Když seriál The Walking Dead začínal, měl za producenta někoho, jehož jméno znamenalo slibnou budoucnost. V současnosti se s ním stanice AMC soudí o miliony dolarů. Kde se všechno pokazilo?
Producent a režisér Frank Darabont se proslavil hlavně díky zfilmování některých knih Stephena Kinga jako Vykoupení z věznice Shawshank nebo Zelená míle, které jsou dodnes považovány za vrcholová díla. Proto bylo skvělou zprávou, když bylo oznámeno, že se chopí režie hororového komiksu o zombících The Walking Dead (který se později také odehrává ve vězení).
Darabont oběhl několik stanic, než jeho návrh přijala AMC. Do seriálu zapojil maskéra Grega Nicotera i herce hrající Andreu, Dalea, Carol a Moralese (se všemi se znal z natáčení filmu Mlha). Napsal scénář ke čtyřem epizodám první řady, a tu úplně první i režíroval, stejně jako první díl druhé řady. Pak se ale všechno pokazilo.
Stanice AMC oznámila, že Darabont nadále na seriálu nebude spolupracovat, protože nestíhá daný rozvrh, to se však ukázalo jako lež. Pozdější zvěsti tvrdily, že ho AMC vyhodila, protože nesouhlasil s plánem stanice na dvojnásobný počet epizod pro druhou řadu, ovšem s rozpočtem chudším o dvacet procent. Také tvrdí, že Darabont chtěl spoustu věcí přetáčet a zbytečně tak protahoval natáčení. Sám režisér prohlásil, že nebyl spokojený se zacházením stanice se štábem a herci, a prý měl i neshody se samotným Robertem Kirkmanem.
Darabont proto podal proti stanici žalobu a žádá odškodnění ve výši 280 milionů dolarů, protože nebyl dostatečně vyplacen a ani nebyl dopředu informován o svém vyhazovu, aby tak jeho odškodnění nemohlo zahrnovat nárůst zisku během dalších sérií. Zajímavé ovšem je, že smlouva ho ponechává jako výkonného producenta až do ukončení seriálu a také má právo zasahovat do spin-offů.
Žaloba byla podána v roce 2013 a případ pořád nebyl uzavřen. V roce 2018 pak Darabont podal proti AMC další žalobu ve výši 10 milionů dolarů, protože prý odhalil další pochybné finanční praktiky ve vedení stanice. AMC se vyjádřila, že z jeho strany jde o čistou chamtivost. Začátkem roku 2019 bylo Nejvyšším soudem státu New York oznámeno, že soudní jednání proběhne během jara 2020. K finálnímu rozsudku pak má dojít během roku 2021.
Zdroj článku: Screenrant; Foto: AMC
Podle mě, těch 16 dílů většině sériím škodí. Kdyby zůstali u třeba 10, tak by to mělo větší spád, stejně jako komiks.
Já myslím že TWD byl nadmíru úspěšný i bez Darabonta, těžko hledat úspěšnější seriál (možná tak GOT a i na jeho konec fanoušci nadávají). Naopak je otázka jak by to vypadalo pod Darabontem, co by třeba fanoušci říkali na 6 epizod a pak rok čekat, jestli by TWD třeba navždy nezůstal jen malým seriálem pro úzký okruh fanoušků. Ta rekordní sledovanost přišla až v dalších sériích.
Ale čo sa týka sporu, tam som na strane Darabonta a verím že ho AMC podviedli, pretože on na to išiel tak ako robil filmy, ale na seriál je potrebný iný prístup a keby šli ďalej podľa neho bolo by to moc drahé. A keďže nechcel ustúpiť, odkopli ho.
A mne sa zase viac páči neskorší prístup pomalých a sprostých zombíkov. Treba pochopiť že toto je príbeh o ľuďoch, nie o zombíkoch, a oni majú byť len kulisou a občasnou hrozbou. Keby boli naďalej takí chytrí ako v prvej sérii, tak by boli väčšou hrozbou a potom by to bol obyčajný krvák bez hlbšieho zmyslu akých je nespočet.
Mame Angelu Kang… serial bol spaseny
Tak první série byla kvalitou úplně někde jinde (ale ani ta nebyla žádná pecka). Potom se z toho stala tahle stupidní telenovela. Nedokážu pochopit, jak jsem si dřív mohl tak málo cenit svého času, že jsem to přestal sledovat až v průběhu osmé série.
Darabont byl na první řadě hodně znát – zombie nebyla úplně tupá stvoření, ale dokonce dokázaly primitivním způsobem používat předměty a byly značnější hrozbou(než v pozdějších sériích, kdy Daryl a Carol dokážou zlikvidovat prakticky celou hordu sami), mnohem hutnější atmosféra, obzvlášť první a poslední díl, byly naprosto top, pro mě stále nejlepšími díly seriálu, dialogy, apod. Škoda ho…
Jo kdyby u seriálu zůstal nemuselo to jít všechno do sr**ek.