Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Rian Johnson ignoroval Abramsovy scénáře pro epizody VIII a IX

Rian Johnson ignoroval Abramsovy scénáře pro epizody VIII a IX

O Johnsonovi a jeho úpravách Epizody VIII koluje čím dál tím více zpráv, které navíc potvrzují samotní herci. Abrams měl původně pro celou trilogii jednotnou vizi, kterou se Johnson rozhodl ignorovat. Udělal ale správný krok?

7 12
13.3.2018

Z čím dál tím více zdrojů se ozývá, že Rian Johnson zahodil Abramsův nástin příběhu pro celou trilogii. Ten ji měl udržet krásně konzistentní a zřejmě i více při zemi. Jedním ze zdrojů, který se neschovává ve stínech, je samotná Daisy Ridley, představitelka Rey. Takhle se svěřila francouzskému magazínu GeekLeMag:

„JJ napsal kromě Epizody VII také pracovní scénáře pro VIII a IX. Poté přišel Rian a Posledního z Jediů přepsal úplně od základů. Věřím, že to tak bylo na základě hromadného souhlasu, ale jinak jsme se shodli, že každý režisér by měl natočit film svou vlastní cestou. Rian a JJ se setkali mnohokrát a o Posledním z Jediů diskutovali, i když je tedy Epizoda VIII převážně Rianova. Věřím také, že Rian ve filmu nezanechal nic z první verze scénáře.“

Mnozí si tímhle vysvětlují, proč byl poslední film tak špatný a působil spíše jako Marvel než Star Wars. Možná i proto se k poslední epizodě vrátil Abrams, aby napravil alespoň některé věci, které dle něj Johnson ve svém snímku pokazil. Minimálně víme, že Johnson ignoroval Abramsem vymyšlenou minulost Rey a Snokea, přičemž úplně změnil Luka Skywalkera, který měl mít velmi silné pouto se Silou už od začátku filmu.

Právě Hamill si na tyto změny mnohokrát stěžoval. Dle náznaků víme, že během pokračování scény ze setkání Luka a Rey měly kolem Skywalkera létat kameny, které měly ukázat jeho napojení na Sílu. Zahraniční weby se navíc shodují, že Abrams poslední scénou Epizody VII určitě nebudoval takové napětí, aby Luke jen tak zahodil svůj meč a do konce filmu nic nedělal.

Pokud si vzpomínáte na Colina Trevorrowa, původního režiséra Epizody IX, tak ten nedávno poslal Disneymu přes Twitter zprávu, že jeho Jurský svět je udělaný pro fanoušky, zatímco jejich nové Star Wars spíše cílí na nové diváky a ty původní dává stranou. O Trevorrowově odchodu od Star Wars navíc kolují další zprávy. Colin totiž chtěl po Epizodě VIII nějakým způsobem vrátit na scénu Luka a Snokea, což se Kennedyové a Johnsonovi nemělo líbit. S Colinovou vizí ale naopak souhlasil Hamill, jeho názor jej však u filmu neudržel.

Měly by podle vás zůstat jednotlivé trilogie ve stejném duchu? Jak se podle vás Johnson zachoval?

FOTO: Disney, Lucasfilm

Zdroj: CosmicBookNews

Diskuze /29

AuroN

Kdo ví, jak to bylo… Navíc máme, co máme, takže spekulace o tom, kdo co chtěl a kdo s čím souhlasil jsou zbytečné. Jen to povede k dalšímu „hejtu“ a hledání pseudo-viníka. Prostě tu máme dva díly z úplně nové trilogie filmů a to je jednoduše fakt. Fanoušci by v sobě měli najít dostatek lásky k věci, aby to konečně akceptovali a né jen hledat, proč a co je špatně. Také nesouhlasím se směrem, kterým se tato trilogie ubrala, ale milovat kvůli tomu svůj oblíbený vesmír nepřestanu. Zní to trošku, jak kdybych byl hipík, ale ten message je v zásadě takový. Více lásky, méně hejtu. Pokoj v duši všem :)

#4 Sevin
13.3.2018 | 16:15:35
Railbot

A to já klidně hejtovat budu dál. A nejsem sám. Jsou lidé, kteří SW milují i třeba 40 let a pak přijde Johnson, který si se vším, co se desítky let budovalo, vytře zadek a ukáže fanouškům prostředníček. Jeho účast na SW je nesmazatelnou katastrofou. Nevěřím tomu, že si na SW ještě někdy škrtne. To ani Kennedy není tak blbá.

