Přinášíme vám to nejlepší ze zákulisí první řady

Přinášíme vám to nejlepší ze zákulisí první řady

3.2.2021 0:05


Fanoušci populárního dystopického thrilleru Snowpiercer se v následujícím článku mohou podívat na ty nejlepší fakta a fotografie ze zákulisí, která umožňují nahlédnout do samotné tvorby seriálu.


Fanoušci dystopických thrillerů by neměli hledat nic jiného než právě seriál Snowpiercer, který se odehrává asi sedm let poté, co planeta podlehla neobyvatelným chladným povětrnostním podmínkám. Série sleduje poslední lidi, kteří žijí na palubě Snowpierceru, luxusního vlaku dlouhého 1 001 vozů, pečlivě navrženého záhadným panem Wilfordem tak, aby napodoboval zemskou ekonomiku a ekosystémy, zatímco jezdí kolem celé planety. Stejně jako film Bonga Joona Ho z roku 2013, i Snowpiercer a jeho konflikty jsou soustředěny kolem třídních divizí, které byly záměrně začleněny téměř do všech aspektů seriálu.

V reálu bylo postaveno hned několik vagónů

Zatímco seriálový tým bezpochyby používal některé počítačové efekty, mnoho vagónů bylo fyzicky konstruováno jako soupravy např. vagóny první třídy, Ocásek nebo noční vagón. Produkční designér Barry Robinson chtěl, aby vše bylo co nejvíce analogové a na zakázku objednané do posledního detailu, včetně závěsů a nábytku. Rozhodli se nakonec zkonstruovat dvacet různých vozů v různých velikostech. Některé vozy se podle potřeby daly měnit. Díky zkušenostem Robinsona v rychle se rozvíjejícím světě denních telenovel dokázal on a jeho tým postavit vozy za necelých šest týdnů.

Jennifer Connelly pomohla rozvinout příběh Melanie 

Melanie Cavill je diskrétní a pohotová při řešení nepříjemností na palubě vlaku. Fanoušci se však rychle dozvěděli, že nepracuje jen jako vrchní stevardka, ale zároveň, bez vědomí cestujících, inženýrka se vzděláním MIT, jež řídí samotný vlak. Při přijetí role Jennifer Connelly řekla, že ji zaujala postava Melanie a chtěla se dozvědět více o jejích motivacích. Spolupracovala s showrunnerem Graeme Mansonem na vývoji postavy. Dokonce dala Melanie něco ze svého vlastního příběhu.

Myslím, že je to výjimečná postava. Myslela jsem si, že je to občas docela náročná postava a má zajímavou cestu. Rozhodně bojuje za něco, v co opravdu věří. Má pocit, že věří jen ve správné věci a že konečný cíl, za který bojuje, je opravdu důležitý a zasloužilý cíl.

Barva byla důležitým vizuálním detailem

Designéři tvrdě pracovali na vytvoření zcela samostatných světů mezi částmi jednotlivých tříd. Podle showrunnera Graeme Mansona to bylo následovně:

Ocásek je vězení. Třetí třída je dělnická třída. Druhá třída je profesionální třída. První třída má všechno. Jak postupujete dál do vlaku, vše se změní, ať už jde o design či zvuky, stejně jako stav lidí a množství jednotlivých věcí.

Barva se stala velmi důležitým aspektem každého placu. Ocásek byl tmavý a černobílý, aby vyjádřil útlak, zatímco ve vozech první třídy bylo vše lesklé a jasný, což ve skutečnosti znamená bohatství. Dokonce i počet a velikost oken v každém voze poukazuje na třídy a zcela odlišné zážitky na palubě Snowpierceru.

Příběh byl nejdříve zpracován jako grafický román před filmem 

Mnoho lidí ví, že seriál byl založen na filmu stejného titulu z roku 2013. Než nám korejský režisér Bong Joon-Ho v roce 2019 nadělil film Parasite, debutoval s filmem Snowpiercer, který se natáčel i tady v České republice. Fanoušci si však neuvědomují, že koncept začal grafickým románem s názvem Le Transperceneige. Grafický román byl vydán v roce 1982 a poté následovalo několik dalších knih. Seriál je tedy poctou jak románu, tak filmu, a zároveň vytváří vlastní identitu. Říká se, že se koná deset let před rozsáhlou vzpourou zobrazenou ve filmu.

Ztvárnění Andreho Laytona bylo pro Daveeda Diggse zábavnou výzvou 

Při natáčení Snowpiercera Daveed Diggs přiznal, že měl u sebe DVD box Columba a že ho sledoval mezi natáčeními. Ačkoli je Daveed velkým fanouškem detektivních příběhů, poznamenal, že zprostředkování emocí, jedné z jeho přirozených silných stránek, nebylo nutně výhodou, když hrál na vyšetřovatele vražd, jako je Andre Layton.

