Dave Filoni přiznává, že o oživení animovaných postav přemýšlí jen zřídka

Dave Filoni přiznává, že o oživení animovaných postav přemýšlí jen zřídka

21.3.2023 16:30


Konečně máme pocit, že Star Wars je jedno velké médium, které propojuje i ty, které si byly vždy malinko vzdálenější. Animované postavy nám postupně ožívají a potkáváme je v hraném pojetí. Tvůrce právě těchto postav si ovšem nemyslí, že za každou cenu je chce oživit.


Dave Filoni se celý život specializoval na animovanou tvorbu. V posledních třech až čtyřech letech ale spíše přesedlal na hrané projekty, kde se postupně nachází. Jelikož ale stál za vývojem oblíbeného animovaného seriálu Star Wars: The Clone Wars, kde vytvořil spoustu zajímavých postav, dalo by se říci, že těchto postav se nerad vzdává.

Proto stále častěji vídáme původní animované postavy i v hraných projektech. Zřejmě ale může jít jen o náš pocit, neboť sám Dave Filoni je toho názoru, že o oživení animovaných postav přemýšlí vlastně velice málo. Jen si přečtěte, jak vlastně dnes již slavný tvůrce a důležitý hlas ve světě Star Wars odpověděl na otázku, jak často myslí na převedení svých animovaných postav do hraných projektů:

Velmi zřídka. Vím, že si lidé myslí, že je to naopak, což mě fascinuje, ale myslím, že se na to dá dívat dvěma způsoby – a to tak, že ty postavy začaly jako animované, ale pro mě jsou to jen postavy. A teď spíše pracuji na hraných projektech a najednou jsou ty postavy i tady. S nimi se cítím dobře, znám je, mám je rád a rád se s nimi setkávám.

(Dave Filoni přiznává, že o oživení animovaných postav přemýšlí jen zřídka. Foto: Disney+)

Ahsoka Tano, Saw Gerrera, Velkoinkvizitor, Sabine Wren, Ezra Bridger, Hera Syndulla, Cad Bane a takto bychom mohli pokračovat dál. Všechny tyto jmenované postavy začaly v animovaných projektech a nyní se objevují (nebo teprve objeví) v hraných. Asi by se nic z toho neuskutečnilo, kdyby se Filoni na těchto nových seriálech nepodílel. Stále tu máme velkou část fanoušků, která by si přála, aby dabér postavu ztvárnil i v hraném pojetí.

Jenže to není úplně jednoduché. Ne každý dabér je herec a má přirozené disproporce ke ztvárnění oné postavy. Jen velice málo herců / dabérů to dokáže, a proto většinou tvůrci musí sáhnout po nechvalně nepopulárním přeobsazení. Dave Filoni to ostatně vysvětlil:

Ale také se vše změní, když se herci najednou ocitnou v jiném médiu. Katee Sackhoff o tom trochu mluvila a rozdíl mezi tím, když dabuje Bo-Katan, a tím, když ji hraje fyzicky a je přítomna na place jako ona sama – je to úplně něco jiného. Vždycky jsem opatrný. A s Jonem Favreauem se bavíme o tom, koho přivedeme. Snažím se to dělat tehdy, když to dává největší smysl. Když jsme potřebovali pistolníka, který by se postavil některým našim postavám v The Book of Boba Fett, padlo jméno Cada Banea. Když jsem se poprvé nad tím zamyslel, věděl jsem, že to musím udělat tak, aby to bylo uvěřitelné. Musím být věrný předloze a udělat postavu, která je v Klonových válkách tak hubená a vyzáblá. A když to neuděláme, budeme ho muset vytvořit jen podle CGI? Jak to chceme ztvárnit? Pokud si myslíme, že to nedokážeme udělat efektivně, tak bychom to neměli dělat vůbec.

Zdá se se vám, že animované postavy ožívají v hraných projektech příliš často?

Zdroj: ComicBook.com


Jít na The Book of Boba Fett | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se přihlaš!