Supergirl
73/100 - 135×

Supergirl

Supergirl je mladá dívka Kara Zor-El, která se narodila na planetě Krypton. Podobně jako její bratranec Superman, tak i ona spadla na Zemi, kde se jí ujala jiná rodina a to rodina Danverů, kteří se o ni začali starat a vychovali ji. Kara na sobě postupem času začala objevovat podivné schopnosti, které jsou totožné se schopnosti jejího bratrance Supermana.

USA | 2015 | Ukončeno
vysílání
6 sezón | CBS, CW | 43 minut
žánr
Akční, Komiksový, Sci-fi
hrají
Melissa Benoist (Kara Danvers), David Harewood (J'onn J'onzz), Calista Flockhart (Cat Grant), Chyler Leigh (Alex Danvers), Mehcad Brooks (James Olsen), Jeremy Jordan (Winn Schott), David Harewood (Hank Henshaw), Laura Benanti (Alura Zor-El), Julie Gonzalo (Andrea Rojas), Laura Benanti (Astra), Grant Gustin (Barry Allen), Sam Witwer (Ben Lockwood), Tyler Hoechlin (Clark Kent), Helen Slater (Eliza Danvers), Andrea Brooks (Eve Teschmacher)

Proč už o Arrowverse a celkově o komiksové seriály na stanici CW opadl zájem?

Proč už o Arrowverse a celkově o komiksové seriály na stanici CW opadl zájem?

Vzpomeňme si na roky 2013 a 2014. Komiksové seriály na stanici CW se pořádně rozjížděly a dokonce se spekulovalo, že by se seriálový vesmír mohl propojit s tím filmovým. Dnes po těchto seriálech ani pes neštěkne. Co přesně se stalo a kde nastal ten zlomový bod?

12 0
10.2.2021

Seriál Arrow odstartoval slavnou, komiksovou éru na stanici CW. Temně laděný seriál se sympatickým Stephenem Amellem dokázal přilákat celou řadu nových diváků, kteří o Green Arrowovi a v podstatě o DC komiksech nikdy neslyšeli. Druhá řada představovala naprostý vrchol seriálu. A najednou nás stanice zásobovala jedním seriálem za druhým a víceméně se všemi slavila úspěch.

Ať už to byl Flash, Supergirl, Legends of Tomorrow či jiné seriály, svět se neustále rozrůstal. Ještě v roce 2014 sám Stephen Amell jednal s tehdejším vedením Warner Brothers, aby zvážilo zapojení seriálového Arrow světa do toho filmového, ostatně v té době se neoficiální DCEU teprve rozjíždělo. A studio Warner Brothers to dokonce zvažovalo, nicméně nakonec takový nápad nepodpořilo.

To nepochybně naštvalo nejednoho fanouška CW komiksových seriálů, ovšem s odstupem času je krásně vidět, že to bylo velice dobré a nadčasové rozhodnutí. I když Greg Berlanti, Marc Guggenheim a Andrew Kreisberg přišli s dobrými nápady, seriály se postupem času staly monotónní zábavou, ze které se vytratilo napětí, akce, promyšlenost či nějaké slušné digitální triky, za které by se stanice nemusela stydět.

(Takhle pohromadě už postavy nikdy neuvidíme. Foto: CW)

Problém je pochopitelně i v samotné délce jednotlivých řad. Většina komiksových seriálů na stanici CW má kolem dvaceti epizod v sérii, ale kratší řady by seriálům slušely více. Polovina daných epizod (a bohužel někdy i víc) je naprostým scénáristickým výplachem, který děj stejně nikam neposune. V určitých seriálech se navíc tvůrci nebojí vytasit i s politikou, což je vždy velice citlivé téma, které není nutně stravitelné pro všechny diváky.

A nesmíme také zapomínat na to, že když seriály v roce 2013 začínaly, byl komiksový svět ve filmech a seriálech úplně někde jinde, než je teď. Zatímco se filmy, kvalita seriálů obecně a digitální triky za tu dobu značně vyvinuly, stanice CW stále jede na stejný úsporný režim. A pořád doufá, že jí to u fanoušků projde. Efekty, které byly jen tak tak únosné v roce 2013, jsou dnes spíše k smíchu.

Tvůrcům už tak posledních pár let nikdo nevěří, protože jednotlivé komiksové seriály začaly působit směšně. Někdy už ani s komiksy nemají nic společného. I starším tahákům došel dech. A ty nové se navíc moc nepovedly (Batwoman, Black Lightning). Z crossoverů se stala nezajímavá rutina, kdy tvůrci opakovaně přišli se slabými a nezajímavými příběhy. Z komiksové události roku se tak většinou stal propadák roku.

(I ty kostýmy jsou někdy značně nepovedené. Foto: CW)

Navíc seriál Arrow a zbytek seriálů mají již to nejlepší za sebou. Když se podíváme vedle k Marvelu, který na nás hrne jeden komiksový seriál za druhým a vypadá to, že kvalita bude ve všech směrech nesrovnatelná, tak maličká stanice CW zkrátka nemůže těmto gigantům konkurovat. A nejde jen o triky. Stanice by mohla jít levnější (netflixovskou) cestou, ale to by ve svém týmu musela mít zkušenější a tvořivější scénáristy.

Abychom udrželi téma i u Supergirl, nelze si nevšimnout, že novinek okolo seriálu značně ubývá. A před lety byla situace úplně jiná. Proč teď o nové řadě nic nevíme? Někdy to vypadá, jakoby i zahraniční reportéři ztráceli zájem o CW seriály a nevydávají se do terénu, aby o seriálu něco zjistili. Zkrátka na trhu jsou šťavnatější seriálové kousky, které si zaslouží větší pozornost.

Arrowverse je tedy takřka mrtvý. Pokud stanice nepřehodnotí svou strategii a neuvědomí si, kolik chyb v posledních letech udělala, brzo nás čeká rychlý konec kdysi dobrého a úspěšného komiksového světa. A pokud ne konec, tak seriály budou možná pokračovat, ale zájem o ně bude velice malý. Sice tu máme nový seriál Superman & Lois, který vypadá zajímavě, ale dejme mu jednu, maximálně dvě řady. Pak to sklouzne ke klasickým problémům, které jsme zde popsali.

Jak hodnotíte seriály z Arrowverse v poslední době vy? Jaké kvality seriály dosahují v porovnání s tím, co vidíme na jiných a větších stanicích?

Diskuze /26

Billy the Kid

tak za vše mluví malá stanice, ta maximálně konkuruje tv nova :D je jasné že Marvel je někde jinde

#11 Stardos
10.2.2021 | 18:00:06
Gerald of Fordia

Přemýšlím, jak bych to vyjádřil co možná nejvíc exaktně a dostatečně vyčerpávajícím způsobem: no protože se z nich staly příšerný sračky.

10.2.2021 | 18:15:27
choudys

Když se člověk podívá na začátky cca 1.-3.řada (Supergirl,Flash,A­rrow), dá se to ještě zvládnout. Pak se do toho s velkou vervou začli srát idee a propaganda všerůzných hovadin. Také je v nich spoustu vaty, nesmyslů, natahovaných zápletek atd., a kratší série by prospěli. Třeba už v S04 Supergirl to jde totálně z kopce!
Co myslíte, pletu se? :)

10.2.2021 | 18:18:48
-Skinner-

Je vidno, že Arrowverse už speje ku koncu. Supergirl a Black Lightning končí, Flash a Legendy majú pred sebou tak dva roky. Ostane len Batwoman, Superman. Uvidíme s akými novými seriálmi prijdu. Potvrdený je Painkiller a Wonder Girl ale myslím, že tie nebudú mať nejakú veľkú kvalitu.

10.2.2021 | 18:30:09
dalibor.durcak

Myslím, že za všechno může Iris West Allen. ;)

10.2.2021 | 19:33:18
WolverineCzE

Protože Daredevil vypadá oproti Arrowverse jako film prostě to natáčení kamerou, scénář, děj, akce a není to tak vyčerpaní spoustu epizody kde postupně je o tom že se nic nestane a čekají na finále a Titans a Doom Patrol je na tom podobně příběh a celkově je to moc poltický korektní a nedává to logiku kolikrát místo, aby se inspirovali radši budou dělat drama seriály který jsou v podstatě telenovely s menším počtem epizod.

10.2.2021 | 19:58:39
Lex Luthor

CW totiž ze svých komiksových seriálů dělá promiňte mi můj vulgární jazyk romantické sračky, rodinné dramata a telenovely a pořádnou akci hrdinů v kostýmu za celou epizodu téměř neuvidíme CW nechápe, že tohle u komiksovek vidět nechceme od toho tu jsou ty telenovely proboha. K pozitivům třeba druhá série Legends of Tomorrow s Legion of Doom byla super, Supergirl první polovina druhé série s Cadmusem byla super, Arrow druhá série Deadsthroke Flash 1 a 2 série tu jsem hltal to byli časi bohužel pak to začalo být nudné a začalo to spadat do nové politiky CW propaganda, rasismus, citové sračky a neustále nám to násilně předhazovali a cpali do seriálů. Myslím si, že právě tahle násilná propaganda CW způsobí pád Arrowverse. Schválně myslíte si, že novinka Superman a Lois bude superhridinský seriál ne já si spíš tipnu, že půjde zase o rodinné drama.

#21 letoskar
10.2.2021 | 19:59:50
Monkeyskunk

Mě by zajímalo, proč vám přijde že u Marvelu bude kvalita nesrovnatelná. Ano, je pravděpodobné, že první sérky budou kvalitní, zvlášť s ohledem na počet dílů a stopáž. Ale po nějakých 6–7 sériích to bude dle mého úplně stejný stereotyp.

#10 Stardos #11 Stardos
10.2.2021 | 20:21:05
Stardos

Ačkoliv s většinou souhlasím, mám asi dvě připomínky. První je srovnání s Marvelem – jednak Disney se o seriálový svět začalo zajímat až v posledních pár letech a všechno ostatní je nezajímalo (a proto to dopadlo tak, jak to dopadlo, hromadné ukončení všeho, co není děláno přímo Disney) a taky fakt, že jsou nové seriály financovány právě přímo díky Disney, kdy WandaVision a další mají takový rozpočet, který ostatní stanice mohou závidět (a to hlavně CW, která pokud se nemýlím, zrovna na sebe nijak nevydělává). Stargirl má třeba lepší efekty díky tomu, že ty peníze čerpala od WB. A právě proto další projekty přímo pod taktovkou WB, například Catwoman s Zoe, budou taky na větší úrovni – když to shrnu, není docela férové porovnávat Disney a CW :D (a taky není férové říct, že je Marvel někde jinde, když hodnotíme jen éru Disney, asi jsme zapomněli na Inhumans, chápu, že lidi na to chtějí zapomenout)

Druhá připomínka jde k Black Lightingovi – já si troufám říct, že se jedná o jeden z nejvíce underrated seriálů od CW (mimochodem společně i s IZombie, další DC projekt, který měl pramálo s komiksem společného, ale byl skvělý). Black Lighting mi upřímně přijde po Arrowovi jako nejlepší seriál v rámci všech. A ohlasy jsou na to skvělé i v zahraničí, jenom u nás v Česku se to moc asi tolik neuchytlo vzhledem k vybranému zpracování (aneb typická politická agenda dle některých).

#20 WolverineCzE #22 filozof
10.2.2021 | 20:28:32
Stardos

#8 Monkeyskunk: Protože Marvel je společensky chápán jako něco skvělého – přitom fakt všichni dělají, jako kdyby Inhumans, Iron Fist, Luke Cage a další přestaly existovat.

#12 -Skinner-
10.2.2021 | 20:29:55
Stardos

#1 Billy the Kid: No uvidíme, až přijde WB s tím, co chystá (zda se někdy dočkáme :D) Mají mnoho zajímavých projektů, a DC se seriály prostě docela zářilo narozdíl od Marvelu, dokud nepřišla WandaVision a nepřijdou další
#8 Monkeyskunk: A navíc ještě uvidíme, zda to nesklouzne k nějaké typické zápletce – WandaVision zatím prosperuje díky své originalitě, uvidíme, zda ty ostatní nepojedou na stejném principu jako filmy

10.2.2021 | 20:33:02
-Skinner-

#10 Stardos: Tak Inhumans, Iron Fist a Luke Cage sú seriály od Marvel ale neprodukoval ich Marvel. Za to WandaVision, Falcon a WS, Loki produkuje Marvel a majú v podstate blockbusterový rozpočet spracovanie a hercov.

#13 m.dak
10.2.2021 | 20:35:46
m.dak

#12 -Skinner-: Technicky vzato to byly serialy produkované Marvel Television a to byla jiná divize než Marvel Studios. Kromě jmenovaných dělali ovšem i velmi úspěšné seriály jako Agents of SHIELD, Agent Carter, Daredevill, Defenders a jiné. Teď začíná vycházet najevo, že zřejmě Marvel Studios řadu let zpátky začalo tyhle seriály potichu sabotovat, asi jim vedení Disneye řeklo, že výhledově plánují vlastní televizní stanici, tak by tyhle seriály pro jiné stanice měli nějak nenápadně ukončit.

10.2.2021 | 22:56:23
Wensdy121

Těch seriálů je jednoduše příliš moc. Před cca 2 lety jsem během jednoho zkouškového seriály na pár týdnů zcela vypustila a dohnat pak takové manko už se člověku nechce. Nehlede na to že co se některých seriálů týče tak sem se do nich často musela nutit a kvalita šla serie od serie stále dolů takže nakonec jsem už ani neměla chut se pouštět do toho ty seriály dohnat.

11.2.2021 | 0:39:04
Simir

Bylo jich prostě moc. Abych kvůli jednomu, dvěma seriálům byla pak fakticky nucena koukat na dalších milion jen abych zůstala v obraze prostě není pro mě :/ nehledě na to že ne všechny mě bavily (na Legendy koukám protože Constantine, ale ty ostatní šly prostě hrozně dolů). Ne, nejsem xenofob, homofob ani rasista ale to cpaní postav kvůli „normám“ mě už taky nebaví… spíš mě to uráží. Já osobně bych chtěla v budoucnu ziskat práci na základě vzdělání, skušeností, praxe, atd a ne na základě toho co mam a nemam mezi nohama nebo jestli jsem nebo nejsem nějaká menšina. A pak samozřejmě toxická „cancel culture“ viz Dibny. Ne, děkuji.

11.2.2021 | 1:56:56
Matesino

Třeba u Arrowa byl super první dvě série, kdy ten seriál měl takový svoje temno, Kapucín zabíjel (v první aspoň) a nebyl to uplně tak seriál pro děcka. Třetí řadou to šlo dolů z kopce. Jak flashbacky, který teda byly fakt bída, tak děj. Umírání a oživování postav, nadpřirozený schopnosti , měnící se tým arrow kde Roye, kterej byl fajn vystřídala Thea (ok, ale nechápu že se naučila tak rychle bojovat a střílet z luku) a pak absolutně nesympatický nový tým, kde si jmená ani nepamatuju… Díval jsem se ještě na Flashe, který mě teda bavil do 3. – 4. série myslím. Dál jsem to viděl jen zřídka a myslím, že to upadlo stejně jako Arrow. Ostatní seriály jsem ani nerozkoukával (krom crossoverů).

11.2.2021 | 9:24:19
Nina317

V dnešnej dobe je divák veľmi náročný, maximálne tri série a záujem o seriál začne upadať, hlavne keď je dej stále rovnaký (príde nepriateľ, polku seriálu sa ho snažíme zničiť, na konci ho porazíme a zas príde nový a ideme odznova). Ďalším problémom je, že pridávajú každú sériu nové a nové postavy, človek si ani nezvykne na tu prvú a už tam má ďalšie tri. Keby tie série okrešú na 10 epizód a zvýšia kvalitu efektov a hlavne kvalitu deju, hneď by to vyzeralo inak. Keď si odmyslíme, že sú tam superhrdinovia, tak všetky seriály od DC sú o priateľstve, zrade, láske atď. A to už si môžem prisahám kuknúť nejakú telenovelu :D

11.2.2021 | 9:26:48
DC Expert

Už mě to začíná štvát těch nejlepších postav který se tam objeví, tak se jich zbaví a arrow zkazila hlavně Felicity! Jako bylo by lepší kdyby zemřela Felicity místo Laurel. Jenom doufám že to nespojí s Titány a s Doom patrolem! protože tyhle seriály jsou lepší, než nějaký CW.

11.2.2021 | 10:00:05
Arihant

Ano kvalita serialov klesala postupne ale zato stabilne. Pre mna osobne cely arrowverse pochoval posledny crossover. Nahypovali, navnadili a nakoniec to skoncilo tak ako skoncilo. Odvtedy uz nevidim dalsi zmysel pokracovat v pozerani(mozno este pozriem legendy kvoli constantinovy, ale je to strasne ked sa musim premahat pozerat nejaky serial). Konkurencia je velka a arrowverse to proste neustal.

11.2.2021 | 10:19:11
WolverineCzE

#9 Stardos: Za konec Daredevil apod. může Netflix. I Luke Cage s Iron-Fist bylo mnohem lepší jak celý DC seriály i když to je bečko ale mělo to děj a neřešili se na prvním místě vztahy jako v nějaké telenovele jen v US jsou víc nenáročný publikum a komiksy od DC už nejsou co bývali s každým novým komiksem je to víc korektní a k tomu nedává smysl

11.2.2021 | 11:36:15
letoskar

#7 Lex Luthor: Naprostý souhlas, lépe bych to nenapsala. Hlavně aby seriál splňoval Americký shity, že z toho udělají úplnou chujoviny jim je jedno bohužel. :/

11.2.2021 | 15:10:48
filozof

#9 Stardos: V americe žádné skvělé ohlasy nejsou, možná tak zaplacené články v médiích. Podívej se radši na sledovanost a hodnocení na zahraničních serverech

12.2.2021 | 7:04:38
Spiders 01

Protože to byla kravina ? hlavně ten poslední díl

16.2.2021 | 20:34:41
myroslav

Porovnávať Marvel seriály (predpokladám, že autor myslí seriály čo sa budú vysielať na Disney+) s milionovým rozpočtom, prepojením na už ustálený MCU a hviezdnym obsadením) a seriály CW, je asi ako porovnávať rozpočet USA a Slovenska. Arrowverse mal slušný úvod, prvé série Arrowa, Flasha a aj Supergirl boli super, potom to šlo do sračiek. Seriálom by určite prospeli kratšie série a dať viac peňazí na efekty a lepších scénaristov (aj keď taký King Shark alebo Gorila Grodd vyzerali na seriálové pomery parádne).

Arrowverse trošku zaspal dobu a stále si ide na tej vlne spred 3–4 rokov. Vtedy to možno stačilo, ale bohužiaľ to už na dnešné seriály ako The Boys nestačí.

17.2.2021 | 19:30:33
DC Expert

Bohužel už je nová doba objevilo se mnoho komiksových seriálů který jsou lepší než od CW Například titáni a potom The Boys a oni nemají ani prachy odvést dobrý seriál. Chtěli to dojit jak netflix, ale neumí tam dát ani napětí! Jak už má seriál tolik sérií tak už to jde do sraček protože se z toho stává telenovela.

21.2.2021 | 20:28:38
Lennis

Já osobně ztratila zájem o arrowseriály v loňském roce, kdy změnou reality zničili vše, co se jim zatím podařilo vybudovat a to pozor, třeba u Hranice nemožného mi přepisování časové linie nevadilo. Ale tady opravdu ano. Spousta nudných zápletek tomu také zrovna u mě body nepřinesla. Na druhou stranu mi nevadila žádná postava jen u některých opravdu podcenili vývoj. Nevadila mi žádná Felicity ani Iris, jen to, že roky sledujete seriály a oni vám v jediném díle přemažou celý děj. A opravdu zklamaná jsem byla z ukončení seriálu Arrow, kdy Oliver sice zemřel jako hrdina, ale ne jako člověk a přitom Arrow jím přece jako jeden z mála superhrdinů byl.

24.2.2021 | 21:39:18
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Stav titulků

Epizoda S06E20: Kara

cz100%
DOKONČENO

Překlad: @antty, @AdriB a @Azur58
Přečas: @CZEMarkus

Aktualizace postav

V průběhu celé čtvrté a páté sezóny budeme přidávat nové profily postav. Rozhodně je nezapomeňte všechny ohodnotit.

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Zajímavosti

Nicole Maines: Pokusím se svými čarovnými pohyby nekopírovat Scarlet Witch z WandaVision

Nicole Maines: Pokusím se svými čarovnými pohyby nekopírovat Scarlet Witch z WandaVision

Jelikož Melissa Benoist plní mateřské povinnosti, pozornost se upíná na postavy a herce, kteří se v minulosti z tak velkého zájmu radovat nemohli. Jednou z nich je například Nicole Maines, kterou v šesté řadě čekají velké věci. Herečka sledovala seriál WandaVision a všimla si něčeho zajímavého.

Náhodný obrázek

Náhodný obrázek

Narozeniny

Filtr seriálů








Reklama