Animus je moderní zařízení vyvinuté společností Abstergo Industries, které dokáže subjektu číst genetické vzpomínky. Tímto způsobem tak subjekt znovuprožívá historické události svého předka. Ve hře se taktéž objevuje Animus, má ale pár rozdílů. Jaké to jsou?
Se zařízením Animus se setkáváme již od první hry Assassin's Creed. Dá se říci, že s každou novou hrou hlavní hrdina používá novou verzi Animu. V prvním díle je to tedy logicky Animus 1.0. Toto zařízení vyrobilo Abstergo. Ve druhém díle se setkáváme s Animem 2.0, které bylo vyrobeno asasíny v roce 2012, kdy Desmond utekl od novodobých templářů.
Během doby, kdy je Desmond Miles v kómatu (Assassin's Creed: Revelations), jeho přítel Shaun Hastings vyrobí Animus 3.0. Následně se v dalších hrách setkáme s Animem Omega. Jednotlivé stroje se ale až na nějaké kosmetické úpravy příliš neliší (nepočítáme-li promítací helmu Brahman V.R.). Pořádný rozdíl přichází až s Animem 4.3, které poprvé poznáváme ve filmu.
(Křeslo vystřídal velký řemen. Foto: Ubisoft)
Pomocí Animu 4.3 subjekt skutečně znovuprožívá vzpomínky svého předka a dělá přesně to, co dělal jeho předek v minulosti. Takto je mnohem lehčí pochopit, jak se Callum Lynch naučil bojovat, lézt a skákat jako Aguilar de Nerha. Tuto novou inovaci vymyslel sám režisér Justin Kurzel s Michaelem Fassbenderem. Sám Michael nový Animus 4.3 komentoval slovy:
Chtěli jsme respektovat všechny elementy z her, ale také jsme chtěli přijít s něčím novým. A pokud jsem se něco naučil ve velkých sériích, jako jsou třeba X-Meni, tak to, že diváci chtějí vidět elementy, které dobře znají, v nějakém novém provedení. Další důvod, proč jsme zásadně změnili Animus, je ten, že jsme se chtěli vyhnout srovnávání s filmem Matrix.
Matrix bude zřejmě hlavním důvodem, proč se tak drasticky změnil Animus. Prakticky jde o podobné stroje s podobnými funkcemi a diváci, kteří hry s tématikou asasínů nehráli, by určitě Assassin's Creed s Matrixem srovnávali. Jak vám se líbil nový Animus? Přišel vám zajímavý, nebo byste uvítali staré dobré křeslo?
Mě se nové podání Animu taky líbilo a upřímně by mi ani nevadilo kdyby ho Ubisoft promítl do svých her
#3 PecaCZE: DNA by vlastně stačit mělo, od Black Flag dál je to na tom vlastně celý postavený, nejdřív pomocí DNA Desmonda získali vzpomínky Edwarda Kenwaye, které v animu prožíval úplně někdo jiný, to samé pak v Rogue, Unity a Syndicate, kde se bralo DNA různých lidí. Zajímavý poznatek, to mi nejdřív nedošlo. Důvod, proč nemůžou rovnou „přetočit“ vzpomínky do doby, kdy už předek jablko má, je ale ve filmu i v lore vysvětlen. Ten potomek se musí se vzpomínkami svého předka synchronizovat a to nejlépe tak, že se najde ta nejstabilnější vzpomínka a od té se pokračuje – synchronizuje – právě do té chvíle, kterou chceme vidět. Tak je to vysvětleno i na úplném začátku první AC hry, kdy zkouší Desmonda napojit na Altaïra, ale simulace se pokaždé zhroutí, protože nejsou synchronizováni.
Mě se novej Animus líbil, že tam jenom tak neležel a ty efekty, že s nima bojoval. Po filmu jsem si říkal, když mají takovou technologii, tak proč jim prostě nestačí DNA potomka a už by si našli co chtějí ( a nebo proč ho nenapojili na Animus rovnou s tím časem, kde měl Apple of Eden )… ale to jsou jen takový blbůstky :D
#4 téčko171Pred filmom som nedokázal pochopiť prečo Animus toľko prerobili ale počas filmu mi to celé dávalo zmysel. Ja hodnotím film pozitívne a bude ma mrzieť pokiaľ sa rozhodnú že nenatočia ďalšie diely kvôli tržbám. Možno by stačilo sa vydať štýlom Deadpoola – s nízkym rozpočtom. Nemusia točiť blockbusteri ako DC alebo Marvel ale len pre komunitu ktorá sa vyžíva v hrách.
Animus byl dobře udělaný, scény s ním byly fajn