Minulý týden zemřel reklamní velikán Bill Backer, který se pojí hlavně s madmenovskou érou začátku 70. let. Ale Bill Backer byl mnohem víc než jen tím, kdo stál za reklamou na Coca-Colu.
Backerovou nejznámnější reklamou byla ta, která naše Mad Meny zakončovala. Kultovní I'd Like to Buy the Wolrd a Coke přidala finále „feeling dokonalosti“ a zakončila jednu velkou éru.
![Thumbnail](/runtime/cache/images/video/2msbfN81Gm0.jpg)
![Play icon](https://www.edna.cz/static/web/img/play_icon.png)
Backer ale nestál pouze za touto reklamou, pro McCann Erickson pracoval jako kreativec mnoho let předtím. Vytvořil reklamy na Campbellovu polévku, Miller Lite, Hyundai, Xerox a další. Roku 1995 byl uveden do Reklamní síně slávy a v roce 1999 byl jmenován mezi 100 nejvýznamnějšími lidmi v reklamě.
![Thumbnail](/runtime/cache/images/video/tSNU1TvF4pc.jpg)
![Play icon](https://www.edna.cz/static/web/img/play_icon.png)
Po odchodu z McCann Erickson, odkud po 25 letech odcházel ve funkci kreativního ředitele, si založil vlastní firmu Backer & Spielvogel a dočkal se ještě větších úspěchů. Firmu po sedmi letech se Spielvogelem prodali, v té době fakturovali kolem 500 miliónů dolarů. Backer zemřel 13. května po krátké nemoci, tři týdny před svými 90. narozeninami.
Zavzpomínejte si na finále Mad Menů s tímto článkem.