Obi-Wan Kenobi
66/100 - 84×

Obi-Wan Kenobi

Na konci filmu Star Wars: Epizoda III – Pomsta Sithů Obi-Wan čelil své největší ztrátě, protože se proti němu obrátil jeho přítel Anakin Skywalker a padl celý řád Jediů. O deset let později se Obi-Wan objevil na Tatooinu, pouštní planetě, kde se začal skrývat před světem.

USA | 2022 | Ukončeno
vysílání
1 sezóna | Disney+ | 50 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Sci-fi
hrají
Ewan McGregor (Obi-Wan Kenobi), James Earl Jones (Darth Vader), Vivien Lyra Blair (Leia Organa), Moses Ingram (Reva Sevander), Rupert Friend (Veleinkvizitor), Sung Kang (Pátý Bratr), Kumail Nanjiani (Haja Estree), Indira Varma (Tala Durith), O'Shea Jackson Jr. (Kawlan Roken), Joel Edgerton (Owen Lars), Bonnie Piesse (Beru Lars), Hayden Christensen (Anakin Skywalker), Jimmy Smits (Bail Organa), Simone Kessell (Breha Organa)

Dočkali jsme se návratu dvou nečekaných postav

Dočkali jsme se návratu dvou nečekaných postav

Finále seriálu Obi-Wan Kenobi je za námi. A zatímco netrpělivě čekáme na vyjádření studia Disney, zda se máme těšit na druhou řadu, tak si pojďme připomenout dvě důležitá camea velkých postav, který se už ve Star Wars neobjevily nějaký pátek. Článek obsahuje spoilery k poslednímu dílu.

27 1
22.6.2022

Císař Palpatine

Herec Ian McDiarmid byl v poslední době na svou opětovnou roli císaře Palpatina několikrát dotazován. Vždy svědomitě mlžil, naznačoval ale, že na streamovací stanici Disney+ se chystá celá řada seriálů z období, kdy byl Palpatine u moci, a tak lze přisuzovat, že jeho přítomnost bude v seriálech cítit. A návratu byl herec vždy otevřený, i když v naší současnosti je díky finálnímu zásahu jeho vnučky Rey snad definitivně mrtvý.

Palpatine se nyní vrátil i v seriálu Obi-Wan Kenobi, kdy s Darth Vaderem rozebíral jeho stále pevné pouto s bývalým mistrem Kenobim. Ze scény bylo vidět, že Vader po deseti letech na temné straně Síly stále váhá a stále v něm zbylo hodně z Anakina. Taktéž se zdá, že má daleko silnější vazby na svého bývalého mistra, kterého sice bytostně nesnáší, nicméně stejně tak chová hněv ke svému současnému sithskému lordovi. ian

Zjevení samotného císaře nám dává šanci, že by se McDiarmid a jeho Palpatine mohl objevit například v připravovaném seriálu Andor, který odstartuje na konci léta. Ian McDiarmid nechyběl ani na letošním panelu Star Wars Celebration a herec je stále ve svých sedmasedmdesáti letech ve skvělé formě. Byla by škoda ho tedy nevyužít na ještě pár dalších projektů. Vidět totiž císaře vždy stojí za to.

(Císař se objevil v hologramu. Foto: Disney+)

Qui-Gon Jinn

Volání po mistru Qui-Gonovi bylo dlouhé. Obi-Wan k němu promlouval prakticky celý seriál, ale mistra Jinna jsme se málem nedočkali. Nakonec nám studio Disney nabídlo kratičkou a závěrečnou scénu, ve které se Qui-Gonn objevil. Pochopitelně se vrátil i Liam Neeson, který hranou roli naposledy ztvárnil v Epizodě I v roce 1999. Následně Neeson ještě několikrát postavu daboval pro animované projekty.

Zatímco císař Palpatine byl příjemným překvapením a jeho zjevení nebylo úplně až tak nutné, Qui-Gona jsme celou dobu očekávali. I když jeho návrat byl nostalgický, malinko jsme čekali něco víc. Na konci Epizody III Yoda Obi-Wanovi sliboval, že ho naučí jak se svým bývalým mistrem komunikovat. No, to se doposud za těch deset let Kenobimu nepovedlo. Až do této chvíle.

A úkol, který dostal Obi-Wan v Pomstě Sithů, vlastně pokračuje nyní, protože se zdá, že Qui-Gon má pro Obi-Wana nové úkoly, které snad uvidíme třeba ve druhé řadě. Právě poslední scéna nám dává největší naději na pokračování. Takto to přece skončit nemůže. Qui-Gon a Obi-Wan zkrátka musí mít nějakou delší a hlubší rozpravu. Dámy a pánové, držte si klobouky, ve druhé řadě budeme sledovat dobrodružství mistra Jedie a ducha. To jsme tu ještě neměli.