#3 Biliskner2386 #7 svina
13.3.2018 | 16:24:11
Biliskner2386

#2 Railbot: Naprosty souhlas.Johnson to posral.

13.3.2018 | 16:45:15
Sevin

#1 AuroN: Myslíš, že to fanoušci chtějí hejtovat? Že jdou záměrně do toho kina s tím, že se jim to nebude líbit? Ne, fanoušci jsou natěšení, že to bude skvělé. I já jsem šel s velkým očekáváním do kina na Ep. VIII a chtěl jsem, aby se mi líbila. Ale je to prostě takový bullshit, že se to musí hejtovat, nic jiného nezbývá. Protože když to budeme chválit, tak natočí další takovou sračku. Nesmí se to chválit jen proto, že to nese název Star Wars. Rád bych to vychvaloval do nebe a díval se na to znovu a znovu, jak to bylo dokonalý, ale prostě to nejde, protože je to opravdu špatný film, bohužel.

#9 AuroN
13.3.2018 | 16:49:33
Edvin

Třeba Abrams přijde s nějakým McGuffinem který Rey umožní cestovat zpátky časem a bude moct odkurvit všechno co Johnson pokurvil. :D

13.3.2018 | 16:58:24
brambor123

Nechci, aby se tady zase rozvinuly kilometrové diskuze o tom, jak moc je EP VIII špatná a proto na začátek řeknu, že chápu, že se některým lidem nelíbila. Já osobně s ní nemám problém, ale nic proti gustu. Co ovšem nechápu je to, že tyto hejty se neukázaly už u EP VII, která byla podle mého daleko větší katastrofa, než EP VIII. V podstatě vše co mi na EP VIII vadilo byly následky EP VII. Osobně jsem tedy rád, že se triologie netočila podle Abramse, jehož EP VII na mě působila daleko více jako marvel, než (ednou pronásledovaná) EP VIII. Každý má právo na názor, ale nepodložené kritizování podle mého do takových článků nepatří. Můj názor.

#8 Edvin
13.3.2018 | 16:58:25
svina

#2 Railbot: Jen bych tě poupravil. Abrams to posral. Johnson jen zasadil poslední ránu.

13.3.2018 | 16:59:19
Edvin

#6 brambor123: Že se hejty neukázaly už u EP VII? Žil jsi snad poslední 2 roky někde v jeskyni? :D Chápu že pro některé lidi může být těžké posoudit která episoda je větší katastrofa.

Na episodu VII jsme všichni šli s velkým očekávám, že to bude naprosto super. Dostali jsme hovno na stříbrném plátu…

Když jsme šli na episodu VIII, tak si myslím, že nikdo neměl přehnaně velké očekávání, takže se dá řcít, že jsme byli méně zklamaní, ačkoliv film byl (dle mého) mnohem horší.

Takže episoda VII byla větší zklamání, ale VIII byla horší film.

13.3.2018 | 17:13:40
AuroN

#4 Sevin: Je mi jasné, že fanoušci a vůbec diváci celkově nechtějí hejtit a že se těšili na pěkný film. To já přeci také. Jen si nemyslím, že neustálé opakování toho, jak to bylo špatné je nutné a hlavně, že to cokoli změní. Možná ano, nevím – nejsem vědma :) A opakuji, že i já jsem se s některými věcmi z filmu (i z epizody VII) doposud nesmířil. Jen mám strach, že můj oblíbený vesmír nakonec nezničí lidi jako Rian Johnson a Abrams, ale fanoušci sami. :(

