Seriál Rod draka sice patří mezi nejúspěšnější seriály roku 2022 i současné doby, nicméně ani to nemění fakt na tom, že jde o velmi nákladný projekt. Právě proto nám k tomu pověděl více spisovatel George R. R. Martin.
Spisovatel George R. R. Martin je v poslední době velmi aktivní na sociálních sítích, protože prozrazuje zajímavosti nejenom ze své práce, ale i ze svého osobního života. Například nedávno zabrousil do minulosti a zavzpomínal na osmdesátá léta, kdy mu zatrhli psaní velkých scénářů pro televizní seriály, protože by jejich realizace byla až příliš nákladná.
Právě tuto dobu porovnal s tou současnou. Dnes mu sice dovolují psát velké příběhy, protože díky speciálním efektům je lze zrealizovat, ale v souvislosti s tím dochází k dalšímu problému – projekty se kvůli speciálním efektům stávají čím dál nákladnější. Martin řekl, že řešení tohoto problému nezná, ale prozatím se s tím nedá nic dělat, protože diváci žadoní po velkých projektech. Bohužel některé jsou natolik nákladné, že jejich výdělek nedorovná ani náklady.
(Všechny pohledy na draky jsou prostě velmi nákladné. Foto: HBO)
V souvislosti s tím se zmínil o seriálu House of the Dragon. Ten sice patří mezi současná veledíla, nicméně jde o velmi nákladný projekt, a to především kvůli drakům. „Draci, které diváci pochopitelně zbožňují a jejích vyšší počet je kruciální pro děj seriálu, jsou drazí na výrobu a není jich tu tak málo jako v Game of Thrones. Pokaždé, když se drak objeví v nějakém záběru, tím stanice přijde o pořádný balík peněz. Rozpočty tedy jsou vždy problémové, když je řeč o seriálech a filmech,“ prozradil George R. R. Martin.
Možná právě proto bude mít druhá série pouze osm epizod místo obvyklých desíti. Spekulovalo se o tom už dříve, nyní je to očividný důvod. Stanice sice věří svému projektu, nicméně i tak si musí hlídat svůj příjem, a tak mohla druhou řadu zkrátit, aby měla více na budoucí pokračování.
Zdroj článku: Winter is Coming
Řeknu to asi takto, Náklady jsou samozřejmě vyšší, ale nelze přece počítat výdělek jen z přijmu předplatného HBO. Seriál se přece posléze bude prodávat dalším stanicím, bude příjem z reklam atd. Dále tu jde o prestiž stanice a její obraz v očích lidí. I kdyby ten seriál nevydělal balík který by obhajoval jeho výrobu ( mimochodem to by je pak dělal každý ) tak to co nevydělá doženou seriály které nemají takové výrobní náklady. Tato praktika se přece provozovala vždy, že prestižní produkt je dotován, ale za to zvedá prestiž firmy.
Neměli na tohle myslet než tomu dali zelenou? :D Stejně jim to vydělá mnohonásobně víc.