(Objevil se! Foto: Disney+)

Chyběla vám v seriálu ještě nějaká jiná známá postava? Třeba Cody?

Diskuze /42

Ananas

Práveže by som sa na druhú sériu aj tešil keby bol hlavná postava uvedený popri Obi-Wanovi aj Qui-Gon

22.6.2022 | 17:16:19
Carlos Matos

Dew it!

#3 luboss0008
22.6.2022 | 17:21:14
luboss0008

kludne aj ashoka mobla byt
#2 Carlos Matos:

22.6.2022 | 17:35:25
WILLIAM_MOINSPIELD

Přidáte Qui-Gona mezi postavy ? xD

22.6.2022 | 17:54:56
Lex Luthor

Cody mi tam chyběl, když už tam ukázali nejmenovaného Clona z 501 legie mohli ukázat i jeho na nějaký rozhovor a střetnutí mezi ním a Obi Wanem jsem byl zvědavý. Přeci jen vůbec nevíme co se s Codym stalo po tom co na Utapau rozkázal zastřelit svého generála a přítele.

#6 Blackhand47XD
22.6.2022 | 18:57:19
Blackhand47XD

#5 Lex Luthor: Cody bude ve druhé řadě Vadné Várky. :)

#9 Lex Luthor #26 Harper66
webmaster
22.6.2022 | 20:13:40
mina1988

Já jsem spokojený :) Docela i chápu, že Leia nepamatuje na Bena ve filmech. Jak mi bylo deset, tak si prakticky už nyní nepamatuji toho moc. A to jsem měl nejlepšího kamaráda se kterým jsme byli na základce jedna ruka. Po pár letech a hodně zážitcích si jednoduše nepamatuji. Doufám leda, že Obi dostane druhou řadu a tam Vader bude moci zjistit, že je skutečně mrtvý, a by to všechno s filmy dávalo větší smysl.

#8 Zilwicky
22.6.2022 | 21:14:10
Zilwicky

#7 mina1988: Myslím že keby ta uniesli (po „dramatickej“ naháňačke v lese), par hodín drzali v daakej pevnosti, unikol z nej tak že si sa schoval v niekoho kabáte (…), bol zavretý v poondenej jaskyni a nakoniec mal srdcervúci rozhovor o tom jak ta ten dotyčný nesmie opustiť a blablabla, nakoniec sa s ním znova ešte stretol u teba doma defacto.. tak by si si toho dotyčného – zodpovedného za to všetko – pamätal. Ja si pamätám daake veci zo škôlky doparoma, nie je ich vela ale daake sú :D

Od seriálu som čakal kadečo ale nie tragi-komédiu alá Reva's origin story. Po prvých dvoch epizódach som to pozeral už len čisto zo zvedavosti ze čo za hovadinu si vymysleli pre ďalsiu epizódu a v tomto ohľade veru nesklamali.

22.6.2022 | 21:44:08
22.6.2022 | 21:49:20
Warfet

Jako lidi vám se ten souboj líbil ? Mně přijde, že souboje z epizody 3 vypadají mnohem lépe. Disney to vůbec neumí a celkově co se stalo, vůbec nedává smysl k epizodě 4. Seriál je dělaný pro děti a konzumní společnost, které evidentně stačí, aby to dobře vypadalo a zbytek je jedno. Doporučuji všem pustit na youtube Medojeda a jeho hodnocení každého dílu. Nadávalo se tady na Bobbu, ale za mě rozhodně lepší seriál kromě těch dvou epizod, které režíroval mentál Rodriguez.

#15 téčko171 #18 pidalin
22.6.2022 | 23:12:41
Harper66

Nemůžu si pomoc ale taky vám přijde, že tam Qui-Gon vypadal nějak divně, jestli to bylo tím, že zestárl herec ale i ten účes vypadá nějak zvláštně.

#12 Pikapoop
23.6.2022 | 1:03:53
Pikapoop

#11 Harper66: Vždyť je mu 70, rozdíl 23 let od posledního vystoupení ve SW. Co jako chceš???

#25 Harper66
23.6.2022 | 6:45:30
Pikapoop

Seriál těžkej podprůměr, a ani poslední(super) epizoda to nezachrání. Jestli bude 2.série, tak by to mohlo být lepší už jen kvůli tomu, že by to podle zápisníku, který si Obi-wan dělal. Střet s Krsantanem atd…

23.6.2022 | 6:49:02
kenkaku

Qui-Gon byl IMO celkem dost očekávaný. Bez něj by poslední slova Yodi v třetí epizodě moc nedávala smysl.

#17 pidalin
23.6.2022 | 8:33:30
téčko171

#10 Warfet: Tak na veškeré souboje z prequel trilogy to samozřejmě nemá, ale za mě to není ani tak, že by nějak těžce zaostával, jako třeba souboje ze sequelů.

Jinak mně zatím vše tak nějak smysl v návaznosti na epizodu IV. dává. Uveď konkrétní příklady pls.

webmaster
23.6.2022 | 8:37:46
pidalin

Začínam si vážně myslet že měli SW nechat skončit s Epizodou 6, tohle je fakt velký špatný. Jenom rejžujou prachy na jméně a scénář je horší než Babovřesky 8, ten co píše scénář pro půlnoční zprávy na TV Barandov je lepší než ten co píše Obi-Wana. Fakt nechápu jak tohle Disney může dopustit aby to bylo až takhle špatný. Já jsem celkem tolerantní divák, ale tohle je fak moc i na mě, nedokážu prostě najít žádnou polehčující okolnost která by aspoň trochu ten seriál pozvedávala, to že tam hraje Ewan a Christian prostě nestačí, je to špatný.

24.6.2022 | 2:25:25
pidalin

#14 kenkaku: To ale předpokládaš že Lucas to měl fakt promyšlený a to co řekl Yoda mělo hlubší význam, ale to předpokládáš špatně. Dneska nadáváme na Disney ale s dou nekonzistentností a popírání loru a kánonu začal už sám Lucas.

24.6.2022 | 2:26:29
pidalin

#10 Warfet: Naprosto souhlasim, nejhorší je že když to někde napíšu tak mě zase označej za hatera, spousta dnešních diváků ten lore a kánon nezná a je jim to uplně jedno že tern seriál příběhově nedává smysl a i ty brutální chyby (jakože vader zlomí meč a v další scéně je zase celej a podobně) tolerujou. Já už takhle velký chyby prostě tolerovat nedokážu a to jsem fakt dost tolerantní divák, mávnul jsem rukou nad divnou akrobacií a nahánením Lei v prvních dílech, to jsem byl ještě optimistickej ale co následovalo v dalších dílech? Jako ne, prostě ne. Takhle velká společnost jako Disney tam prostě nemůže mít takovýhle chyby, ten seriál je horší než průměrnej fanfilm.

#19 Tony-Z #20 téčko171
24.6.2022 | 2:29:08
Tony-Z

#18 pidalin: S těma chybama máš naprostou pravdu. Přitom třeba s tím mečem by stačil 1,5 vteřiny záběr, jak ho Vared zase spojí (připustíme-li, že je to jeho schopnost a nešlo o destrukci) a znechuceně odhodí. Jenže takhle to nejde. Diváci nemají vymýšlet scénář místo tvůrců, aby dával smysl. A tohle je jenom jeden střípek, podobných věcí tam byly mraky.

#20 téčko171 #21 pidalin
24.6.2022 | 7:21:20
téčko171

#18 pidalin:
#19 Tony-Z: Já jsem to teda hned od začátku pochopil tak, že ten meč je rozkládací, tj. lze ho rozdělit na dvě části a zase spojit, mimo dalších funkcí, jako např. že ten oblouk na něm lze rozložit na celý kruh, aby ten meč rotoval. Schválně se na tu scénu podívejte ještě jednou, on ten meč nerozlamuje, ale rozkládá. Z tohoto pohledu by mi hypotetický záběr, jak uvádí Tony-Z, zase přišel jako naprosto zbytečný vodění za ručičku jak u blbejch na dvorku, jakože nejsem dost inteligentní na to, abych pochopil sám, že ten meč zase spojil a potřebuju k tomu záběr, jak to dělá.

Napište pls další z vašeho pohledu chyby. Zajímá mě to a chtěl bych o tom případně diskutovat. Ono se může klidně ukázat, že o chyby vlastně nejde, jako v případě toho meče. Tím neříkám, že tam žádný chyby ani díry nejsou žádné. Třeba jak se Reva dostala na Tatooine, to je za mě sice vysvětlitelný, ale je k tomu potřeba se poněkud zapřít. Že přežila bodnutí mečem mě až tolik z míry nevyvádí, slovy klasika „The Dark side of the Force is a pathway to many abilities some consider to be unnatural,“ a pokud si nestěžuju, že Maul přežil doslova rozseknutí vejpůl…

Správně bych tohle na závěr neměl vůbec psát, protože by to mělo být samozřejmý, ale jelikož si tu už pár týdnů připadám jak ve školce, tak pro zamezení případných pochybností – chci slušně a věcně diskutovat, nehodlám tu nikoho napadat ani urážet a nebudu nic takového tolerovat ani vůči sobě, ani vůči jiným. Pokud má proto někdo nutkavou potřebu se chovat jak malej harant, ať si to jde dělat jinam, já na to nejsem zvědavej a ve zbytku odkazuju na poslední větu v poznámkách pod komentářovým formulářem. To platí pro všechny bez výjimky.

#22 pidalin #23 pidalin #30 Tony-Z
webmaster
24.6.2022 | 8:55:31
pidalin

#19 Tony-Z: přesně tak, měli tam dát záběr na to jak ten meč Vader nebo Reva zase dali dohromady a bylo by to ok, podle mě je to chyba nejenom scénáře ale i střihu, třeba to původně smysl dávalo ale blbě to sestříhali, ta scéna jek se Reva plazí k meči měla bejt možná dřív než ho Vader rozpůlil

24.6.2022 | 17:07:37
pidalin

#20 téčko171: Jasně, jenomže on ten meč rozložil, pak to zahodil a jak se k němu Reva plazí tak už je zase v celku, o to tady přece jde. Že je třeba rozkládací, to asi každýho napadlo taky. Ty se prostě za každou cenu snažíš najít odpravedlnění a obhajobu pro špatnej scénář a střih, ale mě už tohle prostě nebaví, tohle neni práce diváka ale práce tvůrců toho seriálu, tohle je prostě špatný, takhle se to nedělá.

#24 téčko171
24.6.2022 | 17:09:21
pidalin

#20 téčko171: A nejde o to že Reva přežila probodnutí mečem, jde o to že každej teď přežije probodnutí mečem a ten kdo toho člověka probodnul klidně odejde a nedorazí ho, začíná to bejt trapný klišé, kdo tenhle scénář obhajuje je prostě extrémně nenáročnej divák, já už prostě nemůžu, chci kvalitní scénář, jako má Orville nebo Strange New World, v týhle konkurenci prostě vypadá Obi-Wan ještě o to hůř

#24 téčko171
24.6.2022 | 17:10:59
téčko171

#22 pidalin: Tady je jasně vidět, že ten meč, ještě předtím, než ho Vader zahodí, je v jeho rukou zase vcelku. Složil ho zpátky dohromady mimo záběr chvíli předtím, tj. mezi tím, co probodne Revu a záběrem v odkazu. Ještě úplně polopaticky řečeno – Vader bodl Revu, pak mimo záběr ten meč vypnul a složil, pak záběr viz odkaz jak ho už vcelku drží v pravé ruce a pak ho zahodil. Nezlob se na mě, ale tohle pochopit a vidět hned na první dobrou (v mém případě a věřím, že i v případě naprosté většiny lidí) fakt nevyžadovalo žádné složité mozkové operace. A chtít tam záběr na to, jak to dělá, to už bych si fakt připadal jak ve zvláštní škole.

Já ti říkám, že nemám problém s tím, když jde skutečně o chybu a nemám potřebu vymýšlet žádné myšlenkové kotrmelce, abych skutečnou chybu obhajoval. Ale tohle chyba nebyla, tohle bylo jenom o tom se pořádně dívat.

#23 pidalin: Tohle je třeba scénáristická berlička, u který chápu, že někomu vadí. Mně to třeba až tak z míry nevyvádí, což je způsobeno především tím, že jsem po třetí a čtvrté epizodě velmi, velmi snížil svoje nároky, ale rozumím tomu, že někdo s tím má problém.

#28 pidalin #30 Tony-Z
webmaster
24.6.2022 | 18:04:41
Harper66

#12 Pikapoop: A říká ti něco de-aging? Když to zvládl za jeden den youtuber, tak to musí zvládnou miliardou společnost, to stejný u Anakina.

24.6.2022 | 18:06:45
Harper66

#6 Blackhand47XD: Chtělo by to live action Codyho, třeba v druhé sérii. Ale když vidím ty netalentovaný lidi co tam píšou scénář, tak by to byl zázrak.