#10 Lee_CZ_
13.3.2018 | 17:32:33
Lee_CZ_

#9 AuroN: Pokud byl tvůj oblíbený vesmír omezený pouze na filmy a 1 seriál, tak to jsi ten šťastnější, ale představ si lidi, kteří znali nejen filmy a seriál, ale také hry, knížky, komiksy a prostě celkovou historii SW, kterou máme zde (http://starwars.wikia.com/…tory/Legends). Tak tohle už je dávno zničené a udělal to Disney, ne režiséři, ne fanoušci, ale velký Disney, který si za 4mld dolarů (pokud se nepletu) koupil očividně jen ten nápis Star Wars a zbytek hodil do koše. Vše je nyní výsledkem počínání Disney. Takže vše kolem režisérů, nebo fanoušků je jen výsledek jejich rozhodnutí. Takže bohužel režiséři se musí poprat s tím co jim zbylo (a moc toho není) a fanoušci tohle prostě přehlížet nebudou. Ep.VII přišla po dlouhých 10 letech, kdy jsme už nedoufali, že nějaký další SW film bude, takže to prostě byla velká sláva a radost, že se zase můžeme vrátit do svých dětských let a opět se kouknout na nové Star Wars, ale bohužel se to moc nepovedlo, ale to už nebudeme rozpitvávat, to tady bylo už dříve a není třeba se k tomu vracet. Já jsem z EP:VII nebyl moc nadšený, něco tam bylo, ale pro mě nedostatky převažovali a to mi kazilo požitek z filmu. Pak jsem si řekl ok, přijde další díl a ten to určitě napraví, viděli jak silné emoce to ve fanoušcích vyvolává, ale ono co se nestalo, obsadili režiséra, který si i se zbytkem toho co ze Star Wars zbylo (a taky už rozpracovaným příběhem) vytřel zadek a nazval to Poslední z Jediů a tohle prostě už jen tak lidi nepřekousnou. Nyní když se zpětně podívám, tak vidím, že prostě v Ep.VII se nastartovalo něco nového, nemuselo se mi to moc líbit, ale něco prostě začalo, ale aby další díl to vše ignoroval a prostě nepřinesl nic nového a byl úplně zbytečný, protože se tam nic zásadního nestalo, tak jako pardon to fakt ne. Z informací co unikaly, když se připravovala Ep:VIII jsem si myslel, že by mohl vylepšit trochu špatný rozjezd, přijít s dospělejší a temnější vizí, ale tak se nestalo. Pomalu si říkám, jestli by nebylo lepší, kdyby okopírovali Ep.V, to by možná bylo lepší, než co jsme dostali. No nic, konečně jsem ze sebe dostal co jsme chtěl a zase se mi na chvilku ulevilo :D jsem zvědavý jak si JJ poradí s tím co z jeho projektu zbylo, ale hlavní příběhová linka pro mě skončila a budu se raději radovat z těch vedlejších příběhů, protože ty jsou na tom mnohem lépe, Solo sice ještě nevyšel, ale určitě to bude taky super (i když jsem si nyní vzpomněl, že na tom dělá Ron Howard, tak to mi zase zkazilo náladu). Myslím, že je potřeba, aby Disney opět začal naslouchat názorům lidí, protože pokud se jejich dílo nelíbí původním fanouškům (díky nimž je SW tak populární), tak je přece jen něco špatně.

