Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Slavná filmová editorka se opřela do tvůrců: Abrams a Kennedy neví, o čem Star Wars jsou

Slavná filmová editorka se opřela do tvůrců: Abrams a Kennedy neví, o čem Star Wars jsou

Prach usedl už dávno. Tvůrci si tedy už neberou servítky a vyjadřují se o sequelové trilogii pravdivě tak, co si o ní myslí. Dříve tomu samozřejmě tak nebylo, protože nikdo nechce dráždit hada, když je vše čerstvé. Teď už je ale vše jedno, a tak proudí kritika všemi směry.

20 0
23.9.2021

Marcia Lou Lucas je pětasedmdesátiletou filmovou editorkou, která pracovala na filmech jako jsou Alice Doesn't Live Here Anymore, prvních Star Wars či Taxi Driver. Za první Star Wars v roce 1977 dokonce získala Oscara. Zkušenosti tedy rozhodně má, nyní se tvrdě opřela do sequelové trilogie a na adresu Kathleen Kennedy a režiséra J. J. Abramse se vyjádřila následovně:

Oni vůbec neví, co dělají. Mám ráda Kathleen, vždy jsem ji měla ráda. Je to chytrá a bystrá žena. A její muž Frank je také fajn. Ale teď vede Lucasfilm a chrlí jeden film za druhým. Přijde mi, že Kennedy a J. J. Abrams nemají ani páru, o čem Star Wars jsou. Nechápou to. A Abrams dělá scénáře nových filmů a zabije Hana Sola. Byla jsem u vytržení. Vždyť k tomu nebyl žádný důvod. Nechápou ani příběh jediů. Nechápou kouzlo Star Wars. To jako někoho Han Solo fakt tak nudil?

(Foto: Disney)

Pro upřesnění uvedeme, že zabití Hana Sola bylo spíše politickým tahem, kdy Harrison Ford chtěl z role pryč, a toto bylo zřejmě nejlepší řešení. Všichni ale víme, jak celá sequelová trilogie dopadla. Marcia Lou Lucas si ovšem nebrala servírky i na další dějové zvraty a celou ságu pořádně zkritizovala (i když máme dojem, že závěrečný díl trilogie neviděla, pozn. red.):

Luka zdevastovali. Zabili Hana Sola. Pak zabili i Luka Skywalkera. A už nemají princeznu Leiu. A každý rok tu máme nové filmy. A tvůrci si myslí, že je důležité se zaměřit na ženské publikum, tak hlavní postavou je žena, která má mít jedijské schopnosti, ale my ani nevíme, kde je vzala, jak se je naučila a kdo to vůbec je. Stojí to za prd. Příběh je strašný. Jednoduše strašný.

Co si o slovech filmové editorky myslíte? Souhlasíte, nebo jste zásadně proti?

Zdroj: ComicBook.com

Diskuze /22

-Skinner-

Jasné má pravdu ale prečo nepovedala svojmu ex-manželovi Georgeovi aby SW nepredával?

#8 Kafka Tamura
23.9.2021 | 18:36:11
matt44

pravda, no je uz neskoro plakat nad rozliatym mliekom :P

23.9.2021 | 19:49:31
dvl

Absolútny súhlas. Doplňujúca otázka: Kedy sa takto vyslovila?

#8 Kafka Tamura
23.9.2021 | 20:01:40
Gerald of Fordia

Mohl bych poprosit autora článku, aby si překlady výroků jiných lidí do češtiny bulvárně nepřibarvoval, nebo aby se naučil pořádně anglicky, případně nechal překlady někomu, kdo angličtinu zvládá lépe? Konkrétně (a teď vycházím z tohoto článku a jediného uvedeného zdroje):

„You're getting rid of Han Solo?“„To jako někoho Han Solo fakt tak nudil?“

They have Luke disintegrate.„Luka zdevastovali.“

V obou případech ten překlad naznačuje, nebo vyloženě uvádí něco, co autorka výroku rozhodně neřekla. Je klidně možné, že si to ve své hlavě mohla myslet, ale to my nevíme a rozhodně nám nepřísluší to takhle prezentovat. Každopádně je to ale šílená ostuda, ať už byl důvod jakýkoliv. Už jsem si tak nějak zvykl, že většina článků od toma99 se po stylistické a gramatické stránce skoro až nedá číst, ale tohle mě fakt vytočilo doběla, nezlobte se na mě. Ať už šlo o bulvární záměr (tak je tohle edna, nebo Blesk?!), nebo prostou nekompetentnost.

