Assassin's Creed IV: Black Flag je šestým titulem tohoto univerza a jedná se o prequel k předchozímu Assassin's Creed III. Vydání je plánováno na začátek listopadu pro konzole i next-gen, PC a Wii U. Hlavní postavou je Edward Kenway, pirát v Karibském moři.
Tentokrát bychom se měli dostat do role společnosti Abstergo Industries, které pátrá po příběhu Edwarda Kenwaye; otce Haythama Kenwaye a děda Connora Kenwaye (Ratonhnhaké:tona) a tedy zároveň předka Desmonda Milese. Assassin's Creed IV: Black Flag se odehrává v 18. století, ve zlatém věku pirátů na různých ostrovech Karibiku. Ve hře budou tři hlavní města – Havana, Kingston a Nassau.
Assassin's Creed IV: Black Flag je ve vývoji poměrně dlouhou dobu. Začalo se na něm pracovat ještě v době, kdy se dokončoval Assassin's Creed: Revelations. Producent, Martin Schelling a designér misí, Ash Ismail na něm začali pracovat v létě roku 2011. Jejich hlavním zaměřením u tohoto dílu byla pirátská tématika, coby stěžejní téma. Oba při vývoji kladli důraz na to, aby ve hře nebyla klasická klišé s piráty spojovaná. Tudíž bychom zde neměli narazit na papoušky sedící na rameni kapitánů, Krakeny atd. Taktéž by měla hra být zcela odlišná od toho, co známe z dřívějška. Vzhledem k rozsáhlosti a možnostem hry, se nakonec Ubisoft rozhodl, umístit do názvu číslovku IV, neboť původně bylo v plánu, že hra bude odnoží Assassin's Creed III.
Vývoj Assassin's Creed IV: Black Flag je velmi náročný, tudíž Ubisoft Montreal poskládal tým celkově ze sedmi studií – Singapur, Kiev, Sofia, Annecy, Bukurešť, Quebec City a Montpellier. Při vývoji pomáhají také autoři Far Cry 3. Každý z týmu pracuje na jiné části hry a jiných prvcích.
Hlavní scénárista a spisovatel Darby McDevitt uvádí, že hlavními zdroji při tvorbě scénáře byly knihy – A General History of the Pirates a The Republic of Pirates. Autor Republiky Pirátů, Colin Woodard byl přizván na konzultace, aby hra naplnila konkrétní představy a předlohy.
Skladatelem minulého Assassin's Creed III byl Lorne Balfe, který se rovněž podílel na soundtracích k Assassin's Creed: Brotherhood a Assassin's Creed: Revelations. Nicméně sám potvrdil, že na aktuálním Assassin's Creed IV: Black Flag se podílet nebude a hudbu tak složí skladatel, který má na svědomí soundtrack ke hře Far Cry 3. Je jím Brian Tyler.
Celkově bude ve hře asi 60% herní plochy zabírat souš. Hráči mohou objevit na 50 různých míst, mezi nimiž nebudou chybět rybářské vesničky, pevnosti, džungle, chrámy, mayské ruiny a exotické kokosové ostrovy. Ke všemu se navíc ve hře bude vyskytovat asi 75 pláží a speciálních míst, na kterých bude něco k nalezení. Ať už to budou klasické poklady anebo třeba ztracení námořníci, kteří budou mít tu možnost stát se členy Edwardovi posádky.
Assassin's Creed IV: Black Flag si klade za cíl hráče nechat zejména prozkoumávat nejrůznější místa. Určitě mnoho hráčů zarazí, že 40% bude zabírat vodní plocha, ale i to byl záměr autorů. Oproti minulým dílům se totiž v Black Flag budete moci potápět a například budete drancovat potopené vraky lodí. Autoři chtějí docílit toho, aby byly námořní a potápěcí mise stejně kvalitní jako ty na suchu. Navíc coby pirát máte možnost také lovit místní mořskou faunu, a tak se vám nabízí možnost využít harpuny. Tyto prvky pak půjde zpeněžit kupříkladu k dalšímu vylepšování lodi.
V Assassin's Creed IV: Black Flag dojde na významnou změnu v systému boje. Jedná se zejména o střelbu ze zbraně. Tentokrát už vám hra nebude cíle zaměřovat automaticky, ale míření bude plně manuální a tedy na zodpovědnost samotného hráče.
Assassin's Creed III nám dal poprvé možnost vyzkoušet jaké to je využít duálních zbraní. Stejně tomu bude i ve čtvrtém díle, kdy bude mít Edward k dispozici dokonce čtyři pistole a díky tomu bude moci využívat velmi efektivní bojová komba, nebude totiž nucen přebíjet, ale jen rychle přehazovat jednotlivé zbraně. Naprosto parádní se jeví možnost vzít do ruky dvě šavle (případně meče) a řetězit tak jednotlivá komba jako na jatkách. Dále nechybí ve výbavě skryté čepele, lana s šipkami a také flusačky, kterými může Edward pobíjet nepřátele potichu. Nově bude použit bojový systém ve vodě, kdy Edward bude čelit velrybám nebo žralokům.
Hra díky své tématice obsahuje zhruba 40% celé náplně na moři a také pod vodou. Zde se odehrává řada vedlejších misí. Poté co Edward pomocí svého dalekohledu, ze své lodi Jackdaw (Kavka), sesbírá informace o nepřátelích a také o prostředí, může zahájit útok různými způsoby. Buďto může nepřátele začít ostřelovat ze svých kanónů na lodi, či provést utajené zabití ze stěžně anebo se jim může postavit napřímo s mečem či meči v ruce. Hráči se budou muset přizpůsobovat nepříjemným vlivům počasí, kdy se jednou budou muset šílenému větru či drsné bouři. Jak ale autoři dodávají, tyto nepříznivé podmínky se můžete naučit zvládat ve váš prospěch. Navíc nově budou námořní bitvy vyžadovat zkušené oko námořníka, neboť budete muset lépe odhadovat směr, rychlost a vzdálenost svého nepřítele, tak abyste jej mohli poslat ke dnu.
Konkrétní informace o multiplayeru budou známy až později. Jakmile budeme mít bližší informace o náplni hry více hráčů, doplníme je.
Základní informace o hře Assassin's Creed: Unity
Základní informace o hře Assassin's Creed: Liberation
Základní informace o hře Assassin's Creed III
Základní informace o hře Assasin's Creed: Odyssey
Základní informace o hře Assassin's Creed II
Základní informace o hře Assassin's Creed: Syndicate