Nová variace na populární detektivku, ve které se hlavních rolí chopila oblíbená komická dvojice Will Ferrell a John C. Reilly, se právě stala posledním letošním propadákem. Co o filmu řekli zahraniční kritici a diváci, se dočtete uvnitř článku.
Po pěti společných filmech se herci Will Ferrell a John C. Reilly znovu objevují ve společném projektu, ve kterém ztvárňují ikonické role Sherlocka Holmese a Johna Watsona. Vedle ústřední dvojice se ve filmu objevili i slavní herci Ralph Fiennes (Moriarty), Hugh Laurie (Mycroft Holmes) a Kelly Macdonald (paní Hudsonová). Přesto snímek propadl a po prvním týdnu v amerických kinech se společně s Welcome to Marwen krčí na posledním místě tržeb, přičemž jej drtí konkurence v podobě Mary Poppins, Bumblebee a hlavně Aquamana.
Sherlock ve Ferrellově podání moc nezaujal. Foto: Columbia Pictures
Nejnovější inkarnace Doyleových příběhů zcela propadla u kritiků, přičemž někteří z nich dokonce odcházeli z kinosálů ještě před koncem představení. Podle nich jsou vtipy populární dvojice zoufalé a i když se jich vyskytuje ve filmu dost, dobrá polovina z nich pouze recykluje dřívější počiny Reillyho a Ferrela. Jiní kritici zase hovoří o určitém zpoždění snímku, jenž měl prý dorazit do kin již dříve, aby působil jako parodie na Ritchieho Sherlocka.
Film propadl i u diváků, což značí jeho nízké skóre na portálu IMDB, kde utržil hodnocení 3,6/10 a neuspěl rovněž na Rotten Tomatoes. Tam získal od diváků 25 %, což je ale pořád více než od kritiků, kteří mu dali procent sedm. Vzhledem k zahraničním hodnocením je možné, že se film ani nedočká premiéry u nás, proto bude zajímavé sledovat, zda jej v tuzemských kinech nakonec uvidíme.
Co říkáte na hodnocení filmu Holmes & Watson?
Will Ferrell prostě není vtipný a nikdy nebyl. Change my mind.
měl ho hrát Cumberbatch a bylo by :D
A važně třeba trailer na tento film by bylo to, co by vás přimělo jít na tento film?
#3 Skeve: To bude práce britského distributora – jsem zvědavá, jestli to v Británii snímků pomůže. Každopádně mezi filmovými komentátory v US se mluvilo o naprostém nedostatku marketingu – ale třeba to tam taky nepodcenili. Ne že by jim to tedy pomohlo, spíš by tím opravdu přišli o více peněz než už utratili.
#1 RhaeLin: ja byl minuly tyden v londyne, a tam byly upoutavky na film videt uplne vsude – na bilboardech, na doubledeckerech…
#4 RhaeLinUz bolo tych Sherlockov ci filmovych alebo serialovych prilis…
Doporučila bych přepsat formulaci hodnocení z Rotten Tomatoes – procenta na RT nejsou hodnocení, které filmu udělili diváci/kritici, nýbrž procento diváků/kritiků, kteří filmu udělili kladné hodnocení (nadpoloviční počet hvězdiček/procent u jednotlivých hodnotitelů). 7 % by tak mohl získat i film, jehože průměrné hodnocení je jen něco málo pod 50 %. Každopádně i tak je to skóre žalostné. Navíc jsem na film nepostřehla prakticky žádný marketing, takže nízké tržby nemůžou být zase tak překvapivé. Zdá se, že studio filmu nejspíš nevěřilo natolik, že se rozhodli ani neutrácet více peněz na marketing a jen ho nechat vyšumět.
#3 Skeve