Spolutvůrce seriálu promluvil o vztazích mezi matkou a synem ve třetí sérii a o tom, co nás čeká ve čtvrté řadě

Spolutvůrce seriálu promluvil o vztazích mezi matkou a synem ve třetí sérii a o tom, co nás čeká ve čtvrté řadě

18.10.2023 16:33


Spolutvůrce seriálu John Hoffman hovořil s Variety o matkách, synech a o tom, kam až jsou schopni jeden pro druhého zajít. Zároveň prozradil, jakým způsobem funguje prozrazení hlavního zvratu a co nás čeká ve čtvrté sérii. Upozorňujeme, že článek obsazuje spoilery.


V jakém okamžiku jste poznal, že Cliff je vrah a že se Donna také pokusila o vraždu? 

Scénáristé se vždycky ptají, když odcházíme z konce sezóny: „Řekněte nám to! Kdo to udělal!“ Někdy to přijde rychle, někdy to tak neproběhne. V tomto případě jsem do toho chtěl dát trochu víc, aby lidé měli pocit, že si ty indicie mohou dát dohromady. Tentokrát byl přístup takový, že jste třeba měli tři možnosti, jednu z nich jste si vybrali, a máte z toho malé vítězství.

Jako divákovi je jasné, že Meryl Streep neobsadíte do seriálu, pokud není její role nějak důležitá pro příběh. Uvažovali jste o tom, že byste z ní udělali vražedkyni? Jak by to vypadalo? 

Zvažovali jsme každého. A ano, chcete dát Meryl Streep nějakou opravdu dobrou roli! Takže to znamenalo, že když nebude vražedkyní, tak jsme pro ni potřebovali něco důležitého alespoň pro tu jednu sezónu – a snad i trochu víc? Uvidíme! Možná. Doufám. Ale bylo na nás, abychom udělali něco, co by vyvrátilo to očekávání, které by diváci měli: „V seriálu hraje Meryl Streep, nejspíš bude vrah.“ Tohle je pro diváka velmi důležité. Měla stejný dojem. Pořád se ptala: „Jsem vrah?“ Protože to hercům neřekneme hned. Ale v tomto případě byla ta chemie, která se odehrávala mezi ní a Martinem Shortem, tak krásná. Fandili jsme tomu tak moc, že by bylo velmi těžké, kdyby to byla další situace jako mezi Jan a Charlesem první série. Záleží nám na nich a líbí se nám pokračování jejich romance.

(Spolutvůrce seriálu promluvil o třetí sérii a o tom, co nás čeká ve čtvrté sérii; Foto: Hulu)

V jakém okamžiku řeknete hercům, kdo je vrah? Zjistí to všichni najednou? 

Ne, je to hrozné, protože to břemeno přenášíte na herce, kteří hrají vraha. Tomu to musím říct ještě před začátkem natáčení. Měl jsem Zoom s Wesleym a pak s Lindou a s Jeremym Shamosem, který hraje Dickieho, abych jim řekl to velké odhalení, které se blíží. Ale musíte jim říct: „Nikomu z herců to nesmíte říct. Tohle je jen vaše tajemství, které musíte znát vy. Necháme to v tajnosti, dokud nebudeme připraveni říct Meryl o tom, co ji skutečně vedlo k tomu, aby byla na tom konkurzu na začátku sezóny.“ A tak se stalo. A mně se líbí možnost natočit seriál, ke kterému se teď, když jsou všechna tajemství odhalena, mohou lidé vrátit a pustit si ho znovu a říct si: „Bože, tady to je!“. Je krásné se na to dívat. Na začátku konkurzu Loretta řekne, že by pro to dítě udělala cokoli, a má to mnohem větší váhu, když pochopíte, jaký je její příběh doopravdy.

Takže všichni ostatní se to dozvědí, až dostanou scénáře k těmto epizodám? 

