Assassin's Creed: Revelations je pokračováním legendární zabijácké série z roku 2011. Hru vydala společnost Ubisoft. Assassin's Creed: Revelations je přímým pokračování hry Assassin's Creed: Brotherhood z předešlého roku. Celkově se jedná o čtvrtý titul v sérii.
Assassin's Creed: Revelations navazuje přímo na Assassin's Creed: Brotherhood a pokračuje tak v příběhu hlavního protagonisty, Desmonda Milese. Ten na konci předešlého dílu upadl do kóma a nachází se v Animu. Aby se mohl opět probudit, je zapotřebí aby prožil poslední vzpomínky svého dávného předka, Ezia Auditore da Firenze, který pátrá po starobylé knihovně slavného mentora zabijáků, Altaïra Ibn-La'Ahada.
Ubisoft poté v březnu roku 2012 ohlásil plnohodnotný Assassin's Creed III, který vyšel v říjnu toho samého roku.
Revelations v hratelnosti staví na stejných základech jako díly předešlé, nicméně přidává několik novinek. Jednou z nich hák, což je klíčový prvek Eziova vybavení, díky kterému je schopen efektivněji a rychleji cestovat po lokacích. Autoři do měst záměrně přidali spoustu provazových cest, po nichž je možné díky háku sjíždět. Hák zde ale neslouží výlučně k rychlejší přepravě, má i mnohé další využití. Je s ním také možné vybírat kapsy nic netušícím obětím, využívat jej v boji k efektivnějšímu zabití nepřátel a stejně tak je to nedocenitelný pomocník, jestliže se Ezio potřebuje zachytit hrany při dlouhém skoku.
Další novinkou kromě háku jsou také možnosti výroby rozličných bomb. Ezio má nyní k dispozici širokou škálu možností jak sestavit různé typy bomb k zastrašení, dezorientování či usmrcení nepřítele. Jde o velmi rychlý a snadný proces, který je možné uskutečnit u mnoha ze speciálních skříněk, tomu určených, jež jsou rozmístěny po celé Konstantinopoli.
Vylepšení se dočkal také orlí zrak (Eagle Sense). Ten kromě toho, že funguje obdobně jako v předchozích dílech, umožňuje také sledovat jednotlivé trasy konkrétních cílů. Dokonce rozeznává i srdeční rytmus jednotlivých subjektů. Podobně jako v Brotherhood je nutné k osvobození daných území dobít jednotlivá území. Namísto Borgiových věží jsou zde ale asasínské úkryty. Ty je nutné získat a poté také náležitě bránit. Tyto úkryty nejsou ve vašem držení nastálo. Mnohdy mohou být napadeny ze strany templářů a v takovém případě je nutné podniknout ráznou obranu. Boj probíhá v tom duchu, že po střechách kolem ulice jsou připravené nejrůznější jednotky zabijáků, kteří čekají na Eziův pokyn k útoku. Postupem času se možnosti boje rozšiřují a je možné využít vícero prostředků. Nechybí ani systém rekrutování nových zabijáků do vašeho bratrstva, který je velmi podobný tomu z Brotherhood. Nicméně v Revelations je zvednut horní level každého zabijáka na 15. K němu je však dlouhá a trnitá cesta a pouze hrstka těch nejlepších jej dosáhne. Takové zabijáky je pak možné poslat do akcí po celé Evropě, za což máte rostoucí respekt a slušný finanční obnos. Ezio může celkově trénovat až 72 nových assassínů.
Revelations přináší spoustu nových výzev, které může Ezio provádět, ať už jsou to výzvy v soubojích nebo pomoc občanům v těžkých situacích. Ostatně tyto činnosti doplňují celkovou herní náplň v Revelations a prodlužují herní dobu. Zcela nově se zde objevují noví nepřátelé; jde o najaté zabijáky tamních spolků, jimž jde jen o jedno, a to o Eziův život.
V Revelations dostává více prostoru také hlavní hrdina celé série, Desmond Miles. Ten je uzavřen na ostrově Animus, kde se snaží poskládat jednotlivé fragmenty paměti a dát svým vzpomínkám daný řád. S tím se také pojí nové možnosti. Desmond může nahlížet do svých vzpomínek postupným nacházením nových fragmentů, čímž se dozvídáme něco více o jeho minulosti, která nám byla do té doby zatím záhadou. Tyto pasáže jsou zcela odlišné od klasického herního konceptu. Jsou plně z pohledu první osoby a využívá se v nich technik ke stavění a přestavování objektů, kdy je nutné se zamyslet nad dalším postupem vaší trasy.
Stejně jako v Assassin's Creed: Brotherhood, přichází i Assassin's Creed: Revelations s multiplayerem. Ten se zaměřuje na pokusy společnosti Abstergo Industries a testování jejích subjektů v programu Animus. Díky tomu autoři mohli přidat nové módy, mapy, postavy a schopnosti k ještě lepšímu multiplayerovému zážitku. Dále je také možné měnit vzhled postav a jejich zbraně.
Abstergo Industries navíc svým subjektům umožnilo za nasbírané body z multiplayerových klání, zakoupit si nejrůznější předměty v digitálním obchodě.
Základní informace o hře Assassin's Creed
Základní informace o hře Assassin's Creed: Unity
Základní informace o hře Assassin's Creed II
Základní informace o hře Assassin's Creed IV: Black Flag
Základní informace o hře Assassin's Creed: Rogue
Základní informace o hře Assassin's Creed: Brotherhood