nic lehkého. Kouzlo tkví v každém pohybu, za kterým se skrývá řada emocí. A přestože to zní dosti banálně, každá verze těchto sekvencí si může podat ruce, neboť obě vyžadují obrovské množství práce.

S podobnou situací, kdy tanec vyjadřoval náladovost a dějovost, jsme se již setkali v první sérii. Jednalo se o epizodu, kdy si Lenny zahrála na terapeutku v nápravném zařízení, kde jí obecenstvo dělali David a jeho společníci, které David přenesl do fiktivní reality. Aubrey Plaza v jedné chvíli na obrazovky (ne)úmyslně přimíchala šílenství a chaos, což diváka mohlo seznámit s pojmem infarkt myokardu. Kdy se dočkáme dalších tanečních čísel je zatím ve hvězdách, ale byla by škoda tyto nápady zavrhnout. Ono to také k Legionovi pat­ří.

Thumbnail Play icon

Jít na Legion | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Ale k tomu se musíš registrovat nebo se přihlásit!

Zatím žádné komentáře