Mysleli jste si, že Jason Rothenberg tahal za nitky a usiloval o to, aby se seriál vymykal kvalitativně ostatním CW seriálům? Kdepak. Byl tu zcela někdo jiný, kdo neustále za Rothenbergem chodil a říkal mu, ať může přitvrdit. Právě tyto slova ovlivnila náš seriál tím nejzásadnějším způsobem.
Hlavní tvůrce seriálu The 100 Jason Rothenberg měl stále před očima, že dělá seriál pro stanici CW. Tedy pro stanici, která přinesla divákům hity jako je třeba Gossip Girl či The Vampire Diaries. Rothenberg se tedy chtěl držet v jasně nastavených mantinelech stanice a přinést seriál, který bude světlý, plný naděje, nádherných lidí a dalších aspektů, které jsou pro stanici typické.
Prezident CW Mark Pedowitz ovšem v seriálu viděl něco jiného – bral ho jako příležitost ukázat jiný seriál s jinými aspekty, který se stále může na stanici vysílat. Když viděl pár prvních epizod první řady, věděl, že to půjde. Po páté epizodě s názvem Twilight's Last Gleaming zkrátka přišel za Rothenbergem, a řekl mu, ať udělá seriál temnější. Ať se nebojí.
(Clarke si přezdívku Wanheda, komandérka smrti, nevysloužila náhodou. Foto: CW)
V dalších dnech se to pokusil Rothenberg proměnit ve scénáři a následně i na natáčení, ale stále to nebylo podle Pedowitzových představ. Rothenberg nevěděl, že se může tak silně utrhnout ze řetězu. V dalších dnech tedy Pedowitz Rothenbergovi neustále volal a říkal mu, ať ještě přitvrdí, že je stále prostor pro to, aby seriál byl ještě více temnější. Když to Rothenberg pochopil, začal tak seriál koncipovat.
A zřejmě toto byl jeden z rozhodujících momentů. Proto náš seriál vypadá tak, jak vypadá. Kdyby nebylo Pedowitzovo tlačení, zřejmě tu sice máme stále kvalitní show, která by byla ale více plná optimismu, krásných lidí a naděje. Místo toho jsme pocítili velké ztráty, smutek a beznaděj. Zřejmě nikdy bychom se nedočkali tak silné scény, kde Clarke Griffin zabije svého bývalého přítele Finna Collinse. A těch brutálnějších scén bylo postupem času více (i když je pravda, že u posledních řad už to nebylo pravidlem).
To by si zkrátka Rothenberg nedovolil na stanici CW. Jelikož ale věděl, že má prezidentovu plnou podporu, dal se do toho. Když už nic, je to alespoň důkaz toho, jak ředitelé a prezidenti jednotlivých stanic mají obrovský vliv i na vývoj seriálu. Někdy stačí tvůrce trošku pošťouchnout a máte tu zcela jiný seriál, než který byste za normálních okolností a podle původních plánů dostali. A to je určitě zajímavé zmínit.
Zajímalo by vás, jak by seriál vypadal, kdyby byl světlejší, optimističtější a plný naděje?
Zdroj: ScreenArt.com
Mylsím že práve to temno a nečakané úmrtia aj halvných postáv seriálu prospeli. Preto boli prvé 3 série najlepšie.