Barevný komiks: Zákulisní informace ke 30. číslu

Barevný komiks: Zákulisní informace ke 30. číslu

23.1.2022 15:00


Poslední číslo pátého svazku nás zavede zpátky do věznice, kde se všichni strachují o trojici, jež odešla na místo havárie helikoptéry. Kdo se v tomhle čísle měl původně porvat a proč v komiksu existuje slovo zombie, zatímco v seriálu nikoliv?


Tohle bylo zábavné číslo. Hezké ohlédnutí za ostatními postavami. A to skvělé zmatení, když si myslíte, že Glenn zradil skupinu a utíká zpátky do věznice, jenže to ne! Byl to Tyreese, který se je vydal hledat. Myslím, že mi to vyšlo hezky, a poslední strana nejenom tohoto čísla, ale celého pátého svazku, nastiňuje, co nás čeká dál.

Už jsme se tady někdy bavili o používání slova „zombie“? Myslím, že ne. V těchto nedávných číslech jsem to používal docela často. Stalo se to, že když jsem začal psát tenhle komiks, moc často jsem to nepoužíval. Většinou jsem jenom chodil kolem toho. Myslím, že Glenn to párkrát řekl, ale to jsem se přeřekl. Pak jsem přišel s terminologií „touláků“ a „číhavců“. Po nějaké době mi přišlo divné používat stále kolem dokola ty stejné výrazy. Takže když jsem se dostal k nějakému dvacátému číslu, řekl jsem si: „Kašlu na to, jsou to zombie, tak jim budu říkat zombie, koho to trápí.“

A tak se také stalo.

Pak, když se objevil seriál, Frank Darabont nechtěl to slovo používat. Myslel to tak, že když v seriálovém světě neexistuje zombie fikce, tak v něm také nebude existovat slovo „zombie“. A skutečně, pro potřeby tohohle seriálu nemohli lidé říkat: „Jsou to zombie, střílejte je do hlavy jako v těch Romerových filmech!“ Takže v seriálovém světě George A. Romero nikdy nevytvořil koncept moderních zombií. Takže jsme pro seriál vymysleli slovo „chodci“.

Postupem času jsem v komiksu přestal používat slovo zombie… ale tehdy jste si toho možná již ani nevšimli! A nakonec jste si mysleli, že jsem to nikdy nepoužil ani v komiksu! To je něco!

Návrh tohohle čísla je pořádný binec. Co všechno to prázdné místo? A poznámky ke stranám 14. – 22. jsem si napsal dvakrát, a stejně je vůbec nepoužil!

Snažil jsem se sebevíc, ale nevěděl jsem, jak tam zapracovat rvačku Otise a Axela. Ale právě proto tu jsme, abychom viděli, jak se příběh změnil.

Poznámky k jednotlivým stranám:

1. – 4. Tak se na to podívejme. Prázdné strany! To protože jsem věděl, že to budou čtyři strany nabité akcí. Někdo ve vězeňském brnění, pravděpodobně Glenn, utíká lesem a vyhýbá se zombiím. Jednoduché, nepotřeboval jsem to zapisovat.

5. No tohle, já jsem chtěl odhalit, že je to Tyreese už na páté straně? Taková ostuda. A taky to není na levé straně! Čtvrtou a pátou stranu člověk vidí naráz, když má otevřený komiks, takže odhalit nějaký zvrat na pravé straně je v komiksu velkým pochybením. Bylo mnohem lepší odložit si to na později.

6. – 7. Tahle scéna je víceméně stejná. Další dobrý příklad mých zkratek. Jenom jsem si pamatoval, že v té scéně byli Dale a Andrea. Ani jsem se neobtěžoval zapsat si to.

8. Tohle měla být scéna s Otisem a Patricií, ale to jsem si nechal na později, a místo ní tam dal Billyho.

9. – 10. Tohle je skvělým příkladem toho, jak buduji scény. Carol se dotkne Lori, Lori ji odstrčí a Carol se cítí ublíženě… to jsem vůbec neplánoval. S tím jsem přišel až během psaní té scény. Věděl jsem, co se později stane Carol, a řekl jsem si, že bych to mohl začít připravovat, tak jsem si tam nechal místo a poté ho doplnil. Pro mě je lehčí, když nejdříve přeskočím scénu, kterou ještě nemám vymyšlenou, všechno ostatní si zapíšu a pak se k tomu vrátím. Někdy mi něco vyskočí v hlavě, zatímco píšu jinou scénu, a tak to tam doplním. Doporučuji tento systém začínajícím spisovatelům. Spisovatelský blok je ve skutečnosti to, když ještě nejste připraveni něco napsat. Prostě to přeskočte, a pak se k tomu vraťte, na něco časem přijdete.

12. – 13. Tady je další příklad. Scéna s Maggie a Hershelem… co tam dám? Netušil jsem. Tak jsem přeskočil na scény s Otisem a Patricií, a pak jsem se rozhodl přidat k Maggie a Hershelovi Axela, aby se mohli bavit o generátoru, ne jenom o Glennovi, což mi dalo víc prostoru pro další dialog, tedy filmy!

14. – 17. Nic z tohohle jsem nakonec nepoužil. Dokonce jsem se to pokusil napsat znovu, ale nakonec jsem se na to vykašlal. Rozhodl jsem se, že nám neuškodí poklidnější číslo, ve kterém se budou postavy prostě normálně bavit a nebude tam žádný konflikt. Rvačka mezi Otisem a Axelem? Kvůli čemu? Protože Axel snědl všechnu čokoládu? Doufám, že ne kvůli tomu. Aha, už si vzpomínám! Axel a Patricia se v pozdějších číslech měli dát dohromady, takže ta rvačka byla kvůli tomu, že Otis žárlil. Rozhodl jsem se nechat to na později, protože jsme to ještě nepotřebovali rozebírat.

18. – 19. Odhalení Tyreeseho identity jsem si ponechal na později a přidal jsem akci s karavanem.

20. – 22. Místo původní jediné stránky s Guvernérem jsem plánoval dát tam rovnou tři. Nakonec jsem pro to neměl místo, a ta jediná stránka nakonec fungovala! Velký záběr na Guvernéra a jeho šokující odhalení. To používám až příliš často… dokonce i dnes… protože to téměř vždy funguje! Ale měl bych se pokusit používat to méně.

Foto: Image Comics


Jít na The Walking Dead | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Ale k tomu se musíš registrovat nebo se přihlásit!

Zatím žádné komentáře