#11 AuroN
13.3.2018 | 17:57:54
AuroN

#10 Lee_CZ_: Nikoliv. Můj oblíbený vesmír není složený jen z toho co jsi uvedl. Samozřejmě tam počítám původní Expanded Universe, které mi velmi chybí, i když rád bych podotknul (byť je to odvážné tvrzení), že tam byly mnohem horší nesmysly, než jakých se tvůrci dopustili v Posledním z Jediů. Myslím tím třeba celou kauzu s Callistou a vůbec celou trilogii Black Fleet Crisis. Nebo například směr, jakým se autoři vydali v románech – ten mi také příliš nesedl (Fate of the Jedi, Legacy of the Force). Zde si myslím, že filmové zpracování je kapku lepší, než to původní.
Také bych rád uvedl důležitý fakt, že Disney je sice vlastník značky, ale kreativní kontrolu přenechal Lucasfilmu. Je to stejné tvrzení, jako kdyby někdo řekl, že Avengers a spol tvoří Disney a ne Marvel. To je totéž. Tím chci říct, že když už je potřeba na někoho nadávat, tak ať ty podněty jdou alespoň správným směrem. Souhlasím s tím, že zpětná vazba od fanoušků je důležitá.
Je to složité, ale v zásadě s tebou souhlasím i dále. Vedlejší příběhy budou nejspíš zajímavější, než nynější hlavní dějová linie. Znovu opakuji, též nejsem její velký fanoušek, jen ji respektuji. Věřím však, že to dají nějak do kupy. Už se vrátil Thrawn a Pellaeon a další oblíbené postavy budou jistě následovat. :)

13.3.2018 | 18:24:49
Lex Luthor

Johnos epizodu 8 vážně posral.7 se dala snést, ale 8 kopírovala Rebels. Nesmyslné mise a docházení paliva a vesmírná zvířata.

#21 brambor123
13.3.2018 | 18:37:53
vvFoxxx

Druhá polovina VII a celá VIII je SW katastrofa. Vyrůstal jsme na VHSkách staré trilogie a tohle je kopanec do mých/našich hýžďových svalů. A přitom je v tomto vesmíru tolik možností!!! Stačí se podívat na CGI filmečky od Bioware, kterým vystačí 10 minutová stopáž, aby byly údernější ve všech směrech. Abych jen nehejtoval, VIII má krásnou scénu s Yodou, boj v trůním sále je efektní a vizuálně se opět jedná o špičku, ale co je to platné, když se vám chce u některých scén brečet.

#14 Edvin
13.3.2018 | 18:49:35
Edvin

#13 vvFoxxx: Víš co je vtipné? Kdyby Bioware odělano celý film v CGI, tak by to nebylo jen lepší ale skoro určitě i levnější (a rychleji hotové) než to co vyprdli Johnson a Abrams.

Ty dobré originální postavy jsou mrtvé, nové jsou nezajímavé nebo vyloženě nesympatické a podle toho co jsem četl a slyšel, po tom co předvedli s VII a VIII je každému nějaký film o Hanovi úplně putna.

Ti (jako například já) co sledují celou situaci trochu víc z blízka vědí, že neúspěch 7 a 8 je skoro výhradně chyba jediné osoby a tou je nechvalně známá „Crazy“ Kathleen Kennedy (zkuste si vygooglit její jméno a přečíst pár článků, nebo se podívat na nějaké youtube video).

Dozvíte se, že kreativní skupina která pracovala na scénaři pro 7 a 8 byla skoro výhradně tvořená ženami, nosili u toho trička s nápisem „The Force is female“, snažili se udělat filmy co nejvíce atraktivní pro holky (Všechny ženy jsou silné, sebevědomé, samostatné a rozené vůdkyně + všechno zvládnou lépe než muži. Chlapi jsou nezodpovědní, dětinští, neumí plánovat, všechno poserou a z bryndy je musí tahat nějaká ženská.) a přiznala že se Luka snažili zbavit co nejdřív protože (teď přímo cituju) „Dívky mají problém se ztotožnit s Lukem Skywalkerem“. (Možná, že původní jméno mělo být „Frozen 2 – The last Jedi“)

Každopádně jsou oba filmy feministicky politická propaganda natočená tak, aby uspokojila přední filmové kritiky, tak se není co divit, že prodeje dramaticky klesají s každým dalším filmem, hračky se neprodávají (Jak někoho mohlo napadnout, že někdo bude chtít figurku Rose, nebo admirálky Hondo?) a zklamaní fanoušci se ozývají z každé strany.