#27 fabec
24.6.2022 | 18:12:59
fabec

#26 Harper66: Tak jestli ho zabijou ve Várce, tak už se do téhle časové linie ani nedostane :)

24.6.2022 | 18:53:30
pidalin

#24 téčko171: sorry, ale v tom tmavym videu neni vidět absolutně nic

#29 téčko171
24.6.2022 | 22:18:02
téčko171

#28 pidalin: Co ti na to mám říct… Tak si tu samou scénu pusť třeba ve 4K. Já to tam vidím velmi dobře, je ale pravda, že mám brejle.

webmaster
24.6.2022 | 22:21:54
Tony-Z

#20 téčko171: Ok. Vyjmenuju chyby, který mě osobně praskly do oka při sledování (bez pozdějších inspirací, kdy asi nejprofláknutější je Filmstalker od Medojeda): E01: Inkvizitoři nedovedou překonat spadlou markýzu a nechají jedie prchat. Naprosto nerealistický únos Lei. Tomuhle může uvěřit jedině někdo, kdo v životě nehrál s desetiletým dítětem na honěnou. E02: To samý, Obi-Wan si nechá utýct Leu proč? Parkur Revy za mě zbytečnej, ale není to chyba. Jenže proč? Vždyť tím není člověk rychlejší. Reva nezabije FakeJedie proč? Tahle epizoda není tak o chybách jako o nelogičnostech. E03: Vader neuhasí podruhé hořící materiál. To je prostě chyba (narozdíl od stahování lodě v E05). Reva a tunel. Nepotkala Talu, nepředehnale Leu. E04: Talyno počínání ve velmi tiché místnosti (mluvení do vysílačky, zabití důstojníka), to nejde, je to nereálné. Všichni by to slyšeli. Troopeři nevidí Obi-Wana, jak šplná do vedlejší chodby. To nelze přehlédnout ani v helmě a při nepozornosti. Vzdálenost byla moc malá. Jak se dostala Lola zpátky k Lei? Reva jí ji vzala, nepostřehl jsem, že by jí ji vrátila a (ne že by to byla moje víkendová kratochvíle) když se chystám mučit desetiletý dítě, nevrátím mu jeho hračku, která by mu mohla mimochodem taky dodat aspoň trochu duševní rovnováhy a odvahy. Což mě přivádí na myšlenku, že celej nápad vyslýchat a mučit Leu skrze informace o Stezce, je do nebe volající pí…nelogičnost. Přece když osvobodím malý dítě a vedu ho zakonspirovanou sítí do bezpečí, tak mu sakra nic užitečného neřeknu. Protože to může vykecat už se zvé přirozenosti. Omezím se na pokyny: Pojď, počkej, chovej se tiše, sedni si, vydrž, brzo uvidíš mámu. A to stejné by udělal každý myslící člověk, takže mučit to dítě nedává smysl. Jestli chtěla Reva informace, neměla zabíjet toho pilota na konci tunelu. E05: Do šachty se vejde jenom dítě? Ne, evidentně je tam místa dostatek i pro Rokena. Po rozbití vnějších dveří Obi-Wan odhodí Revu, následuje pohled zhora, společně s Revou bezdůvedně upadne několik trooperu, kteří už nevstanou. Za mě je to chyba. Teď trochu otočím, co někteří haní a mě příjde OK: Vyjednávání šeptem přes pancéřová vrata, zkrátka si pomohli Silou. Vader nezastavuje druhou loď. Prostě už neměl sílu, nestihl zareagovat, cítil už za sebou Revu a věděl, že je v ohrožení. Teď zpátky k chybám. E06: Reva a její cesta na Tatooin. Odmítám příjmout, že jen nenávist a temná strana Síly ji dokázali uzdravit natolik, aby zvládla co zvládla. Krom toho zůstává praktická stránka transportu z Jabiimu na Tatooin. To si temnou stranou opravila ten transportér? Nebo jí Vader s Grand Inquisitorem krom světelného meče nechali i loď (a košík se sladkostmi)? Neschopnost hvězdného destroyeru třídy Imperial zničit nebo zajmout neozbrojenou loď. Po rozhodnutí pronásledovat Obi-Wana, proč transportér nepronásledovali TIE Fightery. Což mě až tady a teď přivádí k myšlence: Proč na ten prchající transport nedotíraly TIE Fightery a Bombery už od začátku? Ufff, tak. Máme teď spoustu námětů k diskusi, takže se budu těšit.

#24 téčko171: Ne, nic takového tam vidět není. Ten souboj a jeho závěr zvlášť, jsem si pouštěl asi 15× (skrze jednu kostýmovou chybu, kterou jsem postřehl, ale chtěl jsem si být jistý a aktuálně ji mám podanou ke schválení na CSFD), dokonce i zpomaleně a teď pro jistotu znova a fakt tam nic o spojování meče vidět není, ani to, že by ho spojený již držel. Jde jenom vidět jak, z ničeho nic prázdné, ruce spouští podél těla. Jinak ten souboj za mě nejlepší ze seriálu.

