Proč zajít na Venoma do kina?

Proč zajít na Venoma do kina?

21.9.2018 16:09


Kritici a fanoušci odsuzují film ještě předtím, než si odbyl v kinech premiéru. V našem článku vám uvedeme důvody, proč byste neměli jít podobnou cestou a dát filmu šanci.


První trailer bořil rekordy

Po neuspokojivých začátcích marketingu na Venoma se Sony na konci dubna vytasilo s prvním oficiálním trailerem, kde jsme mohli poprvé vidět symbionta s jeho dlouhatánským jazykem. Trailer vidělo za 24 hodin přes 64,3 milionů lidí, což bylo daleko více než u Wonder Woman a Doctora Strange. Podle analytiků se od té doby začalo mluvit o filmu pozitivně o celých 46 % více a negativní ohlasy spadly o neuvěřitelných 63 %. Co se týče sociálních médií a pozitivních ohlasů, lze situaci přirovnat k filmům jako Spider-Man: Homecoming a Ant-Man. Během měsíce byl trailer na Venoma tím nejsledovanějším z celé Spider-Man franšízy.

Líbil se vám trailer?

Spojování se Spider-Manem

Spider-Man je dodnes v komiksovém světě nejcennější značkou. V roce 2014 The Hollywood Reporter oznámil, že hodnota této značky čítá neuvěřitelných 1,3 miliardy dolarů, zatímco u celé franšízy Avengers pouhých 325 milionů dolarů. Není pochyb o tom, že se tato hodnota v průběhu let zvýšila. Spider-Manova popularita je globální, jak dokazuje i skutečnost, že Spider-Man: Homecoming dosáhl v zahraničí na tržby více než 500 milionů dolarů. Vzhledem k významu této značky není překvapením, že společnost Sony dbá na to, aby nás ohledně spojení s Venomem napínala.

I když nebylo nijak potvrzeno, jestli se Tom Holland ve filmu ukáže, studio až podezřele odmítá komentovat jakékoliv spojení s pavoučím mužem. Sony si totiž uvědomuje, že bouřlivé diskuze o tomto tématu a spojování Venoma se Spider-Manem přinesou filmu reklamu. Dalším náznakem, že by se něco takového mohlo uskutečnit, je i potvrzení ratingu PG-13, o čemž jsme vás již informovali.

Když se pozorně podíváte na třetí trailer, všimnete si hned dvou vět, které jsou přímo převzaté z knih o Spider-Manovi.

Oči, plíce, slinivka. Tolik svačinek za tak krátkou dobu.

Netrvalo dlouho a fanoušci komiksů hned poznali, že se jedná o komiks Amazing Spider-Man # 374. Režisér Ruben Fleischer v nedávném rozhovoru pro Fandango zdůraznil, že film bude mít několik easter eggů.

Jsem nadšený, že fanoušci komiksů film uvidí a budou se snažit je najít.

Ukáže se ve filmu Spider-Man?

Venomovi stačí být lepší než Spider-Man 3, aby uspěl 

Tohle už je druhý pokus, co se Sony pokouší přivést Venoma k života. Naposledy jsme ho viděli v roce 2007 ve filmu Spider-Man 3, kde nám ho představil Topher Grace, a celkový dojem z filmu a z postavy nebyl moc dobrý. Scenárista a režisér Sam Raimi se v roce 2015 přiznal Nerdistu, že s rozhodnutím přidat Venoma do filmu udělal chybu.

Snažil jsem se, aby to fungovalo, ale pravdou je, že jsem nevěřil všem postavám, a fanoušci, kteří milují Spider-Mana to poznali. Pokud režisér v něco nevěří, je od něj špatné se podílet na něčem, v co ostatní věří. Měl jsem zůstat u postav, jejich vztahů a stavět na tom, a ne se snažit překonat jistou hranici.

Je ironií, že propadák Spider-Man 3 vlastně funguje ve prospěch Venoma. Fanoušci a kritici ho totiž budou po premiéře filmu porovnávat právě s tímto filmem, který nesklidil moc velký úspěch. Venom má tedy za úkol jen jediné, a to být lepší než Spider-Man 3. Pravděpodobnost něčeho takového je velice vysoká.

Podaří se tentokrát uvést Venoma v dobrém světle?

V týdnu premiéry nebude mít velkou konkurenci

I díky tomu, že Venoma nečeká žádná větší konkurence, by si měl podle všeho vést velice dobře. Nejdříve se odhadovalo, že v prvním týdnu by měl utržit něco málo kolem 30–50 milionů dolarů, ale vypadá to, že by si mohl vést ještě lépe. Nejnovější odhady naznačují, že Venom prolomí říjnový rekord filmu Gravity z roku 2013 a na domácí půdě utrží 60 až 80 milionů dolarů za první otevírací víkend. Díky takovému víkendu ve výši 60 milionů dolarů by se Venom ocitl na stejném hřišti jako filmy X-Men: Apocalypse, Thor a Captain America: The First Avenger. Pokud by dosahoval větších čísel, byl by na dosah filmům jako Doctor Strange, X-Men 2 nebo Spider-Man 2.

Samozřejmě, že si nemůžeme na tyto odhady vsadit a čísla se mohou značně lišit. Pokud se ale podíváme na celý obrázek, Venom má potenciál utržit v několika dnech to, co se do filmu vložilo. Jeho největší výhodou je právě nedostatek konkurence. Jediným opravdovým konkurentem je film First Man, v němž si Ryan Gosling zahraje Neila Armstronga, prvního člověka, který vkročil na měsíc, a Claire Foy ze seriálu The Crown, jež si ztvární jeho ženu Janet. Netřeba ale dodávat, že tyto dva filmy jsou každý jiného žánru, a proto by se neměly nijak ovlivňovat. Dalším protivníkem by mohl být film Halloween, který se objeví 19. října, ale má vyšší věkovou hranici přístupnosti, a proto by ani on by neměl Venomovi překážet v úspěchu.

Žádný silný protivník proti Venomovi nestojí.

Sony na úspěch Venoma vsadilo vše. Film je určen k tomu, aby byl pevným základem pro nový společný kinematografický vesmír, který se bude soustředit kolem spider-manových padouchů. Kritici možná film odepsali ještě předtím, než vůbec vtrhl do kin, ale vše naznačuje, že dělají velkou chybu.

Foto: FOX


Jít na Venom | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se přihlaš!