Sheppardův tým prochází bránou na další misi a zjistí, že jsou na další z antických základen. Vypadá to, že na planetě žijí Antikové. Přichází tedy i dr. Weirová, ale při odchodu týmu zjistí Oberoth, vůdce rasy Asuranů, že lidé pocházejí z Atlantis. Nechá je tedy zajmout. John a jeho tým zjistí, že Asurany vyvinuli Antikové pro boj s Wraithy, jenže se jim celý experiment vymknul z rukou a rozhodli se tedy Asurany vyhladit. Asurané jsou vlastně lidští replikátoři a chtějí nyní Atlantis kvůli pomstě zničit…
Po objevení základny Antiků se Weirová přidává k týmu a cestují na planetu Asuras. Jsou to moderní lidé a netrvá to dlouho a tým dojde k závěru, že se jedná o nepovznesené Antiky. Jejich vůdcem je arogantní Oberoth, ale setkávají se s Niamem, který je zavede před Vysokou radu. Oberoth jim vysvětlí, že pocházeli z Atlantis, ale nedbali jejich rad během války s Wraithy a odešli. Řeknou Asuřanům, že hrozba Wraithů stále trvá, ale jsou překvapeni, když se dozví, že mají plán na jejich totální vyhlazení. Nechtějí se s nimi ale o něj podělit. Weirová chce získat nějaké ZPM, ale Oberoth začne být podezíravý a tvrdí, že nemají nic, co by jim mohli poskytnout. Když chtějí odejít, jsou ale zatčeni a uvězněni. Podaří se jim ale lehce uniknout a dostávají se na Atlantis, která je pod palbou. Najednou se Sheppard probudí a zjistí, že jsou stále na Asuras, nejsou to Antikové, ale Replikátoři a vědí teď adresy Atlantis a Země. Oberoth vezme loď stejnou jako Atlantis a letí Atlantis zničit. Tým se od Niama dovídá, jak to s Asuřany bylo a chce jim pomoci přepsat základní kód, protože chce být jako Antikové a nevěří v to, co Oberoth dělá. McKayovi se podaří přepsat Niamův základní kód a také přetíží ZPM lodi. Unikají v Jumperu, ale nejde to podle plánu a Asuřané eliminují přetížení a resetují Niama.