#31 téčko171 #34 pidalin #35 pidalin
24.6.2022 | 23:37:55
téčko171

#30 Tony-Z: Tyjo. Tak teď už fakt nevím a začínám skoro zpochybňovat realitu, resp. zda sdílíme oba tu samou, nebo se někde protrhla díra ve stázi a my spolu komunikujeme skrz multivesmír šílenství. Tady je ten záběr, na který jsem prvně odkázal v tom youtube videu, znovu a ani ne zrovna v HD. Než se pak otočí, odhodí ho a odejde, drží po celou dobu ten meč v pravé ruce. Nejdřív jsem si říkal, že to sem přece nebudu dávat záběr po záběru, ale vy dva s pidalinem se na tom furt dokola točíte a děláte tu z toho pomalu největší prohřešek celého seriálu či snad dokonce dějin kinematografie, že jsem si radši tu práci dal, ačkoli už mi to je příšerně trapný. Já fakt nechápu, že to tam nevidíte. Nebo jsem fakt jedinej, kdo to tam vidí? A přísahám bohu, že jsem to tam viděl hned na první dobrou a celkem jsem tu scénu viděl i s děláním screenshotů třikrát. Už fakt nevím, co vám na to mám říct. Tak se na to asi podívej po šestnáctý nebo po sedmnáctý a v IMAXu. Nebo si hoši fakt pořiďte ty brejle. A to nemyslím absolutně nijak ve zlém. Já si taky myslel, jakej nejsem rys ostrovid, pak jsem si ty brejle pořídil a dodnes nevycházím z údivu při pomyšlení, jakej je zázrak, že jsem za celá léta řízení auta bez nich nikoho nezabil.

To všechno ostatní, co jsi vypsal, beru jako chyby a nelogičnosti (možná kromě toho návratu Loly k Leie, ale teď už se mi to zkoumat nechce, a toho, že Reva přežila bodnutí mečem, SW postavy, a ty používající temnou stranu obzvlášť, už přežily mnohem horší věci), které mi vadily taky, některé více, některé méně, nikomu to neberu a nehájím to (a nikdy jsem nehájil). Díky za vypsání. Chtěl jsem si tím spíš ověřit, jak moc vážně to berete, resp. zda zbytečně nehledáte chyby i tam, kde nejsou. A hoši, neshazujte se tím, že se snažíte hledat chyby i tam, kde nejsou. Viz ten meč. A ruku na srdce, i kdyby to bylo tak, jak tvrdíte vy, tak by pořád šlo ve srovnání se všemi ostatními chybami, zejména s těmi tebou vyjmenovanými, o naprostou pí… marginalitu, nehodnou takový pozornosti, jakou tomu věnujete.

#33 Tony-Z
webmaster
25.6.2022 | 5:30:33
tom99

Jsem rád, že diskuze žije. Ale fakt jsem nečekal, že se bude deset příspěvků řešit meč Revy (ještě k tomu z minulé epizody), jak se skládá, zda se skládá, jak se dal dohromady a kým byl odhozený. To už je vážně trochu moc…

#40 fabec
webmaster
25.6.2022 | 9:20:21
Tony-Z

#31 téčko171: Touché. Máš pravdu. A ano, koukali jsme na to každý tak trochu z jiné reality. V pravo co jsem viděl já, bez zvednutého jasu. Na svoji obhajobu: Myslel jsem, že ten díl má být „temný“.

Jinak ano. V seriálu, který se mi celkově nelíbil se budu nimrat 100× víc i v maličkostech než v seriálu, který se mi líbil. A omlouvat se za to nebudu.

#36 téčko171
25.6.2022 | 10:42:12
pidalin

#30 Tony-Z: Jo, videa od Filmstalkera jsou dost přesný, i když to samozřejmě záměrně přehání aby tomu dodal víc vtipu, ale ono to ve skutečnosti jinak přehnaný neni.

25.6.2022 | 15:50:26
pidalin

#30 Tony-Z: Já už s tim končim, nemá to smysl řešit. Když jim to budeš vysvětlovat co je tam špatně, tak akorát dostaneš ban a označej tě za hejtra, rasistu a já nevim co. Proti Disney korporátu a jejich inkvizici jít nemůžeme. Chtěl bych aspoň poděkovat, že tady na Edně se aspoň trochu dá diskutovat aniž by člověka zabanovali okamžitě a doufam že tohle je na nějakou dobu muj poslední příspěvek na téma Obi-Wan, protože to fak v týhle atmosféře nemá smysl řešit, v atmosféře kdy většině divákům stačí tak málo že tam svítěj meče, ten seriál uráží mojí inteligenci.

