Přemýšleli jste někdy, jestli je všechno zboží v Superstore skutečné? Časopis Flavorwire navštívil prostory, kde se sitcom natáčí, aby zjistil, jak produkční tým postupuje, aby seriálové prostředí působilo jako skutečný hypermarket.
Sitcom Superstore je zasazen do prostředí maloobchodního řetězce a zaměřuje se na skupinu zaměstnanců pracujících ve fiktivním hyperpermarketu Cloud 9 ve městě St. Louis v Missouri. Protože pro natáčení pilotního dílu by nemuselo být výhodné (a zřejmě i z finančního hlediska možné) postavit úplně celý obchod, posloužil jako kulisy Kmart v kalifornském Burbanku, který se na šestnáct dní proměnil ve filmový plac.
Natáčení probíhalo za plného provozu, což některým zákazníkům přinášelo šanci, že se později poznají v televizi. Herci se naopak občas dostali do role skutečných zaměstnanců, když za nimi přišel zákazník hledající určitý druh zboží. „Měla jsem na sobě modrou vestu a cedulku, na které nebylo America, takže se lidi oprávněně domnívali, že tam pracuji,“ řekla pro Access Hollywood herečka America Ferrera, představitelka Amy, a dodala, že se zpočátku musela omlouvat, že neví, kde co je, protože tam nepracuje – čímž si, oblečená do pracovní uniformy, od zákazníků vysloužila nechápavé pohledy. „Ke konci už jsem na dotaz, kde je toaletní papír, odpovídala, že ve čtvrté uličce. Už jsem věděla, kde se co nachází a bylo to určitě jednodušší, než se omlouvat.“
Pro potřeby natáčení dalších dílů už ale bylo třeba vytvořit seriálový superobchoďák, a to tak, aby prostředí působilo co nejvěrohodněji. Tím byli pověřeni vedoucí výpravy Michael G. Gallenberg a kostýmová návrhářka Alix Hesterová. Pro Hesterovou to znamená vybírat takové kousky a značky oblečení, které by si zaměstnanec nebo zákazník v obchodě typu Walmart na středozápadě opravdu oblékl (většina zaměstnanců Cloud 9 nosí pod modrou pracovní vestou vlastní oblečení). Aby Hesterová požadovaného vzhledu dosáhla, nakupuje v second handech po celém Los Angeles a ve všudypřítomných řetězcích jako jsou J.C. Penney a Nordstrom Rack.
Většina zaměstnanců Cloud 9 nosí pod modrou pracovní vestou vlastní oblečení.
Pokud jde o kulisy, Cloud 9 je – až na nepatrná vodítka, která vám připomenou, že se nacházíte ve filmovém studiu a ne ve skutečném Walmartu nebo Targetu – v podstatě kopií velkého maloobchodního řetězce: Regály se často přemisťují, takže jsou na kolečkách, a je tam pouze jedna zabudovaná ulička, která se táhne od zadní části obchodu po pokladny vpředu. Hlavní vchod, který zdánlivě vede na parkoviště, ve skutečnosti míří do zdi – exteriéry obchodu a parkoviště se totiž nacházejí v jiné části ateliérů NBC.
Nicméně zboží v regálech je skutečné (produkty v chlaďácích a v mrazáku jsou pouze prázdné krabice, jelikož ve skutečnosti nechladí) a nabídka zboží a reklamy se mění podle sezón. Například v březnu, kdy se ve Spojených státech slaví Národní den agrikultury, byl seriálový obchod vyzdoben reklamními transparenty propagující tento svátek. Michael G. Gallenberg se snaží začlenit širokou škálu značek, aby žádný záběr nebudil dojem, že seriál propaguje určitý produkt. Produkční tým tedy vytvořil vlastní značku, a pokud scénář obsahuje gag, který naráží na cenu nebo kvalitu určitého zboží, dají si pozor, aby byla terčem vtípku značka patřící pod Cloud 9.
Cheyenne se s Boem hádají, které chipsy si koupí.
V současné době se maloobchodní řetězce jako Macy’s, Kmart a Walmart houfně zavírají, což je trend nepříznivý pro business, nicméně výhodný pro Superstore. Podle Gallenberga pochází většina zboží v Cloud 9 ze zavřených obchodů z L.A. a jeho okolí, a seriál těžil i z nedávného uzavření několika prodejen řetězce Kohl’s, kterých se jen v Kalifornii uzavřelo v loňském roce devět.
Jiné vystavené produkty v Cloud 9 pocházejí od samotných výrobců, kteří profitují z jejich vystavení, ale za to, že se jejich výrobky v seriálu objeví, produkci nic neplatí. Gallenberg a tvůrce Superstore, Justin Spitzer, poukazují na to, že jelikož jsou lidé se seriálem nyní ve druhé sérii více obeznámeni, je od firem získání zboží snazší. Použití skutečných produktů přidává sitcomu na autentičnosti – což je důležité v seriálu, jehož cílem je odrážet každodenní realitu pracovníků v maloobchodě – ale pro tvůrce a účinkující to má negativní stránku: Jak Spintzer tak i America Ferrera přiznali, že je těžké odolat a nevzít si domů na konci natáčecího dne zboží, které zrovna potřebujete.
Foto: NBC
Zdroj: Flavorwire