Po trochu delší době vám přinášíme novinky k závěrečné sérii německého mysteriózního fenoménu. Posvítíme si na datum uvedení nové série a nahlédneme do střižny, kde se třídí natočený materiál. Tvůrkyně Jantje Friese rovněž naznačila, na co se do budoucna můžeme těšit.
Třetí řada německého hitu se pomalu a nepozorovaně plíží ke zdárnému cíli. Tvůrci se sice na chvíli odmlčeli, neboť nedávno dotočili poslední sérii a postupně se brodí natočeným materiálem, s nímž mají ruce plné práce, avšak zahraničnímu portálu IndieWire se povedlo vyzpovídat tvůrkyni Jantje Friese, která nám umožnila nahlédnout pod pokličku scenáristické kuchyně.
Jantje Friese je autorkou finální podoby scénáře k celému seriálu. Na kontě má tedy připsaný velmi silný a procítěný příběh k nadcházející řadě, kterým se znovu pokusí uhranout diváky po celém světě, aby si zamilovali konec tohoto velkolepého projektu. Friese se přiznala, že koncept cestování v čase v dystopickém světě byla přímočará záležitost. Když byl projekt ještě v plenkách, tvůrkyně už měla předem vymyšlený závěr, který stačilo prezentovat Baranu bo Odarovi. Oba tvůrci se pevně chopili kormidla a celý nápad zrealizovali. Z toho důvodu jsou mezi scénami a promluvami v první a druhé sérii schované detaily a odpovědi na většinu hádanek, z nichž lze poskládat událost předcházející konci seriálu.
Onen příklad si můžeme předvést na rodině Dopplerových. Pojem doppler je ve volném překladu ekvivalentní českým slovům dvojitý, obrácený. Pokud nejste náročný divák, který umí číst mezi řádky, nezaskočilo vás odhalení, že Charlottina hluchá dcera Elisabeth je zároveň Charlottinou matkou. O tomto detailu se rozbásnila Friese: „Tuhle dějovou linku jsme měli připravenou už od první série. Nevím přesně, kdy nás to napadlo. Nestavěli jsme na tom, když jsme tvořili základy, ale zaznělo to jako první nápad, když jsme ladili scénář k první řadě.“
Druhá řada byla pro některé plná překvapení.
Angažmá skrytých detailů, které diváka dovedou ke konci příběhu, vysvětluje takto: „Dobrat se konce není složité, ale vydláždit cestu k cíli není jednoduché. O čem bude třetí série, jsme věděli, když jsme začínali. V první řadě je schovaná spousta odkazů na třetí řadu. Dokonce jsme zvažovali vložit nápady, které jsou teď v třetí sérii, do druhé série, ale nakonec jsme se z toho rozhodli odstoupit. Takže všechno, co jsme kompromisně vystřihli, nyní spadá do závěrečné řady.“ Tímto způsobem se tvůrčímu duu povedlo takřka neúmyslně detailně propojit všechny série, což příběhu jenom prospívá.
Duo prozradilo, že můžeme očekávat důstojné zakončení a diváky poškádlili jejich oblíbenou větou, kterou uvádí v každém druhém rozhovoru a na níž si příběh samotný zakládá. „Začátek je konec a konec je začátek.“ Divákům budou rovněž zodpovězeny všechny důležité otázky, které byly zasety v předchozích řadách.
„Vždycky se snažíme zodpovědět většinu otázek. Každou hádanku, kterou do příběhu vpasujeme, chceme za každou cenu vyřešit,“ pokračovala tvůrkyně. „Nedáme vám však odpovědi na všechno, protože je legrace si s tímto konceptem hrát. Teď přesně nevím, kolik toho je, ale asi deset procent ze záhad vám ze srandy neosvětlíme, ale nebudou to žádné důležité věci.“ Jednou z těchto méně důležitých záhad by mohlo být chybějící oko Torbena Wöllera. Wöller se v druhé sérii chystal říct, co se mu stalo, ale ve finále byl přerušen a na jeho povídání nakonec nedošlo. Proto budete muset při sledování potrápit své hlavy.
Co myslíte, že se Wöllerovi stalo?
Nedávno vyšlo také ohlášení, které se týká hlavního osazenstva třetí série. Seriál Dark sice disponuje velkým množstvím postav, mezi kterými se člověk, který k ději teprve načichl, snadno ztratí, avšak o každou postavu je dobře postaráno. Příběh třetí série se bude převážně koncentrovat okolo Jonase (Louis Hofmann), Kathariny (Jördis Triebel), Marthy (Lisa Vicari), Ulricha (Oliver Masucci), Noa (Mark Waschke), staršího Jonase (Andreas Pietschmann) a záhadné dívky z budoucnosti (Lea van Acken).
Mezi nově příchozími se objeví posily Barbara Nüsse (Teufelsbraten), Hans Diehl (The Boat Is Full), Jakob Diehl (Milý Hansi, drahý Petře), Nina Kronjäger (Making Up!), Sammy Scheuritzel (Alone in Berlin) a Axel Werner (The Land beyond the Rainbow).
Friese také odhalila, čí dějovou linku ji nejvíce bavilo ve třetí sérii rozvíjet. „Více prostoru dostane dospělý Ulrich. Podobně, jak tomu bylo u druhé série, kdy jsme se více soustřeďovali na Claudii a Egona, jsme postupovali u třetí série a vyzdvihneme na světlo postavy, které ještě neměly šanci zazářit. A tušíte správně, Jonas a Martha budou středobodem všeho,“ doplnila tvůrkyně.
Poslední série bude poskládaná z osmi částí. Ke všem dílům napsala scénář Jantje Friese a o režii se postaral její partner Baran bo Odar, s nímž Friese bude pro Netflix vyvíjet další seriál. Duo se společně snaží už nějakou dobu zdolat postprodukční peklo a dělá narychlo změny. Odar momentálně vkládá svůj talent do přetáček, které se realizují v ateliérech společnosti CCC Film v berlínském Spandau. Do studia se dnes dostavil Andreas Pietschmann, který ztvárňuje dospělého Jonase. Zároveň představitel Ulricha Oliver Masucci musel před týdnem předabovávat některé své scény. Doufejme, že kvůli novému natáčení se týmu nezačnou hroutit plány a tvůrci se nezamotají do vlastních sítí. U konceptu cestování časem většinou platí fakt – mnoho psů, zajícova smrt. My však věříme, že se duo snaží konec vyšperkovat, a držíme jim palce.
<svg width=„50px“ height=„50px“ viewBox=„0 0 60 60“ version=„1.1“ xmlns=„https://www.w3.org/2000/svg“ xmlns:xlink=„https://www.w3.org/1999/xlink“><g stroke=„none“ stroke-width=„1“ fill=„none“ fill-rule=„evenodd“><g transform=„translate(-511.000000, –20.000000)“ fill=„#000000“><g><path d=„M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631“></path></g></g></g></svg>Zobrazit příspěvek na Instagramu
Ke třetí sérii zatím nevyšel žádný propagační materiál. Prozatím je utajováno i datum uvedení závěrečné řady. Jelikož si Dark libuje v detailech, lze bezpečně předpokládat, kdy budou zveřejněny poslední epizody. Vezměte si příklad ze dne vypuštění první upoutávky k druhé sérii. Trailer byl zveřejněn na 33. smutné výročí černobylské havárie. Nejenže v seriálu cestujeme v čase s 33letým odstupem a sledujeme v něm budoucnost po výbuchu jaderné elektrárny, ale zároveň byla tímto postupem složena pocta dětským vzpomínkám tvůrců, kteří kdysi kvůli katastrofě nemohli ani vycházet ven. Dalším přímo ukázkovým příkladem je datum uvedení druhé série, což bylo 21. června 2019. V ten den se v seriálu oběsil Jonasův otec Michael.
„27. červen 2020, začátek posledního cyklu.“
Pakliže tvůrci budou chtít nasadit korunku poslední řadě, budou se snažit, aby Netflix vypustil poslední díly 27. června 2020. V tento den v seriálu začal třetí cyklus, jinými slovy apokalypsa. S datem je de facto menší problém, neboť spadá na sobotu. Předchozí série byly ve videotéce uvolněny v pátečních dopoledních hodinách. Snad se streamovací gigant rozhodne udělat výjimku. Datum je pouze orientační, nelze jej považovat za potvrzené.
Těšíte se na poslední sérii? Budete se znovu dívat na již dostupné epizody pro oživení paměti?
Foto: Netflix
Tak nakoniec ten dátum korešponduje so začiatkom posledné cyklu, nice :)
těším se hodně! znova obě série na oživení nedám, ale pustím si nějaký recap video.