Jenna Ortega vytvořila choreografii výstřední a gotické taneční sekvence své postavy ve čtvrté epizodě. kde brala inspiraci?
Kdo byl choreografem ikonického tance?
Ikonický tanec si Jenna Ortega vytvořila zcela sama, přičemž se inspirovala gotickými kluby 80. let a předchozím obsahem Addamsovy rodiny. Ortega tvrdí, že není tanečnice ani choreografka a při tanci se cítila dost nejistě. V rozhovoru pro NME Ortega také prozradila, že píseň od The Cramps dostala až týden před natáčením, takže musela choreografii a tanec předvést v té době, stejně jako nevědomky prodělala covid a během natáčení byla dost nemocná. Výsledek její choreografie dokonale vystihuje Wednesday Addams a její excentrická povaha jen dokresluje Wednesdayinu individualitu v rámci Wednesday.
Vlivy na Jennin tanec
Ortega zcela změnila svůj život, aby se stala skutečnou Wednesday Addams. Naučila se hrát na violoncello, šermovat a dokonce i německy. Naučit se tanec bylo pro Ortegu klíčovým aspektem, aby se dokázala vžít do své postavy. Využila spoustu inspirace, která jí pomohla skutečně ztělesnit postavu Wednesday při předvádění tance v Rave'N. Ortega se svěřila, že její pohyby byly inspirovány tancem v gotických klubech v 80. letech, který byl velmi jedinečný a expresivní, podobně jako osobnost Wednesday. V tweetu Jenna Ortega vysvětlila, že mezi další vlivy, které stály za tanečními pohyby Wednesday, patřily zpěvačka Siouxsie Sioux, Frug Rich Man Boba Fosseho, herečka Lisa Loring, zpěvačka Lene Lovich, herec Denis Lavant a také archivní záběry s gotikou v tančících v klubech v 80. letech. Ortega tyto inspirace využila ve Wednesday, aby odpovídaly jejímu gotickému stylu, který ještě více zdůraznily její šaty v charakteristické černé barvě. Ortega se dokonce inspirovala starými adaptacemi Addamsovy rodiny, včetně Wednesday Addams, kterou hrála Lisy Loring a Gomeze Johna Astina ze sitcomu Addamsova rodina z roku 1964.
Vysvětlení pozoruhodných pohybů v tanci
Několik tweetů (prostřednictvím Variety) poukazuje na to, že pohyb, při kterém má Wednesday ruce vepředu, je poctou Astinovi, který jako Gomez dělal různé pohyby rukama ve svém vlastním projektu. Ortega tento pohyb dokonale replikuje s využitím vyrovnanosti, kterou mají Wednesday i Gomez jako postavy společné. Také moment, kdy Wednesday při pohybu po podlaze hodí ruce za sebe, je dokonale inspirován Wednesday, kterou hrála Lisa Loring. Její Wednesday učí Lurche (Ted Cassidy) tančit a ukazuje mu tento pohyb. Přes veškerou chválu diváků byl tanec Ortegy některými diváky kritizován za to, že je příliš divný. Zařazení těchto pohybů ze starého sitcomu The Addams Family však jen ukazuje, jak moc současným divákům uniká smysl tohoto tance. Použitím specifických pohybů z různých verzí postavy Ortega pouze zdůraznila Wednesdayinu jedinečnou povahu, která ji činí tak roztomilou. Navíc použití pohybů z různých verzí Wednesday Addams také upevňuje její osobnost ve Wednesday a ukazuje, že ačkoli Wednesday zkoumá poměrně neprobádané období jejího života, její jedinečné povahové rysy a výstřednost zůstávají stejné.
Proč je tento tanec tak důležitý?
Ortega je chválena za mnoho aspektů Wednesday a její schopnost ztělesnit gotickou postavu je sama o sobě velkou součástí, ale pro Wednesday je důležitý zejména její tanec. Zaprvé je na něm vidět obrovská oddanost Ortegy k této postavě, včetně toho, že během natáčení nemrká. Adaptacím kultovních klasik bývá často vyčítáno, že nedokážou pokračovat v příběhu na vysoké úrovni. Nicméně její oddanost a vžití se do Wednesday, což dokazuje choreografie a provedení jejího tance, znamenala, že seriál Wednesday je schopen úspěšně pokračovat v příběhu Addamsovy rodiny. Tanec je největší ukázkou toho, jak její odhodlání umožnilo stát se dokonalou nástupkyní Wednesday Addams a vystihnout tak jedinečnou a velmi gotickou osobnost Wednesday.
Foto: Netflix
Užili jste si tanec tak jako my?
Herci a jejich teorie o druhé řadě
Wednesday se vrátí se druhou řadou
Podívejte se na oficiální teaser k seriálu
Věc na útěku
Podívejte na ukázku, kde vidíme Wednesday Addams vs. Věc
Jenna Ortega lituje virálních Wednesdayiných tanečních pohybů