#19 AuroN
13.3.2018 | 19:24:05
YGHY007

Ten film sa odohrava pocas dvoch dni…je jasne ze pribeh sa nikde neposunul…sko­da.....dalej preboha preco nemozu najat hercovu ktori maju aspon nejaku skusenost z bojovymi umeniami(boze chyba mi Dart Maul-Ray Park)tie suboje vyzeraju ako nikto z nich nedrzal v ruke ani palicu a nie este mec…a co preboha tam robi ta azijska pipka co nevie hrat…tak zbytocna postava v Star Wars asi nebola…pockat bola Jar Jar Binks… :-(

#16 Logan_the Wolverine #22 brambor123
13.3.2018 | 20:34:36
Logan_the Wolverine

Binks byl lepší
#15 YGHY007:

#23 YGHY007
13.3.2018 | 20:58:44
Golradir

Pořád nechápu jak Rian „KKT“ Johnson, který nikdy nenatočil pořádný film se dostal k režírování Star Wars. Výpadá to jako by to udělali formou šťastných deset a vylosovali kuličku s jeho jménem. (Než sem někdo napíše film „Looper“, tak ten film taky za nic moc nestál…)

13.3.2018 | 22:18:18
Railbot

Ruin Johnson u Star Wars je něco jako kdyby náš Troška měl točit Tmavomodrý svět.

#20 Pavel 1963
13.3.2018 | 22:45:17
AuroN

#14 Edvin: Ano, když už kritika, tak toto považuji za správný směr.

14.3.2018 | 9:58:16
Pavel 1963

#18 Railbot: Naprosto souhlasím :-) Byl to malér, kterým změnil pracně budovanou mytologii za poslední desítky let.

14.3.2018 | 10:03:45
brambor123

#12 Lex Luthor: 7 se dala snést ? jako vážně ? vždyť to byl jen horší remake Ep 4

14.3.2018 | 12:05:46
brambor123

#15 YGHY007: Nahodou Binks byl pro SW universum poměrně dost důležitá postava.

#24 YGHY007
14.3.2018 | 12:07:25
YGHY007

#16 Logan_the Wolverine: Musim povedat ze Binks mi vadil menej to je pravda… :-)

14.3.2018 | 12:44:41
YGHY007

#22 brambor123: Myslis ze vlozil moc do ruk Palpatina ked Padme nebola pritomna v senate?…asi jediny svetly teda temny okamih v jeho zivote… :-(

14.3.2018 | 12:47:48
Nigrant

KOKOT!!!

14.3.2018 | 13:04:04
Pavlík24

Může mi někdo říct jak měl vypadat film podle Vás? Moc mě to zajímá, díky :-)

#28 Honworddas
15.3.2018 | 7:26:15
Jacob044

Já nějak nechápu proč všichni bulej, když se někdo snaží o trochu netradičnosti nebo že se snad někdo opovážil pracovat s postavama, aniž by nuceně osvětloval jejich „komplexní“ backstory (je smutné, že pro fandy SW je taková fake history mnohdy důležitější než kvalita scénáře). Ač to určitě není dokonalé, bylo to pro mě osobně milé překvapení a fakt se nemůžu dočkat až to JJ zase dosere čtvrtou hvězdou smrti a epickým příbuzenským dramatem…

15.3.2018 | 20:40:49
Honworddas

Tato zpráva mě ani neudivuje a vysvětluje mnoho otázek o kvalitě VIII (né, že by VII byla nějak kvalitní) .
#26 Pavlík24: Jak? Mě by bohatě stačilo, kdyby si vzali nápady z Legends a něco sesmolili.

16.3.2018 | 15:11:14
Wolfinator1

No je fakt, že na standard SW byla Ep. 8 extravagantní ( proto nevím jestli je to jeden z nejlepších nebo jeden z nejhorších dílů , pořád se to ve mě mele a nevím :D ). No asi měli být víc konzervativní a ty novoty si měli nechat do těch plánovaných filmů z boční linie co mají být. ( Ale zas na druhou stranu aspoň byli nové věci a nebyla další hvězda smrti i když se některé postavy chovaly řekněme ne zrovna standardně ).

16.3.2018 | 20:28:24
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama