Rozhodněte, které auto se ve třetí sérii jako první porouchá

Rozhodněte, které auto se ve třetí sérii jako první porouchá

15.4.2018 20:00


S potěšením oznamujeme, že natáčení třetí série se opravdu rozjelo. Moderátoři se tentokrát nacházejí ve Skotsku s klasickými italskými auty a fanoušků se ptají, které z aut se jako první porouchá.


Natáčení třetí série je v plném proudu a štáb momentálně sídlí ve Skotsku, kde natáčí segment s italskými auty. Jeremy proto na svém blogu vydal video, ve kterém fanoušky žádá, aby si vybrali auto, kterému jako prvnímu dojde dech. Na výběr máte ze tří aut – Alfa Romeo GTV6, Lancia Gamma Coupe, Fiat X1/9. Jde o italské krásky, a jak všichni dobře víme, firmy, které měly tyto vozidla pod palcem, odvedly práci tříletého dítěte. Auta vám samozřejmě krátce představíme, abyste si mohli vybrat to nejméně spolehlivé.

Alfa Romeo GTV6

GTV6 byla vytvořená v 80. letech pod taktovkou Giorgietta Giugiara, který autu dodal zajímavý nádech. Z určitých úhlů jde o opravdu krásnou podívanou. Alfa tehdy sklízela veškerou slávu a bylo jasné, že si GTV6 nezkazí pověst. Šestiválcový motor 2,5l o výkonu 160 koní se jako první dočkal přímého vstřikování. U Alfy navíc dostali zajímavou myšlenku, a když pracovali na snížení neodpružené hmotnosti, tak brzdy umístili na hranici hřídel. Zda se jednalo o brilantní nápad vám už dokáže Jeremy. S autem se totiž vtipně zastavuje. Vůz vyhrával závody na Evropském šampionátu cestovních vozů, kde muselo dojít k pozměnění šestiválce za větší.

Lancia Gamma Coupe

Gammě vdechli život Leonardo Fioravanti a Aldo Brovarone. Ve své době se mohla pyšnit chlazeným 2,5l (později 2,0l) čtyřválcem. Kupé vozu se v následujících letech začalo postupně zmenšovat a zkracovat a vozidlo rázem dokázalo zajet stovku za deset vteřin. Největší chybou auta jsou vačkové hřídele, které kvůli konstrukční chybě odcházely a často se kazily.

Fiat X1/9

Fiat se v šedesátých letech pustil do vývoje vozu s předním pohonem a na stole se objevil nový plán na sportovní vůz. O design se postaral Marcell Gandini, který dostal za úkol oslovit mladé obecenstvo. Model X1/9 navíc používal motor s výkonem 75 koní, který byl odvozen z modelu Fiat 128. Ten se později dočkal dalších úprav. Při jízdě s ním ale nebudete velmi spokojeni, protože výkon není nijak oslnivý kvůli těžké karosérii.

Teď však nadešla vaše chvíle. Vyberte si jedno vozidlo, které podle vás neustojí manévry moderátorů z The Grand Touru. Vybírejte moudře.

Které vozidlo se jako první porouchá?

38%
32%
30%
138 hlasů

Foto: Peter Jolly/Rex/Shut­terstock


Jít na The Grand Tour | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se přihlaš!