Assassin's Creed je sandboxová akční stealth videohra vytvořená Ubisoftem a vydaná roku 2007. Vyšla pro PC, Xbox 360, PlayStation 3. Za svůj úspěch posbírala několik ocenění na E3 výstavě.
Hra se točí kolem přístroje zvaném „Animus,“ který umožňuje nahlédnout pomocí DNA do vzpomínek předka, v tomto případě tedy Desmonda Milese. Desmond se vcítí do asasína Altaïra Ibn-La'Ahada, který žil ve Svaté zemi v průběhu 3. křížové výpravy a bojoval proti rytířům templářského řádu kvůli artefaktu známém jako „úlomek ráje.“
Assassin's Creed získal převážně kladné hodnocení a to jak za příběh, tak i za hratelnost. Dále získal několik ocenění na E3 výstavě z roku 2006. Díky úspěchu vývojáři nadále pracovali na volném pokračování Assassin's Creed 2.
Ve hře hráč ovládá postavu jménem Altaïr Ibn-La'Ahad z 12. století, do které je myšlenkové přesunut pomocí Animu jeho potomek Desmond Miles z 21. století. Celkovým cílem hry je opětovné získání postavení v řádu asasínů plněním úkolů od vůdce řádu, Al Mualima, které spočívají v zabíjení nepřátelských pohlavárů. Při plnění úkolů se Altaïr podívá z pevnosti Masyaf do měst Svaté země jako je Jeruzalém, Damašek a Akr.
Altaïr po příchodu do některého z měst musí vyhledat místní centrálu s pověřencem bratrstva, kde se proberou informace o cíli, který je potřeba zabít. Odtud mu poradí informátory a osoby, které je nutno odposlechnout nebo donutit mluvit. Jakmile získá dostatek potřebných informací, může provést atentát. Po úspěšném zabití je Altaïr poslán zpět do Masyafu, aby o tom informoval Al Mualima, který ho odmění lepším vybavením a pošle ho na další ze svých cílů.
Kromě hlavních vzpomínek je možné, aby Altaïr vyšplhal na vysoká místa ve městech a v království, rozhledny, a tak synchronizoval a zmapoval okolí místa, kde se právě nachází. Mezi další vedlejší vzpomínky patří stopování a zabíjení templářů, sbírání vlajek a záchrana obyvatel utlačovaných od stráží.
Hra si především zakládá na systému plížení a skrytých zabíjení. V průběhu hraní je na obrazovce logo Absterga, které funguje jako indikátor situace činnosti vojáků podle toho, jak mění tvar a barvu. K tomu, aby Altaïr předešel zpozorování, se musí krýt (v seně, na lavičce, mezi procházejícími učni, v altánu), dostávat se z dohledu nepřátel a také je nenápadně likvidovat. Je-li zpozorován, má možnost se schovat v již zmíněných úkrytech k urychlení konce pátrání nebo utíkat, dokud nepřestanete být hledán. Na útěku pomáhá výhoda rváčů získaných od záchrany civilisty (popadnou stráže a zdrží je) a běhání po střechách.
Zdraví se odvíjí od úrovně synchronizace vzpomínek mezi Altaïrem a Desmondem. Při jakémkoli zranění je daný počet částí zdraví ubráno, které se po chvilce opět sami doplní. Při smrti a opuštění oblasti vzpomínek dojde k desynchronizaci, to má za následek načtení hry od posledního checkpointu.
Základní informace o hře Assassin's Creed: Rogue
Základní informace o hře Assassin's Creed: Brotherhood
Základní informace o hře Assasin's Creed: Odyssey
Základní informace o hře Assassin's Creed: Syndicate
Základní informace o hře Assassin's Creed IV: Black Flag
Základní informace o hře Assassin's Creed: Revelations