Assassin's Creed

Assassin's Creed

2016


Michaelu Fassbenderovi se líbila myšlenka přivést k životu hru Assassin's Creed, kdy hlavní postava vstupuje do zařízení Animus, pomocí kterého navštíví svého předka během španělské inkvizice. Postava Calluma Lynche se tak dostává do kůže svého předka Aguilara, který bojuje za řád asasínům proti chamtivým a lstivým templářům.

Základní informace

Režie: Justin Kurzel
Scénář: Michael Lesslie, Bill Collage
Kamera: Adam Arkapaw
Hudba: Jed Kurzel
Producenti: Frank Marshall, Michael Fassbender, Arnon Milchan
Hrají: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Michael K. Williams, Brian Gleeson, Ariane Labed, Callum Turner, Matias Varela, Denis Ménochet, Lee Nicholas Harris, Hovik Keuchkerian, Carlos Bardem, Javier Gutiérrez, Martyn Mayger, Jeff Mash, Coco König, Octavia Selena Alexandru, Marysia S. Peres, Cali Nelle, Flor Ferraco, Christopher Whitlow, Pip Phillips, Crystal Clarke, Dacio Caballero, Emeson Nwolie, Dino Fazzani.
Scénografie: Andy Nicholson
Kostýmy: Sammy Sheldon

Oficiální synopse

Callum Lynch se dostává do problémů s tajemnou společností Abstergo, která ho chce využít skrze přístroj Animus. Díky němu se Callum vydává do dob španělské inkvizice a zažije tak vzpomínky svého 500 let starého předka Aguilara, legendárního člena asasínů. Callum nejenže pomalu odhaluje spiknutí ve starém Španělsku, ale zároveň poznává pravé úmysly společnosti Abstergo, která ho proti jeho vůli drží v zajetí.

Vznik

Herní série Assassin's Creed se stala jednou z nejúspěšnějších a nejprodávanějších her současnosti, proto se tak nějak vždy počítalo, že vznikne film. Studio Ubisoft bylo nicméně velice opatrné a uvědomovalo si, že filmy podle herní adaptace ne vždy dopadnou dobře (viz Princ z Persie: Písky času). Ubisoft stál nejdříve o to, aby se filmu chopilo studio Sony Pictures Entertainment.

Jednání se Sony sice proběhly, ale obě studia nedokázala najít společnou řeč, a tak se Ubisoft rozhodl, že film vznikne pod jejich křídly. Nejdříve to ale chtělo sehnat dostatečně známou osobnost, která by se na filmu chtěla podílet. Michael Fassbender byl unešený myšlenkou a příběhem Assassin's Creed, i když nikdy v životě žádnou hru nehrál.

(Historických sekvencí ve filmu moc nebude, ale když už, tak budou stát za to. Foto: Ubisoft)

Studio si tak s Michaelem pláclo a ten se stal producentem filmu. Dopředu se počítalo, že si Michael ve filmu zahraje i hlavní roli. Nejprve byl s projektem spojován Daniel Espinosa, ten ale po tahanicích se studiem odstoupil a na režisérské křeslo se definitivně přesunul Justin Kurzel, poměrně nezkušený režisér, který měl za sebou v době obsazení pouze čtyři filmy.

Na scénáři se usilovně pracovalo, ale i tak byl několikrát přepisován a studio nevědělo, kdy film do kin vpustí. Původní plán byl, že světlo světa měl Assassin's Creed spatřit v létě 2015, následně byl ale film odložen až na Vánoce 2016. Studio se také rozhodlo, že v tento rok nebude vydávat žádnou novou hru a bude se soustředit pouze na produkci filmu.

Po nepříznivých tržbách Warcraftu Ubisoft sebevědomě prohlásil, že počítá s tím, že Assassin's Creed nebude tak výdělečný, jak si všichni myslí. Prioritou filmu ovšem není vydělat co nejvíce peněz, ale představit film novým divákům, kteří by případně podpořili prodej nových her, na kterých chce v budoucnu Ubisoft stále stavět.

(Michael Fassbender společně s Marion Cotillard. Foto: Ubisoft)

Do hlavní role byl tedy obsazen již předem oznámený Michael Fassbender, který si zahraje postavou jak ze současnosti, tak z minulosti. Sekundovat mu ve filmu budou Marion Cotillard, která hraje zaměstnankyni společnosti Abstergo Industries, samotného šéfa společnosti si zase střihne Jeremy Irons. Jeho postava se dokonce mihla v již prvním dílu hry Assassin's Creed.

Kupodivu bylo také oznámeno, že většina pasáže filmu se bude odehrávat v současnosti. Fanoušci byli tímto oznámením překvapení, protože ve hře to bývá přesně naopak – většinu času hráč stráví v minulosti a v současnosti pak úplné minimum. V případě posledních her hráč strávil rovnou celý příběh v minulosti. Ve filmu má být španělské inkvizici věnována pouze půlhodina celkové stopáže.

Tvůrci si naschvál vymysleli zcela nový příběh s novým hrdinou, který ještě nebyl ve hrách představen. Příběh se má přesto odehrávat ve stejném světě jako hry. Justin Kurzel trval na tom, aby většina triků byla skutečných a digitálních pouze minimum. Také trval na tom, aby všichni v historických sekvencích mluvili španělsky a ne anglicky, jak by většina diváků očekávala.

Trailer a galerie


Thumbnail Play icon

Chceš taky něco napsat? Ale k tomu se musíš registrovat nebo se přihlásit!

Zatím žádné komentáře