#36 téčko171
25.6.2022 | 15:53:35
téčko171

#33 Tony-Z:
#35 pidalin: Chlapci, já myslím, že to poněkud prožíváte. Poněkud zbytečně a nezdravě, mám-li být zcela upřímný. Nechápejte mě špatně, já to prožíval do čtvrtého dílu taky, pak jsem to ale vzdal, resp. jsem si něco uvědomil (k tomu viz dále) a od té doby mám v duši klid a jsem vychillenej jak Obi-Wan na konci šestého dílu.

Opakuji – já neříkám, že tam ty chyby nejsou. Jasně, že tam jsou a jsou to mnohdy fakt šílený blbosti, pitomosti, nelogičnosti, jakkoliv tomu chce kdo říkat. Ale je taky potřeba si v kontextu celých Star Wars uvědomit jednu věc – logika, ani nějaká bezchybná a do posledního detailu vymazlená kontinuita fakt není a nikdy nebyly atributy, natož silnými atributy, téhle franšízy. A kdo si myslí, že ano, ten si sám lže do kapsy. Tohle není svět Vince Gilligana, tohle je Star Wars a tam byly nelogický blbosti vždycky a všude, i v těch milovaných filmech original trilogy, i v těch milovaných filmech prequel trilogy. Rozdíl je jen a pouze v tom, že v tom šíleně se táhnoucím seriálu to bylo víc na očích, zatímco v těch filmech ne. Ale jsou tam.

A abyste neřekli, že jen tak plácám do větru, tady namátkou z hlavy pár věcí třeba z A New Hope, který se svou nelogičností tolik vytýkaným vadám v Obi-Wanovi minimálně vyrovnají:

  • Proč důstojníci Impéria na začátku nesestřelí únikový modul s R2 a 3PO hned potom, co byl vypuštěn? Co to je za debilní výmluvu, že tam nejsou žádný formy života? Přitom by stačilo jenom zmáčknout spoušť. Vždyť jdou po skupině rebelů, kteří ukradli zásadní plány k nejdůležitější zbrani celého režimu, mají na palubě druhého nejdůležitějšího člověka celýho režimu. A oni jen tak nechají letět modul, který odstartoval ze zajaté lodi a nechají to na náhodě proč? Protože nechtějí plýtvat laserem kvůli životnímu prostředí?
  • Zrovna ve chvíli, kdy se zdá, že 3PO a R2 od sebe budou navždy rozděleni, tak R4 bouchne vadnej motivátor, takže Owen musí místo něj koupit i R2. Jaká náhodička.
  • Tuskeni Luka nedorazí. Proč?
  • Imperiální stormtroopeři jsou podle Obi-Wana vojáci s nesrovnatelně přesnou muškou. Teda dokud střílí na Jawy a ne na hlavní hrdiny s plot armorem, to by pak netrefili ani banthu ze dvou metrů.
  • Proč za Falconem prchajícím z Tatooine nepošlou ty šíleně pomalý imperiální destruktory několik letek TIE fighterů?
  • Jak je možný, že na tak vyspělý a state of the art super stanici, jako je Hvězda smrti, se může kdekoliv napojit jakýkoliv random droid a hrát si s ovládáním?
  • Když už jsme u toho, proč na to rebelové nešli tak, že by tam prostě poslali nějakou R2 jednotku, aby třeba vypla systém podpory života na celý stanici?
  • Proč se Han s Chewiem oddělovali od Luka s Leiou? Jaký to mělo smysl? Co jako čekali, že se stane?
  • A to nejlepší na závěr – proč se Hvězda smrti, která evidentně umí cestovat hyperprostorem, prostě nepřemístila nad Yavin IV tak, aby na něj mohla hned pálit? A i kdyby jí to na poprvý nevyšlo, proč se prostě hyperprostorem nepřemístila znovu a lépe?

A stěžoval si na to někdy někdo? Nestěžoval. A říká někdo o lidech, kterým se navzdory tomu všemu A New Hope líbí (včetně mě), že jsou to nenároční diváci a v zásadě idioti, kterým stačí málo? Neříká. (:

Ještě jednou (radši pro jistotu) opakuju – já neříkám, že v tom seriálu nejsou blbosti, ani to neomlouvám. Ale pokud někdo říká, že ten seriál je hnus, protože obsahuje nelogický krávoviny, pak je celkem s podivem, proč to netvrdí i o Star Wars jako takových, který jsou nelogickýma krávovinama taky protkaný.

#37 pidalin
webmaster
25.6.2022 | 19:35:53
téčko171

#37 pidalin: Hezký. A co já s tim? Resp. jaký to má význam či vliv na cokoliv, co jsem napsal?

#39 pidalin
webmaster
25.6.2022 | 22:43:52
pidalin

#38 téčko171: Pointa je, že už to nehodlam rozepisovat a tohle je opravdu poslední komentář, pokud prostě jinej názor nebereš, tak ho holt nebereš, nemá smysl to dál rozebírat. V tom videu je řečeno víceméně všechno co je potřeba a Medojed a Algernon maj narozdíl ode mě nějakou autoritu a těžko je můžeš označit za toxic hatery.

#41 téčko171
26.6.2022 | 2:00:22
fabec

#32 tom99: Největším problémem SW je to, že u mnohých lidí fanouškovství přerostlo do nezdravé míry (vz i sčítání lidu a Jediové jako náboženství…) a nějak zapomněli na to, že jsou to jen „blbé“ filmy a seriály. Jen čekám na to, kdy se začnou po zklamání ze seriálu / filmu z prostředí SW páchat sebevraždy

#42 pidalin
26.6.2022 | 9:23:45
téčko171

#39 pidalin: Já fakt nerozumím tomu, proč na mě reaguješ tímhle způsobem. Vždyť já s tebou v tom, že tam jsou nelogický blbosti souhlasím! Já jsem vždy rozporoval pouze údajné chyby, které chybami ve skutečnosti nebyly (viz ten meč). Já tobě, ani nikomu dalšímu, neberu, že se vám ten seriál nelíbí, a nikdy jsem nikoho za toxic hatera neoznačoval. Já se pouze pozastavuju nad tím, jak se všude možně pohoršuješ nad tím, že ten seriál svými chybami uráží tvoji inteligenci (což je obecně naprosto v pořádku), ale u filmů takový problém nemáš, ačkoli i ony obsahují v zásadě srovnatelný nelogický blbosti, viz např. A New Hope.

Ještě jednou (i když jsem to napsal v příspěvku, na který reaguješ pro jistotu hned dvakrát a obecně už asi i milionkrát): já neříkám, že v tom seriálu nejsou blbosti, ani to neomlouvám. Ale pokud někdo říká, že ten seriál je hnus, protože obsahuje nelogický krávoviny, pak je celkem s podivem, proč to netvrdí i o Star Wars jako takových, který jsou nelogickýma krávovinama taky protkaný.

A ještě jednou pro jistou jistotu: já neříkám, že v tom seriálu nějsou blbosti, já naopak souhlasím, že tam blbosti jsou, ale ty blbosti jsou i ve filmech a pokud někdo říká, že seriál špatný protože blbosti, je minimálně pokrytecký, že neříká i filmy špatný, protože blbosti.

A ještě jednou pro jistotu i na závě: já neříkám, že v tom seriálu nejsou blbosti, já souhlasím, že tam blbosti jsou.

Jsem zvědavej, kolikrát to ještě budu muset napsat.

webmaster
26.6.2022 | 11:08:24
pidalin

#40 fabec: Jediismus při sčítání lidu je jenom vtip, nebo si myslíš, že někdo fakt věří, že je jedi?

26.6.2022 | 21:01:21
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Titulky

Epizoda S01E06: Part VI

cz100%
DOKONČENO
sk100%
DOKONČENO

Překlad: Disney+

Reklama

Galerie

Galerie

Zajímavosti

Bezdomovecký klon z Obi-Wana dostal jméno a taktéž příběh

Bezdomovecký klon z Obi-Wana dostal jméno a taktéž příběh

Na každé postavě ve Star Wars záleží. Už na tom si tehdy potrpěl i George Lucas, který dával naprosto vedlejším postavám jména a dokonce celé příběhy. Naštěstí v této tradici pokračuje i studio Disney, který dává pěkný background bezdomoveckému klonovi z Daiyu.

Novinky

Ewan McGregor už teď má nápady na druhou sérii

Ewan McGregor už teď má nápady na druhou sérii

Ewan McGregor stoprocentně nemá zapotřebí se do role Obi-Wana Kenobiho vracet, přesto o to stojí on sám. Do role je zapálený a hned po poslední klapce pospíchal za režisérkou celého projektu a sděloval ji své nápady na případnou druhou sérii, o kterou by velice stál.

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama