Ta třetí ještě ani nezačala, přesto tady máme z úst hlavního tvůrce prakticky potvrzení, že stanice CBS All Access počítá se čtvrtou řadou. Tvůrci na scénáři již pracovali, i když další sezóna nebyla oficiálně ohlášena. A co ještě Kurtzman řekl o pandemii a tvůrčím procesu?
Alex Kurtzman měl vždy připravenou hrubou kostru pro tři řady. Za chvilku se dostaneme právě do bodu, kdy odhalíme jeho plán pro tři sezóny seriálu Discovery. Pokud ho ovšem něco pandemie koronaviru naučila, tak to bylo to, že musíte být vždycky o krok napřed. Kurtzman tak se svým týmem využil čas v karanténě, aby se okamžitě začalo pracovat na dalších scénářích.
A to nejen k Discovery, ale taktéž třeba k Picardovi. Kurtzman by teď chtěl obecně docílit toho, aby scénáře byly hotové dříve. V minulosti se totiž stávalo, že i když jedna řada právě skončila v televizi, existoval jen hrubý námět té další, nikoliv hotové scénáře. Tvůrci si mezitím dali pauzu, odjeli na dovolenou a následně se za několik měsíců setkali, doladili scénáře a začalo se natáčet. To by se v následujících měsících mělo změnit, aby Kurtzman mohl lépe plánovat a například se mohly začít stavět i kulisy. Celý proces by se měl výrazně zefektivnit.
Kurtzman celkově nerad vzpomíná na dobu v karanténě. I když třetí řada byla dotočená deset dní před povinnou uzavírkou, postprodukce se na dálku dělala opravdu těžko. Trikové společnosti byly pandemií hodně zasaženy, uvnitř organizací se musela nastavit zcela jiná úroveň komunikace. Než se lidé naučili pracovat v nových podmínkách, bylo jasné, že triky nebudou dodělány hned u několika projektů.
(Bohužel s koncem natáčení práce nekončí. Foto: CBS All Access)
Trikové společnosti tak nebyly schopny efektivně plnit své závazky studiím, vše se logicky začalo posouvat. I nahrávání hudby byl velký problém. Najednou skladatelé neměli k dispozici orchestry o počtu padesáti šedesáti lidí, a tak každý hudebník nahrál své pasáže sám doma a následně je posílal hlavnímu skladateli, který všechny nahrávky zmixoval, aby to vypadalo, že všichni nahrávali pospolu. Jednalo se o dost bizarní práci, nicméně jinak to nešlo.
Zkrátka se v tomto krátkém čase musela udělat spousta práce navíc, kterou normální člověk nevidí. Když skladatel nahrává s orchestrem, není problém odchytit chyby a zahrát to znovu, když se mu něco nelíbí, ale představte si, že dostanete šedesát nahrávek od šedesáti různých lidí, které musíte pospojovat. Některé z nich nejsou dokonalé a to nemluvíme o logistických a technických problémech při samotném nahrávání. Práce se začala šíleně komplikovat a Kurtzman věděl, že se zkrátka třetí řada musí posunout.
A to samozřejmě nebyly jediné potíže, které se v rámci postprodukce objevily. Vše není pouze o tricích, ale o klasickém střihu, mixu zvuku a dalších věcech, které se dělají u všech seriálů. Pokud jste si na práci najali společnost, která byla ze dne na den zničehonic zavřena, je jasné, že bude chvilku trvat, než její zaměstnanci začnou pracovat z domovů, kde třeba nemají k dispozici tak špičkovou techniku jako právě v práci. Těch problémů musel Kurtzman řešit za pochodu několik a je to jeden z důvodů, proč třetí řadu Discovery uvidíme až letos v říjnu.
Jste rádi, že se nejspíše dočkáme čtvrté řady?
Zdroj: ComicBook.com
Letošní podzimní sezóna bude velice chudá tak jsem alespoň rád, že Discovery začne v říjnu a ne až další rok, jako je tomu u většiny mých seriálů.