Doba konspiračních teorií zjevně ještě stále neskončila. Ve svém úpadku tak vyplodila něco, čemu nemůžou ani po kotníky sahat seriály jako Flashforward, Event anebo nejnovější Revolution. V tomto případě bohužel ve špatném slova smyslu.
Novinka Zero Hour od stanice ABC splňuje snad všechno, co se počítá do žánru konspiračních seriálů. Dokonce toho má tolik, že ve výsledku z těch 40 minut vysílacího času spiknutí úplně přetéká. Ve zkratce a bez větších odhalení vám vysvětlím, proč tomu tak je.
Hank Galliston (Anthony Edwards, Pohotovost) je novinář. Jeho žena Laila (Jacinda Barrett, Suits) je hodinářka. Když si Laila jednoho dne na bleším trhu pořídí jakési zvláštní hodiny, začnou se dít podivné věci. Lailu unese člověk, kterému se přezdívá White Vincent (Michael Nyquist, kterého znáte asi nejlépe ze švédské verze filmu Muži, kteří nenávidí ženy) a který požaduje, aby mu Hank výměnou za Lailu hodiny předal. Do všeho se náhle začne motat agentka FBI (Carmen Ejogo, Kidnapped), černošský kněz, dva Hankovi spolupracovníci (Scott Michael Foster z 5. a Addison Timlin ze 4. série Californication), starý německý hodinář, mapa pokladů, nacisté a konec světa. Ano, čtete správně.
Myslel jsem si, že po klišoidním a přeamerikanizovaném Revolution už nemůže v letošní seriálové sezóně přijít nic žánrově blbějšího. Mohlo. Když už nic, tak Revolution alespoň vypadalo hezky a jejich „konspirace“ v tomhle případě byla alespoň vcelku chytře zpracovaná. To se o Zero Hour rozhodně říct nedá. Během 40 minut prvního dílu se sice nestihnete seznámit ani s jednou z postav, zato do dějové látky se úplně zamotáte. Okamžitě se rozjede šílená smršť událostí, které sem tam buď nedávají smysl anebo jsou tak strašně trapně nadstavené, že si musíte díl občas stopovat a opravdu popřemýšlet, zda se vám vážně nezdálo to, co jste právě viděli. A sledovat musíte opravdu pozorně, protože jste se právě zamotali do největší světové konspirace všech dob.
Pokud si tedy chcete ušetřit 40 minut svého času, prozradím vám, v čem je pilotní epizoda tak pitomá.
Ženská si koupí hodiny, který si schová doma. Náhle slyší, že se někdo chce vloupat do jejího obchodu, tak volá svému muži, aby zavolal policii (proč by taky volala rovnou policii, že?). Policie přijede pozdě, žena je pryč, z obchodu nic nezmizelo. Muž (novinář) si dá 2 a 2 dohromady a pochopí, že si únosce přišel pro hodiny, ve kterých se začne vrtat a objeví diamant, ve kterém je jaksi vyrytá mapa pokladu. Když za ním přijde vyšetřovat zmizení jeho ženy agentka FBI, nález zatají a přitom se také dozví, že únosce White Vincent je jeden z nejnebezpečnějších mužů planety. Se svými dvěma poskoky tedy odejdou za knězem (za kým jiným) a diamant mu svěří. Kněze ale únosce ihned zabije a diamant si vezme, takže novinář už si myslí, že jeho žena je mrtvá. Nevzdá se ale, a odjede do Kanady (pamatuje si místo z mapy pokladu). S ním tam letí o agentka FBI, a to úplně sama (když se hledá jeden z nejnebezpečnějších mužů planety, přece jich nepojede víc, to dá rozum), navíc vypráví svůj příběh, že White Vincent jí zabil manžela, takže má osobní důvod jej najít a nejlépe snad i zabít.
Nemáte dost? Ještě pokračujeme:
Mezitím novinář řekne svým poskokům, ať se do ničeho nepouští a sedí doma, což se samozřejmě nestane, takže ti dva objeví nějakého devadesátiletého muže v Bavorsku, který ty tajemné hodiny nejspíše sestrojil. Odjedou za ním a dozvídají se, že kdysi v minulosti bylo za zády papeže nějakou tajnou křesťanskou sektou zvoleno 12 nových apoštolů, z toho 4 z nich dostali speciální hodiny, které ukryli na 4 různá místa na světě, aby je nenašli nacisté během 2. světové války – jeden z těch 4 byl ale nacista (?!). Pokud proto chtějí zabránit konci světa, nesmí se ty 4 hodiny dostat k sobě, protože by to znamenalo konec světa (páni!). No a v té samé době novinář a agentka v Kanadě najdou starou nacistickou ponorku a v ní něčí mrtvolu.
Mrzí mě, že se tito jinak nadaní herci stali obětí scénáristického komplotu a musí teď plnit zlovůli jejich šíleného plánu. Ostatně ukažme si na tvůrce. Jsou jimi Paul Scheuring a Zack Estrin, kteří mají společně na svědomí Prison Break, Estrin pak pro ABC pracoval ještě na „hitech“ No Ordinary Family a The River. Není se proto snad ani čemu divit, že je Zero Hour takto katastrofálně špatný. Sice koukatelný, pro fanoušky „historie“ a „světových náboženských spiknutích“ možná i zajímavý, ale jinak opravdu špatný. Považujete-li se za diváky s vytříbenějším vkusem, pak si Zero Hour raději nepouštějte a zachraňte své mozkové buňky.
Zero Hour vysílá stanice ABC každý čtvrtek od 14.2.2013. Zde se můžete podívat na úvodní trailer.
Přesně trefená recenze…(30% pilot). Doteď nechápu o čem seriál SKUTEČNĚ je. :(
Indeed. Naozaj to bola poriadna hovadina, iHyi v podstate vystihol aj môj názor na tento výtvor (aj na Revolution :). Na niektorých miestach som sa naozaj čudoval, či to myslia vážne.Už na základe traileru som mal nízke očakávania, ale toto bolo až moc.
flashforward byl ale dobrej :(