Jak seriál Příběh služebnice proměnil Washington D.C. a většinu hlavních postav

Jak seriál Příběh služebnice proměnil Washington D.C. a většinu hlavních postav

6.8.2019 17:30


V šesté epizodě jsme se mohli společně s chvilkově obnovenou domácností Waterfordových podívat do přetvořeného hlavního města Spojených států amerických, Washingtonu. Pojďme si ukázat, jak se přesně hlavní město přestavělo a kde tvůrci brali inspiraci.

Na začátku šestého dílu se protagonisté seriálu (Velitel Fred Waterford, Serena Joy, June Osborne / Offred, Rita a speciální host Teta Lydie) vydají do Washingtonu D.C., kde chtějí docílit návratu Nichole do Gileádu. Než se však dostali k hlavnímu bodu cesty, setkali se se spoustou nových věcí, na které by na předměstí Bostonu nenarazili.

Tou nejvýraznější změnou, jak v našem světě, tak i ve světě Příběhu služebnice je přestavení Washingtonova památníku, kterému přibyla jedna vodorovná příčka, aby vypadal jako krucifix. Dále jsme se pak mohli dočkat nových podob rodin, přičemž ty z Washingtonu jsou velké, děti jsou zdravé a spokojené. Služebnice ale také prošly proměnou, jelikož ty z hlavního města byly umlčeny vsazením ocelových kroužků do rtů, aby nemohly vyjádřit své pocity, a aby hlavně nepřekazily ticho, které mají služebnice dodržovat a ke kterému se ‚zavázaly‘. Podle výkonného producenta stanice Hulu, Bruce Millera si seriál bere inspiraci z knížky Margaret Atwood, kde se věci mimo Boston berou více konzervativně a striktně. Podle producenta měla epizoda také znázorňovat vnitřní zoufalství June, která se ve vlastní hlavě snaží bránit věcem, které by mohly přijít i k ní domů, do Bostonu.

Samotná přestavba Washingtonova monumentu je podle Bruce Millera klíčová, jelikož je to historicky důležitá a velmi významná památka. Její přeměnou tak podle Millera Gileád ukázal, že je na steroidech, a že to není ten ‚hodný‘ Gileád z první série.

(Washingtonův památník se přeměnil na krucifix, Foto: Hulu)

Když hosté z Bostonu dorazí do Washingtonu, nabídne se velitel Winslow a jeho žena, že je přivítají do své domácnosti. V domě Winslowových se ukáže, že rodiny na vysokých místech se zdají spokojenější, a to nadchne Serenu, která se rozhodne, že chce s Fredem ve Washingtonu zůstat. Celá domácnost má podle producenta připomínat rodinu von Trappových, která byla nadaná, žila okamžikem, ale hlavně byli všichni z rodiny šťastní a spokojení. Tato až euforická představa zlákala Serenu do představy, že by mohla mít skutečnou velkou rodinu, ne jenom jedno dítě, ale spoustu dětí, přičemž všichni by byli spokojení. „Celá rodina má symbolizovat moc, všechno je to o moci," prohlásil Bruce Miller.

(June na schodech před Lincolnovo památníkem, Foto: Hulu)

Teta Lydie, která se na ‚výlet‘ do hlavního města těšila ze všech nejvíce si také odnesla nejvíce nových zkušeností. Nejvíce její pohled na velkoměstský a hlavně radikálnější Gileád změnily ‚umlčovací kroužky‘. Teta Lydie má později v díle rozhovor s June, při kterém si uvědomí, že takový Gileád nechce, a podle představitelky Tety Lydie, Ann Dowd, má nyní její postava vnitřní konflikt, který bude pro její postavu rozhodující.

(June a Teta Lydie připravující se na živý přenos z hlavního města, Foto: Hulu)

Jak se vám líbila přestavba Washingtonu D.C.? Jaký máte názor na toto radikálnější vyobrazení Gileádu? Podělte se s námi o vaše dojmy níže v komentářích.

Zdroj: Decider


Jít na The Handmaid's Tale | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se přihlaš!