Čtrnáctá epizoda se věnovala otcům a synům a aby to bylo fér, ta patnáctá se věnuje matkám a dcerám. A taky sněženkám.
#1 „Úvodní sekvence“
V úvodní sekvenci je vidět hodinovou věž ve Storybrooku.
#2 „Mladá Sněhurka“
Ve flashbacku je vyprávěn příběh Sněhurky, když byla ještě dítě a její matka, královna Eva, ještě žila.
Krátce nato vidíme, jak ji matka srovná potom, co se zachová povýšenecky vůči své služebné. Z perspektivy šestnáctého dílu je to zvláštní, protože Eva se zachovala podobně vůči Coře a byla v tom podporována, takže je podivné, že se z ní postupem času stala taková světice.
#3 „Starší Sněhurka“
Zpátky ve Storybrooku Sněhurka slaví své narozeniny. Tedy slaví je silné slovo, nejradši by na ně zapomněla. Krasoň jí ke snídani usmaží dokonale kulatý lívanec (asi z polotovaru od Babičky) a řekne, že ten jediný dárek, který pro Mary přišel, není od něj. Ukáže se, že je od Johanny, její služebnice. Je zvláštní, že na sebe ve Storybrooku za nějakých 30 let nikdy nenarazily, to město přece není tak velké.
#4 „Hookův hák“
V kanceláři šerifa Hook bez problémů zneškodní Davida, sebere mu klíče a ihned neomylně otevře šuplík, ve které najde svůj hák. Nechtěl bych s ním hrát pexeso. Divím se ale, že na to šel tak složitě, vždyť jako pirát musí umět otvírat zámky na bednách s pokladem, dostat se do šuplíku hrubou silou by pro něj měla být hračka.
#5 „Setkání po letech“
Sněhurka vypátrá Johannu. Nechala jí snad její služebná svoji adresu? Proč po ní nepátrala už dříve? Aha, už vím, tato část dějové linie ještě nebyla na papíře.
Mezitím, na úplně opuštěném místě uprostřed lesů pátrají dvě ženy v černém, Regina a Cora, po Rampelníkově dýce. Dělají při tom však nemístný hluk, díky čemuž na ně Sněhurka přijde a odhalí jejich ďábelský plán. Musím ale uznat, že Regina je opravdu dobrá, když dokáže vykopat tak velkou díru a ani se při tom neumaže a nezapotí. Proč vlastně nepoužila magii? A Cora jen stojí opodál a sleduje svoji dceru, jak se lopotí s lopatou.
Mary Margaret hned Regině vyslepičí, že ví, co s matkou kují za pikle, a nabízí jí, aby se přidala na „stranu dobra“, dokud ještě může. Regina kontruje, že než aby byla v místnosti s bandou pokrytců (touché), bude radši s Corou na své temné straně. V OUaT není bílá jako vypraná v jednom z pracích prášků z reklamy a i Sněhurka tam má kus másla na hlavě. Všichni nicméně vědí, že Regina má slabost pro Henryho, proto se ji i Mary snaží manipulovat právě tímto směrem.
#6 „Hodiny tikají“
Mezitím v New Yorku se podivná rodinka sbližuje. Henry si užívá nového tatínka, dědečka i pizzy a všechno vypadá v rámci možností idylicky. Kde se vzal, tu se vzal, objevil se najednou Hook a jeho hák si našel neomylně cestu do Rampelníkovy hrudi. Emma se ovšem nedá zastrašit, vezme jakýsi dlouhý dutý předmět a majzne jím piráta po hlavě. Při té příležitosti se dozvídáme zajímavou věc – Neal Hooka zná. A dokonce umí řídit i jeho loď – Jollyho Rogera, nejrychlejší koráb všech sfér, což je dobře, protože je třeba přepravit jeho raněného otce do Storybrooku. V ráně je jed, na který neexistuje lék, a čas tiká…
Stejně by mě ale zajímalo, jak Hook věděl, ve kterém vchodě Golda najde.