Je hodně ostražitý, což je významnou funkcí v jeho profesi. Nesmí moc dát najevo emoce při své práci, jinak by prozradil ze svého výrazu více, než by bylo zdrávo. Musel jsem se ujistit, že toho moc nedávám najevo. Nemyslím si, že by Layton byl tak očividný. Bylo to ovšem velmi zajímavé a bylo to pro mě velmi zábavnou výzvou.

Každá vlaková souprava obsahovala praktické vibrace 

Aby byly analogové placy ještě realističtější, byly k napodobení pohybu vlaku použity závěsy a airbagy. Herci mohli reagovat na úroveň turbulencí potřebných pro každou scénu a režisér mohl zvýšit úroveň chvění, pokud potřebovali větší nebo menší efekt. Diváci by měli věnovat zvláštní pozornost vibracím ve vlaku, protože i tento malý efekt byl použit k vytvoření ostrého pocitu rozdělení třídy. Podle supervizora speciálních efektů Chucka Desrosiersa je jízda plynulejší, když postavy jdou od Ocásku až k prvním třídám.

Myšlenka byla, aby měli zavedeny tlumicí systémy, které mohou řídit, kolik vibrací se přenáší, což vede ke klidnější jízdě. Je to jako rozdíl mezi žaluzií a BMW.

Některé vagony byly označovány jako „Wow placy“

Zatímco scénografové chtěli co nejvíce využívat fyzické placy, k vytvoření některých vizuálně ohromujících aspektů vlaku byly použity počítačové efekty. Potřeba vizuálních efektů se vyvinula s vývojem scénářů, které určovaly, kam přidat počítačově generované CGI efekty, jakmile byly vytvořeny akce postav. U vagónů, jako je akvárium či dobytčí vůz, je showrunner Graeme Manson označoval jako „Wow placy“, protože byly určeny k „ohromení“ publika fantastickým designem. Ve skutečnosti herci před přidáním vizuálních efektů pracovali před modrou obrazovkou.

Sean Bean byl vybrán, aby hrál pana Wilforda

Šokujícím způsobem se fanouškům během finále první řady poprvé podařilo zahlédnout velmi živého pana Wilforda. Sean Bean, který je v poslední době známý především díky rolím ve filmu The Lord of the Rings nebo seriálu Game of Thrones, vystoupil z druhého vlaku, aby zahájil pravděpodobně nepřátelské převzetí Snowpiercera. Sean Bean byl vybrán showrunnerem Graeme Mansonem, aby hrál pana Wilforda. Uvedl, že herec je umělcem, jenž přitahuje davy, s obrovskou hrozbou v očích a ohromným vkusem v oblékání. Vzhledem k tomu, že Sean nedávno prohlásil, že odmítne role, kde bude zabita jeho postava, je velká šance, že pan Wilford bude impozantním protivníkem.

Fanoušci mohou přispět k návrhu vlaku

S délkou 1 001 vozů by to měl tým seriálu velmi obtížné, aby si každý segment vlaku navrhl sám. Místo toho vyzvali fanoušky, aby přispěli a ponořili se dále do světa vlaku. Jakmile budou návrhy přijaty, začlení se do první, druhé nebo třetí třídy na webu Wilford Industries. Mezi vítězné designy patří modulární obytné vozy druhé třídy, secesní jídelní vůz a skleněný kemp. Fanoušci, kteří chtějí otestovat své dovednosti, si mohou stáhnout šablonu a odeslat svůj design společnosti Wilford Industries.

Thumbnail Play icon

Původní pilot se nikdy v televizi nevysílal

Kvůli dramatu na stanici TNT a velkým personálním změnám čelil Snowpiercer obtížné bitvě, než se konečně dostal na malou obrazovku. Původní showrunner, Josh Friedman, napsal pilot, který byl velmi oblíbený, ale byl údajně akčnější jako film. Kvůli kreativním rozdílům na stanici byl původní pilot a samotný showrunner z projektu vyřazen. Jakmile byli Friedman a jeho původní pilot odstraněni, režisér Scott Derrickson odmítl přetočit pilot a uvedl, že Friedmanův scénář pro pilot byl nejlepší, jaký kdy četl. Celovečerní pilot, který z tohoto scénáře vytvořil, mohl být pro něj podle jeho slov jeho nejlepším dílem. Podle Graeme Mansona nezůstalo téměř nic z původního pilot, mimo jednu scénu. Přepisování a opětovné přetáčky mělo za následek celoroční zpoždění premiéry první řady, která byla nakonec ve výrobě déle než tři roky.

Věděli jste všechny fakty o první řadě? Překvapilo vás něco z toho?

Foto: TNT


Jít na Snowpiercer | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Ale k tomu se musíš registrovat nebo se přihlásit!

Zatím žádné komentáře