Spolutvůrkyně Lisa Joy vysvětluje nejdůležitější okamžiky finále druhé série

Spolutvůrkyně Lisa Joy vysvětluje nejdůležitější okamžiky finále druhé série

27.6.2018 19:33


V závěrečné epizodě druhé řady jsme se dočkali několika zvratů, které některé diváky značně zmátly. Navíc tu díky nim zbylo hodně otázek pro příští sezónu. Spolutvůrkyně Lisa Joy v následujícím rozhovoru objasňuje některé události z finále.


Není teď Dolores v těle Charlotte? Proč na konci stojí vedle sebe?
Dolores sama sebe propašovala z parku tím, že předstírala, že je Charlotte Hale. Byla v jejím těle, ale Hale tam stále někde je. Otázkou tedy je, kde Charlotte momentálně je. To se dozvíme v příští sérii.

Když v podobě Charlotte odjela z ostrova, měla v tašce několik perel z Výhně.
V těchto perlách je několik výtvorů, které z parku propašovala. V další sezóně se dozvíme, které to jsou.

Viděli jsme, jak si Muž v černém rozřízl ruku a příliš ho to nebolelo. Je tedy výtvor? Víme, že existuje záloha jeho osoby.
V této sérii jsme viděli, jak zažíval hodně bolesti. Když si rozřízl ruku, byl šílený. Sám si nebyl jistý, zda je výtvorem či ne. V této řadě jsme v podstatě sledovali dvě časové linie v klasické film noirové struktuře. Sledovali jsme ho, jak hraje hru a zjišťuje, že jeho cesta vede do Dálavy, ale začíná být zmatený vlastní realitou a zpochybňuje svůj charakter. Když se na příliš dlouhou dobu ponoříte do hry, přestanete rozlišovat, co je skutečné, a co ne? Právě s tímto problémem se potýká a vede ho k tomu, že zabije svou dceru Emily, protože si myslí, že je výtvorem. To se ovšem zmýlil, a proto si rozřízne ruku, aby získal odpovědi. Ve chvíli, kdy k němu přijíždí Dolores, ale žádné dráty nenajde. Na konci této časové linie je odvezen do skutečného světa. Zabil svou dceru, je uvězněn ve vlastním těle, zmatený a sžírá ho pocit viny. Potitulková scéna je pak malou ochutnávkou toho, co se stane v budoucnu. Odchod Muže v černém potvrdil předchozí události a uzavřel časové linie.

A co Bernard?
Na konci opustil svůj domov, aby žil ve skutečném světě. Dolores s ním jedná zcela otevřeně. Díky tomu, že utekli z parku a dokonce coby nepřátelé spolupracují, mohli oba přežít. Právě skutečný svět budeme prozkoumávat ve třetí sérii.

Tessa Thompson na začátku sezóny prohlásila, že v této sérii budou vládnout hlavně ženy. Jak moc scenáristy druhé řady ovlivnila éra „Time's Up“?
V době, kdy toto hnutí začalo, už jsme měli napsané všechny scénáře a byli jsme uprostřed natáčení. Toto hnutí mě dnes a denně inspiruje. Tato řada reflektuje změny ve společnosti, než to začalo díky „Time's Up“ ve velkém. Ženy se potýkaly s různými formami utlačování a produkčním společnostem to nevadilo. Jsem žena, takže jsem se s tím také musela potýkat a ovlivnilo mě to. V rámci fikce bylo vždy možné zkoumat stav společnosti a poukazovat na její chyby. V umění se odráží bolesti a problémy reálného světa.

Kdo z lidí vůbec přežil? Byla to pořádně krvavá lázeň. Zastřelena byla dokonce i charakterní Elsie. Zemřel Lee Sizemore. Ale Ashley Stubbs zdá se přežil.
Mimo park je vedení. Tak jako v každé jiné korporaci, hlavouni nesídlí na místě podnikání. Sylvester a Lutz přežili. Seriál se odehrává ve velkém časovém rozmezí a je o umělé inteligenci. Lidé umírají po celou dobu.

Viděli jsme všechny ty výtvory Jamese Delose. Budou k vidění i ve třetí sérii?
Nebyly to fyzické kopie, ale vyskytují se v digitálním prostoru, do kterého vstoupili Dolores a Bernard. Jak jsme viděli ve čtvrté epizodě, mysl obvykle odmítá tělo, když jsou tito lidé přivedeni k životu. Delos se zbláznil, a proto to nefungovalo.

Měli jste připravený nějaký alternativní konec, ve kterém by příběh některých postav skončil jinak?
To si nemyslím. Skončilo to, jak jsme chtěli. Finále je dlouhé a museli jsme toho do něj vměstnat hodně. Odvyprávěli jsme příběh, který jsme plánovali. Tato kapitola je uzavřená a ve skutečném světě se nyní pohybuje jen malá skupinka výtvorů.

Jonathan Nolan je blízký přítel Elona Muska, výkonného ředitele Space X a spoluzakladatele Tesly. Letos na jaře měli společný diskuzní panel na SXSW. Musk řekl, že umělá inteligence je pro lidstvo největší hrozbou. Inspirovaly jeho teorie scenáristy Westworldu?
Pro mě je seriál morálním poselstvím o strachu z lidí. Osobně nejvíce sympatizuji s postavami Dolores a Maeve. Zkoumáme lidskou povahu, tento jedinečný experiment a extrémní lidský zážitek. Z pohledu robotů vidíte některé z lidských chyb v neúprosném světle. U lidí se projevuje násilí, stádnost a hodně temnoty, a tím se seriál zabývá. Zároveň ale vidíme i tu světlou stránku, například když Maeve obětuje vše, aby zachránila svou dceru, tedy tu nesmírnou rodičovskou lásku. Má v sobě naprogramovaný lidský instinkt a rozhodne se uchovat krásu oné lidskosti. Bylo zábavné psát postavu Leeho Sizemorea coby narcistického člověka pod tlakem, a zkoumat, co se stane, když patříte k těm nejhorším z lidstva, ale občas se ukáže to nejlepší z vás.

Foto: HBO

Zdroj: Deadline


Jít na Westworld | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se přihlaš!