#7 „Modrá víla – poslední naděje“
Zpátky v minulosti Sněhurce umírá matka a ona chce udělat cokoli, co by jí zachránilo život. To ovšem netuší, že aby ho opravdu mohla zachránit, musí obětovat život někoho jiného. Zničená se vrací k matce s tím, že neuspěla, že to udělat nedokáže. Ta je ovšem šťastná, že její dcera dokázala odolat černé magii.
#8 „Moc vítězí“
Rampelník se nakonec nechá přemluvit a prozradí, kde je ukryta jeho dýka. To ovšem neměl dělat, protože Cora s Reginou jsou Sněhurce v patách, a jakmile ji David vysvobodí ze zajetí hodinové ručičky na věži, objeví se fialový dým a na problémy je zaděláno. Temná strana má zajatkyni – Johannu. Díky ní se Cora zmocní dýky a Sněhurčinu služebnou ještě navíc shodí z věže. Strana dobra vs. Strana zla: 0–2.
#9 „Královna je mrtvá“
Královna zemře a zrovna na Sněhurčiny narozeniny, jaká smůla. Až o mnoho let později ve Storybrooku se Mary Margaret dozvídá, že Modrá víla byla ve skutečnosti zamaskovaná Cora. A její matku zabila právě ona, aby se tak Regina mohla stát královnou. Cora dokonce narafičila i záchranu Sněhurky svou dcerou právě ve chvíli, kdy kolem projížděl král hledající novou královnu.
#10 „Nealovo malé tajemství“
Neal se již nějakou dobu snažil Emmě něco sdělit, nakonec se to ale vyřešilo v podstatě samo ve chvíli, kdy jeho snoubenka přiběhla na scénu.
#11 „Čas na změnu“
Mary Margaret pod vlivem zejména posledních událostí přehodnotí svoji potřebu být neustále za tu dobrou. Vždyť jen věčně inkasovala údery, vracela je v dobrém a potom sledovala, jak se jí temná strana směje do obličeje. Jak dlouho tohle člověk dokáže vydržet, pokud není masochista? A Snehurčina nádoba trpělivosti právě přetekla – rozhodla se, že zabije Coru…
Žeru Dr.Who, tak to snad vysvětluje :o).
Každopádně miluju Rampla/Golda, on je tak záporný, ale tak zajímavý/rozporuplný, ale pochopitelný…A Regina je velmi dobrá role, nepovažuji ji za zlou. Zdaleka není tak černobílá, fádní a nudná jako Sněhurka. Jsou oba tak životní a reální! Cora přešla na stranu temna, z té to doslova sálalo. Ta byla jasná zlounka. Ale Sněhurka je tak kladná, až je cukerínová.Pohádková,dokonalá.Blee. Když provedla tu věc s Corou, tak se mi vlastně ulevilo. Emma stojí vprostřed: smysl pro spravedlnost, ale temná minulost zlodějky. Taková Xena. Mám pocit, že jsem se do seriálu integrovala, což se mi stává málokdy, prostě jako když čtete dobrou knihu a najednou s údivem sledujete, že se ztotožňujete s jednou z postav. Že si dovedete představit bez mrknutí oka, že se ten příběh děje vám. Naposledy jsem takhle prožívala Harryho Pottera , knižního, ne filmového, a pak Hru o trůny a Sherlocka (toho britského). Snad díky tomu bych vůbec neměla divítko, kdyby se objevili ufoni nebo démoni nebo takové tyhle pohádkové a fantasy věci v reálu. Bych nemrkla okem ;-) :o). A to jsem už dáma středního věku.
Ad Eva: vycházel jsem z logiky OUaT, že černo-bílost charakterů se dlouhodobě nemění, což platilo v podstatě až do chvíle, než se Sněhurka rozhodla zabít Coru. Tvůrci seriálu rozhodně odvádějí skvělou práci, zejména obsazení je velice dobré, ale některé scénáře nebo části scénářů jsou dost odfláknuté.
Gepeto: Já to nemyslela tak doslova s tou blbinou. Ten seriál miluju a každý týden čekám netrpělivě na další díl, který pak vidím několikrát. Je to pohádka, tak nad mnohými nelogičnostmi přivřu oči a hlavně si mnohé vysvětlím sama. No a hlavně nám jich spoustu postupně odkrývají sami tvůrci. No a to je na tom seriálu právě báječné. Mě například nejvíc zajímá otázka, jak se objevil ve Storybrooke Henry? Kdo ho tam donesl? Jak to, že ho adoptovala ze všech lidí nja světě zrovna Regina? Jak dlouhé prsty v tom měl Rample/Gold? apod.
#5 Pepyna: Blbinou by som to nenazval.
V seriáli je množstvo divných vecí a nelogickostí, ale väčšina z nich musela byť daná ako obeť pre plynulosť a nerozťahanosť (myslím si, že aj tvorcovia si uvedomujú niektoré divné veci, napriek tomu iná cesta nebola). Okrem toho, seriál je zaujímavý, baví ma, Rampel, Zlá kráľovná, Emma a im podobní podávajú úžasné výkony a je neskutočne premyslený (majú v tom naozaj dobrý systém, akurát trocha nechápem vec okolo Cory/Xaviéra/Henryho/Evy a prečo Cora skončila pri stajniach, nezabila Evu už skôr, ale to som sa divil aj prečo EQ neublížila Snehulienke mágiou a odpovedali mi v epizóde 2×10, takže tomu dávam čas). Som ochotný odpustiť seriálu tieto divnosti a mnohé zpackané herecké výkony (nemenované) keďže je to zaujímavé.
Keď si vezmem taký Twilight, nelogický, zpackaný, bez pointy či zmyslu a ani hlavná zápletka nie je ani originálna, ani zaujímavá. Títo tvorcovia sa určite nejeden večer natrápili tvorbou histórie a prepojení a to si cením.
Okrem toho tá vec s Johannou: Ja bývam v meste možno ešte menšom než je Storybrooke (malá obec) a rozhodne som ešte za 17 rokov, čo tu žijem, nestretol všetkých ľudí. Možno preto, pretože som domased a extrovert. Prečo ním nemôže byť aj Johanna? Keby je tam hafo takýchto postáv, ktoré boli záhadne objavené až v 2. sérií nepoviem, ale pri jednej mi to nevadí.
Ale neberte to ako odpor proti týmto postrehom. Sú zaujímavé a tiež sa často nad tým sarkazmom pobavím. Hlavne napríklad tá vec s Hookom a tým, ako presne vedel, kde v Manhattene má ísť.
Díky za postřehy, vždycky se báječně pobavím. Seriál sleduju pečlivě a poctivě, miluju ho, ale je to fakt blbina. Jen ale piš postřehy ke všem dílům a včas. Těším se na ně skoro stejně jako na další díly. Rozhodně se víc zasměnu než u seriálu samotného.
#6 Gepeto#3 Nameless1: Jiminyho omylom pristúpia, Rampelník omylom vypije jedovatý elixír namiesto džúsu na raňajky, Zlá kráľovná od zlosti spadne z balkóna a zili šťastne až nepomreli. :)
Se bojím, že to skončí tak, že princ probudí Sněhurku potom, co snědla otrávené jablko, a ona řekne, že měla hroznou noční můru o tom, jak je Zlá královna všechny přenesla do nějakého podivného města s názvem Storybrooke.
#4 Gepetovšimli jste si, že vždy novější díl má víc WTF než ten předchozí? bojím se, jak to skončí :D
Ad Evina zmena: Povedal by som, že po tom všetkom Cora prišla za Evou, aby jej ukázala svoju temnú moc a dcéru a vychválila sa. Aj tak však z nejakých príčin kráľovnou skončila Eva a princeznou Snehulienka. Preto sa Cora rozhodla, že ich zničí a že Snehulienku spraví zlou a možno sa s tým vychvastal aj Eve, preto bola Eva rada, že Snehulienka neprišla na temnú stranu. A možno že Eva vedela čo jej je a vlastne sa rozhodla umrieť a neriešiť to ako pokánie za to, čo spravila Core. Možno práve roky a presunutie k dospelosti a tieto udalosti Evu napravili.