Ve druhé řadě byla postavena Allison do nemožné pozice, ale zároveň bylo odstraněno i nejobtížnější rozhodnutí, které byla nucena učinit v komiksech.
Šedesátá léta neprokazují žádnou zábavu pro žádného ze sourozenců Hargreeves, ale i přes polstrované cely a přiléhavé kulty je to Allison, kdo dostane ze všech to nejhorší. Allison, která byla nucena trpět nekontrolovatelným rasismem doby, našla paprsek světla v Raymondovi, místním aktivistovi, kterého si vzala a usadila se s ním. Jakmile však její sourozenci najdou cestu domů, musí Allison hluboce zmateného Raymonda nechat za sebou. Je to sice srdcervoucí volba, ale s Allisonovou dcerou v její době je to prakticky jasná volba.
V původním komiksovém příběhu The Umbrella Academy však Allison během svého dobrodružství ze 60. let učinila ještě obtížnější rozhodnutí. Temps Aeternalis (divákům Netflixu známý jako Komise) odchytili biologickou matku dvou členů Akademie Umbrella, Pětky a Luther a vyhrožovali Allison jejím zabitím. A.J. Carmichael vydíral Allison, která musela v koloně nastoupit na místo Kennedyho manželky a využít svých schopností k vraždě prezidenta. V seriálu se ale všechno stalo trochu jinak.
Ve druhé řadě je JFK zabit záhadnou Majestic 12. Allison a její sourozenci jsou zaneprázdněni zastavením další apokalypsy, přičemž Vanyu vyšetřují podezřelí vládní agenti a hrozí, že Vanya se stane opět apokalypsou. Tato skutečnost drží Allison daleko od smrti Johna F. Kennedyho, a to značí velkou odchylku od komiksů.
Foto: Netflix
Allison nezabila JFK v seriálu primárně kvůli širším rozdílům mezi komiksy a televizní show. Sourozenci Hargreeves vstupují do šedesátých let náhodou, snaží se zastavit apokalypsu, zatímco jejich komiksové protějšky jsou tam speciálně kvůli atentátu. Ještě důležitější je, že Allison má v komiksu Dallas velmi temné myšlenky, stále není schopna mluvit. Temps jí naslibují, že vyléčí její dosavadní stav, což vyvolává pochybnosti o Allisoniných motivacích pro misi. Seriálová Allison kráčí úplně jinou cestou, vezme si Raymonda, učí se s jeho pomocí postupně mluvit a stává se obhájcem práv černochů. Tyto dodatky k příběhu Allison nahrazují její atentát na JFK.
Vyzbrojený rukojmím a vědomím, že dva ze sourozenců Hargreevesových jsou příbuzní krví, přináší komiksovým Temps více munice k vydírání Allison, aby byla poslušná. Televizní seriál jde drasticky pozměněnou kreativní cestou. Staví Komisi do bitvy s Jednatelkou a nedává jim vůbec žádný důvod, aby chtěli JFK mrtvého (rozhodně ne Allisoninou rukou). Série od Netflixu se navíc nezmínila ani o žádné biologické matce sourozenců, takže najednou představit jednu jako rukojmí by bylo značně zmatečné.
Dalším hlavním důvodem změny oproti komiksům je Luther. Temps řeknou Allison, že jejich vězeň je matkou Pětky a Luthera, a kvůli jejím romantickým citům k němu se cítí nucena uposlechnout. Romance Luthera a Allison je ovšem v seriálu na dlouhou trať. Když byl na scéně Raymond, Allison okamžitě svoje city k Lutherovi zazdila, takže by to pro její postavu bylo víceméně chybou.
Jste rádi, že něco takového nebylo v seriálu ukázáno, nebo vám to naopak chybí?