Seriály Netflixu jsou povětšinou oblíbené jak u kritiků tak diváků. Jenže na rozdíl od klasických televizních stanic tu neexistuje žádné objektivní hledisko: reálná sledovanost. A Netflix čísla zhlédnutí svých seriálů důkladně tají. Strategii jim teď trochu nabourala stanice NBC.
Společnost NBCU tento týden zveřejnila novinářům velmi překvapivá čísla. Čísla, ke kterým se zatím nikdo z médií nedostal. Anebo je alespoň nemohl zveřejnit. Týkají se pravděpodobné sledovanosti původních seriálů streamovací služby Netflix.
Jak se k nim společnost dostala? „Špionáží“, respektive pomocí aplikace v chytrých zařízeních. Společnost Symphony analyzuje data z aplikace MI Mobile, kterou si lidé do telefonů dobrovolně instalují. Ta pak zjednodušeně řečeno poslouchá třeba to, na co se člověk dívá. A sledovaní lidé pak podle tvrzení v obchodě Google dostávají odměny za to, kolik dat o sobě nechají společnost nasbírat.
(Jessica Jones, poslední velký hit Neflixu. Foto: Netflix)
NBCU tedy se Symphony nikoho nešpehovala tajně, jak se může na první pohled zdát. Přesto je tento typ sběru dat nepříliš obvyklý. Ať je to jak chce, Symphony podle webu Variety pozorovala od září do prosince loňského roku vzorek o zhruba 15 tisících jedinců. A z těch pak díky softwaru na rozeznání zvuku získala následující data:
Jessica Jones měla v průměru za 35 dní 4,8 milionu diváků (18–49 let). Master of None 3,9 milionu diváků. Narcos 3,2 milionu diváků. U o něco „staršího“ kousku Orange Is the New Black se „sledovanost“ vyšplhala na průměrných 644 tisíc diváků. Kromě Netflixu také Symphony zkoumala videotéku Amazonu a dospěla k závěru, že jejich nový seriál The Man in the High Castle sleduje průměrně 2,1 milionu diváků.
(Amazon uspěl se svým Mužem z vysokého zámku. Foto: Amazon)
Pro srovnání: Za Netflix či Amazon si diváci platí podobně jako například za HBO nebo Showtime. Všechny čtyři zmíněné stanice (či platformy) samy produkují vlastní seriály. Tohle je průměrná sledovanost seriálových hitů, které stanice HBO a Showtime vysílaly v druhé polovině roku 2015:
- Homeland (Showtime): 1,5 milionu diváků
- The Affair (Showtime): 0,8 milionu diváků
- The Leftovers (HBO): 0,7 milionu diváků
- Getting On (HBO): 0,3 milionu diváků
Netflix měl v roce 2015 40 milionů předplatitelů v USA (celkem 70 milionů na celém světě). Za HBO si v Americe platí 30 milionů diváků (138 milionů na celém světě) a za Showtime 23 milionů diváků (kanál je dostupný jen v Americe).
Společnost Netflix odhadnutá čísla sledovanosti oficiálně nekomentovala. Svědčí ovšem o tom, že jejich seriály jsou skutečně divácky oblíbené. Alan Wurtzel, šéf oddělení výzkumu a vývoje médií v NBCU, z toho ale činí i závěry, že streamovací služby zatím tradiční televizi neohrožují. Dokud totiž seriály jako Blindspot (NBC), The Big Bang Theory (CBS) nebo Empire (FOX) přitahují každý týden k obrazovkách neprémiových stanic více než deset milionů diváků (a v případě TBBT skoro dvacet milionů), není se podle něj čeho bát.
Více k tématu si můžete přečíst například na Variety nebo na AdWeek.
The https://www.certsboard.com/…r-dumps.html Lead Auditor exam validates your expertise in auditing information security management systems (ISMS). This certification is ideal for professionals seeking to lead ISO 27001 audits and ensure organizations meet the highest standards in information security. The exam tests your ability to plan, conduct, and manage an audit program, as well as your understanding of ISO 27001 requirements. Achieving this certification demonstrates your commitment to safeguarding sensitive data and enhancing organizational resilience, making you a valuable asset in the field of information security.
#4 Jonask: No pochopitelně, z hlediska vědeckého je tam hned několik otazníků a jejich interpretace dat takhle pořádně o ničem nevypovídá. Přesto je to ale zajímavý vhled, i když jen takto omezený :-)
#1 garvon: Já bych řekl že ten rozmach streamu je hlavně kvůli technologii. Klasické TV prostě vysílají v pevném čase (max nějaká repríza) který prostě spoustě lidí nemusí vyhovovat a navíc si spousta seriálů časově konkuruje takže si prostě člověk vybere jeden a na ten sedívá, nebo si musí ten (ty) další nahrávat nebo stahovat z netu. Kdežto u streamu se může pohodlně podívat kdy chce na co chce a seriály si navzájem časově nekonkurují
Ta data ale můžou být dost nepřesná, protože to, že si lidé nainstalují špěhovací aplikaci o nich už něco vypovídá. Takže i když ten sledovaný vzorek je celkem velký, rozhodně nereprezentuje náhodný výběr z polulace, který by zajišťoval dobré statistické odhady. Takže to celé může být hodně zkreslené.
#6 iHyiJe to stejný, jako u nás, akorát že dřív v Americe běhaly slušný seriály i v klasických TV, teď už je jich minimum a to lepší dávaj kabelovky.
#1 garvon: Kdyz je to zdarma a dostupne temer kazdemu, tak je jasne, ze to bude i vic lidi sledovat. Navic u nas je taky oblibena Ordinace, Ulice a podobne kraviny…
Zajimavy je, ze ty nejsledovanejsi serialy na tradicni televizi jsou o nekolik trid horsi, nez serialy na streamovacich sluzbach. Asi se na to proste divaj lidi, co prijdou z prace a pustej televizi a je jim jedno co tam bezi. Lidi co se o to vic zajimaj a bavi je to si pustej stream nebo si to stahnou.
#2 mal #5 vlabra