I druhá řada měla spoustu speciálních efektů, které členové štábu vytvářely pekelně dlouho. Podívejte se, jakou práci vlastně odvedli.
I druhá řada měla spoustu speciálních efektů, které členové štábu vytvářely pekelně dlouho. Podívejte se, jakou práci vlastně odvedli.
Jít na House of the Dragon | Jít na Edna
Na podobná videa a filmy o filmu už se nedívám (konkrétně od okamžiku, kdy jsem jako kluk viděl Film o filmu Jurský park), ne že bych si nevážil práce animátorů, naopak. Ale shlédnutí podobného snímku u mě vyvolá „odčarování filmu“, už pak nedovedu vidět to, co tvůrci zamýšleli abych viděl, ale vidím jenom efekty. Podobně to mám i s rozhovory s herci o tom, jak se jim role hrála a jak na ně postava působila. Občas sice reaguju na konkrétní citát, ale video si nepustím, protože pak už navždy uvidím hrajícího herce a nikdy ne roli.
Máte to někdo podobně?
Dnes už téměř neexistuje film, který by se obešel bez CGI. Tento moderní prvek kinematografie 21. století se stal nezbytnou součástí filmové tvorby. Překvapilo mě, když jsem zjistil, že i zdánlivě banální scéna, jako je psí výkal ve filmu John Wick, byla vytvořena pomocí CGI. Ano, místo toho, aby použili skutečný exkrement, který by mohli snadno najít v parku, producenti raději zaplatili tisíce dolarů CGI specialistům, aby tento prvek digitálně vymodelovali. Tento příklad podle mě jasně ukazuje, jak důležité je pro velká filmová studia mít vlastní CGI studia, která se mohou soustředit na tvorbu vizuálních efektů. Jinak by se rozpočty filmů mohly vyšplhat na úroveň, ze které by se mnohým zatočila hlava, zvláště v době, kdy filmy v kinech často propadají a generují obrovské ztráty.
Mít CGI ve filmu je skvělé, ale samo o sobě úspěch nezaručuje. Podle mého názoru je potřeba udělat řadu správných rozhodnutí, od výběru herců, přes schválení kvalitního scénáře, až po správné nasazení CGI, které by mělo být spíše třešničkou na dortu než základem.
Když jsem zjistil, že velkou část klíčových CGI efektů pro seriál House of the Dragon tvoří studio MPC, bylo mi hned jasné, proč jsou CGI draci v tomto seriálu na tak vysoké úrovni. MPC je totiž jedno z předních studií na světě s téměř půlstoletou zkušeností v oblasti tvorby vizuálních efektů pro filmy a seriály. Pracují tam skuteční profesionálové, kteří vědí, co dělají, a proto tyto efekty tvoří podstatnou část rozpočtu. Každá epizoda je protkána náročnými CGI scénami, které mohou stát až milion dolarů. A když k tomu přidáte draky, kteří se na obrazovce objeví jen několik minut, musíte počítat s náklady okolo dvou milionů dolarů. Pokud chcete vytvořit epickou dračí bitvu, kde budou draci v plném záběru po dobu 9–12 minut, připravte se na rozpočet kolem 5–6 milionů dolarů jen za CGI. A to je jen část nákladů – dále je potřeba zaplatit herce, kulisy, natáčení na lokacích jako Chorvatsko, kostýmy, maskéry, režiséry, a mnoho dalších nezbytností.
Přijde mi, že rozpočet 20 milionů dolarů na jednu epizodu nemusí být v dnešní době dostatečný, zejména pokud obsahuje velké bitvy jako Bitva bastardů, která údajně stála 11 milionů dolarů – tedy polovinu rozpočtu jedné epizody.
Mám obavy, že HBO si vzalo na bedra finančně náročný projekt, což by jim mohlo v konečném důsledku způsobit, že seriál skončí jako propadák.
#1 Zilwicky: No výkon se neustále zvyšuje a cena jde dolů. Na druhou stranu nároky a realizmus plus detaily se zvyšují a tak cena je cca pořád stejná. Pamatuji ještě v minulém století, když V tehdejším SSSR natočili ságu velké vlastenecké války šlo cca tehdy asi o 12 celovečerních filmů. Když to viděli v USA, tak první co zaznělo bylo, že to by v Hollywoodu nikdo nezaplatil. V SSSR to tehdy natáčeli tak, že se využilo vojenských cvičeních a na filmech se podíleli celé divize a tankové sbory. Proto ty scény byly na svou dobu monumentální. Dnes by se to zmáklo pomocí CGI za zlomek ceny, a v bližších záběrech i lépe, protože občas bylo vidět, že na tehdejší tanky SSSR flákli překližkovou kamufláž, aby vypadaly jako Německé. V detailních záběrech použili pravé muzejní tanky a transportéry.
#3 ZilwickyVždy ked vidim takéto video ma tak napadne – vydajú aj nieco detailnejšie? Napríklad: aké zaujímavé technické problémy museli riešiť, koľko trvá render jednej takej minútovej scény s drakom, atď. Lebo takýchto videí je plný internet, neprináša to absolútne nič nové.
„Aha, používame CGI a modré plátno, to ste určite nevedeli a mysleli ste si ze tie draky sú reálne, coo?“ :D
Ale tak hádam že lepšie ako nič no
Poklidná atmosféra je u konce, princezna a královna si jdou po krku
Zelení budou dobývat Havranův hřad a draci začnou tančit
Jde do tuhého, věci se rychle začínají vymykat kontrole
Druhá řada pomalu směřuje ke svému konci
Vše začíná směřovat ke střetu draků
Jak by vypadal seriál House of the Dragon, kdyby měl intro seriálu Succession?