Mimochodem poslední část citovaného vyjádření, která je oproti zbytku neméně zajímavá, byla zase z nějakého důvodu úplně vynechána, a to když Marcia Lucas vyzvala Abramse a Kennedy o vyjádření.

#8 Kafka Tamura #8 Kafka Tamura
23.9.2021 | 20:04:41
Svjatogor

Děkuji za ta slova! DĚ-KU-JI!!! :-)

23.9.2021 | 20:09:31
RagnarokCzD

NO … nevim jesli se dá říct, že by „chrlili jeden film za druhým“ … smrt Sola sem fakt neoplakával … se zbytkem se jakž takž dá souhlasit, ale na kolik je to její vlastní názor a na kolik se chce zavděčit právem naštvaným fanouškům potom, co se na tohle téma popsali stohy dalších A4 … to nevím. :-/

Mě přijde, že lidi dělaj kolem Star Wars dvě zásadní chyby … jedni, jako tady Abrams chtěj za každou cenu překonat předchozí filmy … takže všechno musí bejt větší, drsnější, silnější a epičtější … a univerzum i s jeho logikou jde do kytek. :-/

A druhý, jako tady paní editorka, se nedokážou odpoutat od toho co viděli v původní trilogii a nejradši by si vymazali paměť a dali si to celý znova … jako ne že bych ji nechápal, ale to samý už prostě znova fungovat nebude. -_-

#13 Railbot
23.9.2021 | 22:39:03
Miraider

Zrovna smrt Hana mi na nové trilogii vůbec nevadila. Byla nečekaná, ukázala, jaký Kylo je (nebo chce být) a hlavně nám tím tvůrci řekli, že nejde o pokračování příběhu postav z minulé trilogie ale o příběh nový s novými postavami. Je mnoho jiných důvodů, proč je nová trilogie špatná, tenhle jím za mě není

23.9.2021 | 23:17:07
Kafka Tamura

#1 -Skinner-: Co ty, prosím tě, víš o tom, co svému ex k prodeji řekla/neřekla? Nebo co to máš za Hurvínovskou představu, že by bylo po jejím?

#4 Gerald of Fordia: Díky. Už jsem si myslel, že tady to Tomovo věčné patlalství, jak kdyby si to cucal z prstu, pozoruju jenom já. :)

#3 dvl: Pochází to z rozhovoru pro J. W. Rinzlerovu knihu Howard Kazanjian: A Producer´s Life jestě před premiérou IX.EP.
…ale pšššt, protože “redakce“ má dojem, že Marcia závěrečný díl neviděla, a k tomu tady bude všechny krmit prupovídkama, jakoby to ze sebe Marcia vysypala až nyní. No… tady #4 Gerald of Fordia: to prostě popsal vskutku výstižně.

#10 Zilwicky #12 -Skinner-
24.9.2021 | 2:25:22
ReisRyos

S paní editorkou souhlasím.

24.9.2021 | 6:29:53
Zilwicky

Všetky tieto informácie a vyjadrenia uz ani nemajú moc veľkú váhu, pevne verím ze si toto vsetko dávno uvedomili aj v Disney, len proste ju nemozu len tak vyhodiť (Kennedyovú) lebo je to žena na vysokej pozícií a bolo by to zlé PR. Musíme len dúfat ze „obciansku vojnu“ vyhrá tým Favreau :D

#8 Kafka Tamura: Taktiez suhlasim ze ten preklad je zlý. Jasné ze vela veci sa nedá prelozit doslovne ale to tento prípad rozhodnie nie je. A aj ked je pravda ze Luka zdevastovali – nie je to to čo mala na mysli.