V podstatě ano. Paul Rudd měl být v Londýně na jiném natáčení a my jsme od něj potřebovali natočit dvě poslední věci. Hlavně scénu ve výtahu s Cliffem. Ta je vyvrcholením celého tajemství a kvůli našim časovým problémům jsme ji natáčeli o šest týdnů dříve než finále. Byli jsme tam, kolem celý štáb, a než začala zkouška, říkal jsem si: „Co to natáčíme? Proboha, to je tohle?“ „Ne, ne. Musel jsem všechno zastavit a říct: "Všichni! Potřebuju, abyste v duchu podepsali NDA.“

Oliver dá v jednu chvíli jasně najevo, že je ochoten lhát a manipulovat s důkazy, aby ochránil Lorettu, když to vypadá, že by mohla být vrahem. Co jste tím chtěl říct? 

Oliverův příběh je v této sezóně tak dojemný – to zoufalství kolem něj. Tuto příležitost cítí jako svou poslední, a to jak kvůli lásce, tak kvůli kariéře a uměleckému vyjádření. Je dohnán na pokraj fyzických i emocionálních sil a dělá špatná rozhodnutí. Připadá mi to jako jiný pohled na něj. Nebojím se toho. Pokud se svými postavami hrajete dlouhou hru, rád vidím, jak dělají věci, které nás rozčilují. Nedělá je to nesympatickými, dělá je to lidskými.

Místo aby byla motivem k vraždě, Lorettina láska k Dickiemu nakonec působí jako zrcadlo Donniny lásky ke Cliffovi. Tento seriál se již dříve hodně zabýval otci – Charlesův komplikovaný vztah s otcem, Oliverův komplikovaný vztah se synem, Mabelin otec zemřel, když byla malá. Jak změnilo zaměření na mateřství situaci tentokrát? 

Před rokem jsem přišel o matku. Když mám za úkol každou sezónu dávat dohromady takhle velký příběh, musím si být jistý tím, o čem ten příběh je, a rozumět mu jak emocionálně, tak intelektuálně. Z emocionálního hlediska nebylo možné obejít vazby, které jsem k příběhu cítil. Intenzitu při vytváření příběhů, které se zaměřovaly na mateřství, jsem cítil jako osobní, ať už jsem si toho byl vědom, nebo ne. Někdy jsem si to uvědomil až v polovině – „Panebože, já vím, o čem to je“. A rád ukazuji různé stránky tématu: Donna a Cliff a Loretta a Dickie, a pak příběh ve hře o chůvě, která se snaží tyto děti chránit. A co to znamená chránit a vychovávat a být osobou, která je tu, ať se děje, co se děje.

Po dvou sezónách budování velmi specifické skupinové dynamiky tráví hlavní trojice v této sezóně hodně času odděleně. Bylo divné to takhle napsat? A naučilo vás jejich opětovné spojení něco nového o fungování tohoto seriálu? 

Určitě ano. Bylo to těžké a někdy nám to chybělo, takže jsme vytvářeli momenty, abychom to udrželi při životě. A chtěli jsme, aby to chtěli i diváci? Určitě. Právě jsme dostali nabídku na čtvrtou sérii. Takže místnost, kde se teď nacházíme, když jsme si vydobyli toto pochopení sebe sama a toho, co pro ně trio znamená, působí jako skvělý odrazový můstek do další sezóny, kde se opět naplno pustí do případu – a to z dobrého důvodu, protože je to dost blízko domova.

Když jsme loni mluvili o finále druhé série, řekl jste, že třetí série se zaměří na cenu úspěchu a na to, kam až jsou lidé schopni zajít, aby ho dosáhli. Vzhledem k tomu, že finále 3. série prozradilo, že se 4. série zaměří na smrt Sazz, zajímalo by mě, proč jste si ji vybrali a jaká témata to může přinést. 

Jako kreativní lidé tito tři vytvořili podcast, který pustili do světa a ten se ujal. Ale nemáte skutečný pocit, co si lidé venku myslí o vaší věci, která se rozjíždí, a ta věc, kterou jste vytvořili, se může vrátit způsobem, který vám připadá hrozivý a nečekaný. Něco, co jste nemohli čekat – a co to s vámi udělá a jak chcete strávit další roky svého života. V podstatě buďte opatrní s tím, co jste vytvořili.

Foto: Hulu


Jít na Only Murders in the Building | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Ale k tomu se musíš registrovat nebo se přihlásit!

Zatím žádné komentáře