Proč zápletka seriálu Star Trek: Discovery u většiny diváků nefunguje?

Proč zápletka seriálu Star Trek: Discovery u většiny diváků nefunguje?

31.12.2021 16:15


Čeho je moc, toho je příliš. Aktuálně jsme v polovině čtvrté řady Discovery a někdy se nám zdá, že toto je jen zlá noční můra. Toto přece nemůže být Star Trek. Tvůrci počínaje třetí řadou ve čtvrté klesli na úplné dno, ze kterého se těžko půjde odrazit. Proč nic kolem Kurtzmana nefunguje?


Máme tu čtvrtou řadu seriálu Star Trek: Discovery a to, co naznačila druhá řada, potvrdila třetí a nyní stvrzuje čtvrtá, je opravdu špatný odkaz celého seriálu a pochopitelně to vrhá ten nejhorší možný stín na celý Star Trek. Ostatně většina z vás asi přesně ví, o čem hovoříme, neboť hodnocení čtvrté řady je opravdu žalostné.

Je nutné se ovšem zeptat – proč seriál vůbec nefunguje? Seriál chce být hrozně in, ve všem naprosto spravedlivě vyrovnaný a dát všem prostor v seriálu zazářit a uzobnout si kus Star Treku pro sebe. Jenže prakticky ze všech postav se stali ubrekánci, kteří potřebují každý díl sedět na terapii, aby mohli pokračovat ve svých životech.

(Ani politikaření není v seriálu zábavné. Foto: Paramount+)

Mentální rozklad hlavních postav by nebyl problém. Naopak – divák má rád, když jeho postavy procházejí nějakým vývojem. Jenže problém u našich postav je ten, že žádným neprošly. Zničehonic v danou epizodu brečí, fňukají, naříkají a na konci epizody jdou na terapii k Hughovi. A takto stále dokola každou epizodu.

Každá postava je v seriálu jednotvárná, žádná ničím speciálním nevybočuje ze zajetého standardu. A není o tom, kolik ras v seriálu máme, jaké různá sexuální pohlaví postavy mají, jakou mají barvu pleti. O tom to vůbec není. Když totiž pomineme tuto různorodost, tak postavy jsou bohužel charakterově naprosto stejné, ploché a nezajímavé. A zde se zkrátka potvrzuje jedno krásné, staré pravidlo – různorodá postava je ta, co má co nabídnout charakterově, ne nikoliv dle barvy pleti apod., jak si bohužel většina tvůrců tohoto seriálu myslí.

I se špatnými postavami jde ale udělat alespoň trochu dobrý seriál, pakliže se má tendenci opřít o silný scénář. Jenže ten je problémem číslo dva. Imaginární nepřítel, nekonečné tlachání rádoby sci-fi žvástů, které nedávají smysl, a příběh, který nikam nevede od první minuty nové řady. To je zkrátka vizitka letošní sezóny a nezdá se, že bychom se v dalších dílech ubrali jiným směrem.

(Rozdávání zlatých malin by bylo v tomto seriálu tak jednoduché. Foto: Paramount+)

I v takovýchto chvílích je úplně jedno, zda hlavní téma je uchu líbivé, zda digitální efekty stojí za to či zda výprava a masky jsou dokonalé. Vše se mine účinkem, pakliže scénář je tou největší slabinou seriálu, který nemohou pozvednout ani dobře napsané postavy a už vůbec ne herci, kteří svým mdlým projevem a žádnými zkušenostmi nemají v moci nikterak seriál zachránit. Aneb tak to vypadá, když děláte konkurz na autobusové zastávce. Být hercem je stále ceněné povolání a jedinec pro ně musí mít vlohy. To ale většina sebranky Discovery nemá.

Seriál je zkrátka produktem pro pár vyvolených v Americe. Pro Evropany je ovšem toto stále silné kafe, které není pro nás zcela stravitelné. Nejhorší je, že pýcha tvůrců je příliš veliká, aby se chytli za hlavu a zeptali se sami sebe, zda je vůbec něco špatně. Sebranka okolo Alexe Kurtzmana je přesvědčená o své dokonalosti a idealizaci dnešního světa, že je pár stovek špatných recenzí absolutně nerozhodí.

Nečekejme tedy žádnou změnu v dalších sezónách, protože stoprocentně žádná nebude. Alespoň ne od tvůrců. Pakliže nezakročí stanice Paramount+, nenajme nové lidi, kteří skutečně ví, o čem Star Trek je, tak tu budeme mít další prznění známé značky, která je znásilňována tím nejhorším způsobem. Arogance a styl vyprávění Kurtzmana a jeho bandy už opravdu nemá meze. Kam se hrabe Kathleen Kennedy u Star Wars, ta je oproti Kurtzmanovi svatoušek.


Jít na Star Trek: Discovery | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se přihlaš!