#14 Railbot
24.9.2021 | 9:09:53
Blackhand47XD

Nebýt Lucasovy manželky, Star Wars jako takové ani neexistuje, protože film komplet přestříhala do podoby, kterou známe. Původní verze byly prý strašné. Jsem rád, že i ona se k sequelům takto vyjádřila. :)

webmaster
24.9.2021 | 9:12:10
-Skinner-

#8 Kafka Tamura: Len vravím, že zodpovednosť na tom má aj George.

24.9.2021 | 19:48:48
Railbot

#6 RagnarokCzD: „A druhý, jako tady paní editorka, se nedokážou odpoutat od toho co viděli v původní trilogii a nejradši by si vymazali paměť a dali si to celý znova … jako ne že bych ji nechápal, ale to samý už prostě znova fungovat nebude. -_-“

Ta paní „editorka“ má zásadní podíl na úspěchu původní trilogie. Filmařině a SW rozumí moc dobře a taky moc dobře ví, co fanoušci chtějí. Nechtějí „podkopávat očekávání“ jako to udělal Johnson, ani paskvil bez hlavy a paty dopisovaný za pochodu jako předvedl Abrams.

Měli se držet Lucasovi vize a nevyšachovat ho z tvůrčího procesu.

#20 Kafka Tamura
24.9.2021 | 23:56:58
Railbot

#10 Zilwicky: ono je to o to horší, že Kennedy tam dosadil ještě svého času sám Lucas, který ji měl v oblibě a viděl v ní budoucnost. Ta ho pak odstřihla a s dalšími hlavouny z Disney začali dělat věci po svém.

24.9.2021 | 23:58:43
Svjatogor

Otázkou je, zda StarWars přežijí 20. léta 21. století, protože další Zlo™ bylo odhaleno, Jedi. xD

https://pbs.twimg.com/…zTCEUcAMm5yN?…

#16 Svjatogor
25.9.2021 | 11:21:41
Svjatogor

#15 Svjatogor: Tady je odkaz na celý článek ze SCIENTIFIC AMERICAN.

#17 Svjatogor
25.9.2021 | 11:24:46
Camaris

#17 Svjatogor: To je moc. Takže sem se víc jak po dvaceti letech dozvěděl, že Jedi znamená spravedlnost, rovnost, diverzita a inkluze. Navíc ty ošklivý rytíři prezentují toxickou nadvládu bílého muže a bojují s falickými meči :D Jako tyhle články prostě vymýšlejí lidi, kteří Star Wars nenávidí. Bohužel díky pozornosti, kterou jim teď věnují různé skupiny, stránky a sociální sítě, se jim daří franšízu úspěšně likvidovat.

25.9.2021 | 22:33:37
El Azar

K tomu, že poslední díl neviděla, někde psali, že takhle se vyjádřila ještě před premiérou. Ale jistě to nevím. Ale je dobře, že zaznívá i otevřená kritika od odborníků.

26.9.2021 | 12:38:26
Kafka Tamura

#13 Railbot: Zase nedělejme z Marcii nějakou bohyni filmařiny. Zásadní podíl na úspěchu původní trilogie má především doba, ve které to vzniklo. Pokud není člověk naprostý toxic fanboy, tak musí vidět, jaká je to patlanina, což dokazuje sama „editorka“, která vyčítá Ray, že je overpowered, jak kdyby se z Lukea nestal bůh po deseti minutách v močce a dalších pěti minutách na falconu. :)

#22 HellTsuku
28.9.2021 | 0:31:26
Pavel 1963

NAprosto souhlasím… nová trilogie vůbec neměla zvzniknout a když tak bez režiséra dvojky,

29.9.2021 | 22:31:27
HellTsuku

#20 Kafka Tamura: Zřejmě ses nikdy nedíval pořádně, ale z Luka se nikdy nestal nějaký polobůh jako byla Rey.

14.10.2021 | 10:30:06
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama