Čtvrtý speciál bude plný šrotu, výbuchů a francouzské rebelie

Čtvrtý speciál bude plný šrotu, výbuchů a francouzské rebelie

14.12.2021 12:00


Tento týden v pátek se ponoříme hlouběji do francouzské kultury a dobrodružnou cestou nás budou provázet ostřílení motoristi Clarkson, Hammond a May. Na co všechno se epizoda zaměří a proč producent Andy Willman věnoval zrovna Francii celý speciál, se dočtete v článku.


Oblíbený motoristický pořad The Grand Tour se vrací na malé obrazovky a moderátoři v něm tentokrát budou šmírovat své sousedy, od nichž je odděluje Lamanšský průliv. Z důvodu nelepšící se pandemie ve světě se tým nemohl přesunout přímo do Francie a prozkoumat její krásy na běžném road tripu, jak je u velkých speciálu zvykem, a proto musel štáb setrvat na britské půdě. Čtvrtý speciál tak bude svým způsobem navazovat na minulou lockdownovou epizodu, v níž trio mapovalo skotské území americkými muscle cars a nemohlo vycestovat nikam do světa.

Nový díl se stopáží celovečerního snímku ponese název The Grand Tour Presents: Carnage A Trois, který v sobě kreativně ukrývá slovo, jež je ve francouzštině používáno pro termín „švédská trojka“. Kolem čísla tři se totiž bude točit naprosto vše. Nejen že moderátoři pojedou ve třech, ale pokusí se nám přinést odpověď na tři nejpalčivější otázky spojené s francouzskou kulturou: Proč jsou francouzská auta tolik podivná? Proč se francouzští řidiči nezajímají o své motory? A proč francouzský pop trhá uši?

Cesta bude začínat ve velšské hornaté oblasti Black Mountain, kde si řidiči zvolí kopec, jenž se pokusí zdolat ve svých typických rodinných francouzských autech. Podle francouzské ideologie je totiž nemožné s nefalšovaným francouzským rodinným vozem nevyjet jakýkoliv krpál. Pokud se těšíte na rajský klid a krásnou scenérii, bohužel jste na špatné adrese. Tady se budou kola protáčet, motory budou zpívat smutnou baladu a trio z aut vydře duši. Podle slov producenta Andyho Willmana, který taktéž vysvětlit, proč byl pro epizodu zvolen francouzský formát, uvidíme extrémní demolici. Na kahánku měly i kamery na palubovkách, které jsou zaměřené na moderátory. I s auty šly přímo na vrakoviště.

„Budeme zkoušet vyjet na pořádný kopec a auta nebudou mít šanci se z toho vzpamatovat. Při plánování jsme si říkali, že jen Francouzi by byli schopni něčeho takového a zároveň by jim to přišlo vtipné, a proto jsme se rozhodli mít v tomto duchu celou epizodu,“ vysvětlil producent.

Snaží se ho vrátit na čtyři, nebo převrhnout? Foto: Amazon Prime

„Chtěli jsme z toho udělat ódu na Francii, protože jí závidíme, že její vládu nezajímají žádné restrikce nebo rady, co by měli dělat,“ poukázal na problémy s natáčením v době pandemie, kvůli které produkce musela zrušit několik výjezdů, za něž předem musela zaplatit nemalé peníze. „Závidíme jim i to, že si řeknou, že prostě nebudou vyrábět auta jako ostatní, ale udělají to po svém, ačkoliv je to ve výsledku příšerné. Ctíme tento jejich rebelský zápal.“

Willman se během natáčení často ujišťoval, že epizoda bude mít stejný úspěch jako Lochdown, kde se trio vrátilo ke starým kořenům. Všechny události s epizodou spojené proto konzultoval s kolegyní, která pochází z Francie a kterou uvidíme závodit na okruhu, kde proti sobě stanou různorodé hatchbacky. „Slečna, kterou uvidíte ve filmu, jak na všechny nadává, je naše francouzská kolegyně. Pokaždé jsme se u ní ujišťovali, zda všechno funguje a jestli se jí náš nápad líbí. Doufám, že si diváci nebudou myslet, že nám dochází dech, že jsme jako Nigel Farage, protože za to bych se styděl,“ sliboval Willman, že pro tuto epizodu a budoucí zajistí neklesající kvalitu.

Speciál dále nabídne spoustu výbuchů, kaskadérské kousky s vrtulníkem nebo se vrátíme do minulosti, kdy byly v kurzu nepraktická a nebezpečná auta s obří vrtulí na přídi. Jeden takový kousek historie bude řídit Hammond, který jízdu hodnotil jako strašidelnou. „Musel jsem být pořád v pozoru, když jsem měl před čumákem obří vrtuli.“ Aktéři si v klasickém grandtourském stylu posvítí i na pravidla silničního provozu ve francouzské režii a své angažmá tu bude mít i reklama na Renault Megan.

Clarkson, Hammond a May zasednou za Citroen CX Safari, Renault Avantime a Richard bude mít to štětí osedlat právě onu impozantní Megan. Společně pak odkryjí kouzla Citroenu 2CV, který si projde náročným zátěžovým testem.

Zátěžové testy budou velmi netradiční. Foto: Amazon Prime

Podle Maye epizoda na moment získá formát starého televizního motoristického magazínu a zároveň si bude držet oldschoolový nádech. „Nacházím se v pozici, kdy jako jediný z naší party vlastním francouzské auto. Takže jsem byl připravený pomlouvat francouzská auta, jak jsou zvláštní a výstřední, protože mohu vycházet z vlastní zkušenosti, takže jsem si natáčení zcela užíval,“ prozradil James May.

Andy Willman nám krátce věnoval i náhled do budoucnosti. S Grand Tourem to zatím vypadá tak, že po čtvrtém dílu bude následovat delší pauza. Tým se zatím připravuje na natáčení, které by se mělo odehrávat mimo Velkou Británii. „I když nás natáčení těchto lockdownových epizod bavilo, doufáme, že brzy ze svých šuplíků vytáhneme pasy a vydáme se vstříc cizímu klimatu. Na to se momentálně soustředíme.“

Carnage A Trois bude dostupný s českými titulky na Amazonu už tento pátek. Pokud vám uniknul trailer, nezapomeňte se jím naladit do francouzské nálady.


Jít na The Grand Tour | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Ale k tomu se musíš registrovat nebo se přihlásit!

Zatím žádné komentáře